Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

Malmö

Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: 04.03.2021 - 18:58  ·  #2986
Quote door Walterj

@malmo: ik heb al een paar keer een claxon gefikst door het stelschroefje te verdraaien. Ik had m in de bankschroef gezet, losse accu er op aangesloten, en gehoorbeschermers opgezet. Die schroef zit geborgd met kit, als je dat weg haalt, even linksom en rechtsom draaien tot je weer iets hoort. En als je twijfelt wanneer hij goed staat, linksom draaien tot hij stil is, dan rechtsom tot hij ook weer stil is en dan de schroef precies in het midden daar tussen zetten.

Bedankt voor deze goede tip!
Ja, een gehoorbeschermer heb je zeker nodig...haha!
Dat kit heb ik inderdaad al zien zitten op de claxons die ik via Elferink heb verkregen. Vroeg me al af wat daaronder zat.
Heb ze zelf van een demontage XC70 af gehaald. Heb ze ondertussen mooi schoongemaakt. Roest op de achterkant weg gehaald en deze voorzien van een laagje zinkspray. Zo zien ze er weer top uit.
Zal ze eerst gaan testen op de auto. Even kijken of deze goed functioneren. Zo niet, dan ga ik met dat stelschroefje bezig.
Rare was trouwens, laatst heb ik een beetje door de gril heen zitten friemelen aan die oude hoge tonen claxon. Toen deed deze het opeens weer beter.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 06.03.2021 - 16:43  ·  #2987
Complete achteras opgehaald, deze op mijn gemak reinigen etc, voorzien van nieuwe rubbers en daarna monteren onder mijn V70. Niet dat mijn huidige as slecht is, maar dan kan ik weer jaren voorruit zonder omkijken....
Malmö

Subject:

· 
Posted: 07.03.2021 - 19:47  ·  #2988
Quote door trabbit

Ja deurpaneel moet los, maar dit is in 5 minuten gedaan. Dan tikken op de deur en 1 voor 1 je vinger op een popnagel totdat je een losse hebt. Even uitboren en nieuwe plaatsen.

Vandaag even gedaan maar geen enkele losse popnagel gevonden.
Een andere oorzaak dat de deur niet meer zo solide in het slot valt dan toen de auto nieuw was zou natuurlijk ook het slotmechanisme zelf kunnen zijn.
Na bijna 3,5 ton is de bestuurdersdeur misschien wel meer dan 40.000 keer met een flinke knal in het slot gegooid. Sommige mensen zijn daar echt heel lomp in. Ik ken iemand met een VW die ramt zowat zijn hele deur eruit als hij deze dicht slaat.
Zoiets heeft onherroepelijk slijtage tot gevolg waardoor de deur na 19 jaar en 3,5 ton natuurlijk niet meer zo solide aanvoelt.
arnoldvanwinsen
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 69
Subject:

Baby bed in elkaar gezet

· 
Posted: 07.03.2021 - 20:33  ·  #2989
Een baby ledikantje in elkaar gezet en met de xc70 naar de trotse ouders gebracht. Norah, ons 9de kleinkind. Gisteren geboren. Moeder en baby maken het prima. Een pracht kleindochter erbij.
Gisteren mocht ik vader, moeder en kind al ophalen uit het ziekenhuis. Met haar bijna 4 kilo's geen probleem voor de XC.😁

Een blije opa
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.03.2021 - 20:50  ·  #2990
Proficiat Arnold
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 07.03.2021 - 21:37  ·  #2991
Quote door arnoldvanwinsen

Een baby ledikantje in elkaar gezet en met de xc70 naar de trotse ouders gebracht. Norah, ons 9de kleinkind. Gisteren geboren. Moeder en baby maken het prima. Een pracht kleindochter erbij.
Gisteren mocht ik vader, moeder en kind al ophalen uit het ziekenhuis. Met haar bijna 4 kilo's geen probleem voor de XC.😁

Een blije opa

Dat zijn van die vrachtjes waar ze voor wakker mogen maken. Gefeliciteerd!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 07.03.2021 - 21:48  ·  #2992
Gefeliciteerd Arnold !🥂🍾
arnoldvanwinsen
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 69
Subject:

Dank.

· 
Posted: 07.03.2021 - 21:55  ·  #2993
Het 's nachts wakker maken hoefde niet. Norah is om 6..45 uur geboren😂😁
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 07.03.2021 - 23:11  ·  #2994
Ha, dat zijn mooie berichten. Gefeliciteerd Arnold!
pwassink
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 08.03.2021 - 09:35  ·  #2995
Dat zijn de berichten, als alles dan ook nog goed gaat met moeder en kind is dat helemaal geweldig.

Dan valt mijn reddingsmissie eigenlijk weer in het niet

Ik heb de v70 gister zelf maar gebruikt als probleemoplosser, m'n zoon is bezig met de reanimatie van onze 245,
gister was het blok-hijs-dag en er ontstond ineens een acuut gebrek aan een stel lange bouten / draadeinden
om het "nieuwe" blok aan het motorbokje te hangen, alles zat dicht of was verplicht 4 uur wachten, gelukkig
had een kennis in Lochem nog wat liggen, dus pa even heen en weer, paar uur later schoof de 245 weer
vooraan echt verhoogd, (dat is echt geen porum als dat gewicht eruit is!) handmatig weer de box in.

Nu kan hij verder met klaarmaken van het ruil blok, en netjes opknappen motorruimte, gaat helemaal goedkomen.
met enig zoeken vond ik zelfs nog een potje redblockverf, dat is het voordeel als je al wat langer met dit merk knutselt .. :-)
JosKorte
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 09.03.2021 - 12:41  ·  #2996
Quote door brinkie

Quote door JosKorte

Pin 2/54G was nog niet in gebruik in de 7-polige doos en die is naar keuze te gebruiken voor mistachterlicht of ‘charge’ (=constante stroom bij draaiende motor) of achteruitrijlicht.

Ik kon er eenvoudig de ‘charge’-functie van maken door de nog niet aangesloten, getapete blauw/gele draad bij de trailer module (links achterin bij de zekeringkast) in de juiste plek in de stekker in de module te steken.

Alles was dus al voorbereid door Volvo, ik mocht zelf de functie van de vrije 2/54G-pin kiezen en was een kwestie van 5 minuten.
Niets ‘zelf knutselen’, alles officieel.

Dus bij geen contact, contactstand 1 en contactstand 2 geen spanning, maar alleen bij draaiende motor.

Heeft meneer Völvö mooi gemaakt!

Dat is zeker mooi gemaakt, helaas heeft oom agent daar geen boodschap aan bij een verkeerscontrole (al is de kans daarop erg klein). Heb je geen mistachterlicht op je aanhanger of caravan, dan krijg je een bekeuring.

Er zijn twee uitzonderingen mogelijk.
1. Je auto is voor 1998 in gebruik genomen
2. Je aanhanger heeft een kenteken en is voor 1998 in gebruik genomen

Is je caravan van 2013 of nieuwer, dan moet je ook nog eens een achteruitrijlicht hebben.

Verder moet je niet vergeten deze aansluiting los te trekken als je een keertje een aanhanger leent of huurt, want default is pin 2 doorgelust naar het mistachterlicht, dus die gaat altijd branden.

Daar heb je een punt; dus straks als de caravan (van voor 2013) weer bij huis staat de auto uitrusten met 13-polige doos en caravan met 13-polige stekker.
Maar ik blijf blij dat ik nu een officiële ‘geschakelde’ constante stroomdraad heb die naar de caravan kan.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 09.03.2021 - 14:15  ·  #2997
Ja absoluut, ik heb een beetje prutswerk moeten doen om de 12V-voeding (alleen permanent beschikbaar) naar de stekker te krijgen, want op mijn auto zat een 7-polige aftermarket aansluiting (officieel Volvo is altijd 13-polig). Dus als die er eenmaal zit is de rest een kwestie van de juiste draden aansluiten en je bent klaar. Dan heb je er heel veel plezier van.
Hier is nog een topic over de ombouw: topic.php?t=19626
JosKorte
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 09.03.2021 - 17:47  ·  #2998
Quote door brinkie

Ja absoluut, ik heb een beetje prutswerk moeten doen om de 12V-voeding (alleen permanent beschikbaar) naar de stekker te krijgen, want op mijn auto zat een 7-polige aftermarket aansluiting (officieel Volvo is altijd 13-polig). Dus als die er eenmaal zit is de rest een kwestie van de juiste draden aansluiten en je bent klaar. Dan heb je er heel veel plezier van.
Hier is nog een topic over de ombouw: topic.php?t=19626

Dank voor de link, Robert!

Jos
Malmö

Subject:

· 
Posted: 09.03.2021 - 22:37  ·  #2999
Quote door arnoldvanwinsen

Een blije opa

Dat zijn mooie berichten.
Van harte gefeliciteerd!!
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 10.03.2021 - 19:32  ·  #3000
Setje xenon koplampen opgehaald.
Komen weer nieuwe lenzen in en dan gaan ze op marktplaats wachten op een koper die weer goed zicht wil, of een upgrade van halogeen naar oem xenon.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0