Quote door Walterj
@malmo: ik heb al een paar keer een claxon gefikst door het stelschroefje te verdraaien. Ik had m in de bankschroef gezet, losse accu er op aangesloten, en gehoorbeschermers opgezet. Die schroef zit geborgd met kit, als je dat weg haalt, even linksom en rechtsom draaien tot je weer iets hoort. En als je twijfelt wanneer hij goed staat, linksom draaien tot hij stil is, dan rechtsom tot hij ook weer stil is en dan de schroef precies in het midden daar tussen zetten.
Bedankt voor deze goede tip!
Ja, een gehoorbeschermer heb je zeker nodig...haha!
Dat kit heb ik inderdaad al zien zitten op de claxons die ik via Elferink heb verkregen. Vroeg me al af wat daaronder zat.
Heb ze zelf van een demontage XC70 af gehaald. Heb ze ondertussen mooi schoongemaakt. Roest op de achterkant weg gehaald en deze voorzien van een laagje zinkspray. Zo zien ze er weer top uit.
Zal ze eerst gaan testen op de auto. Even kijken of deze goed functioneren. Zo niet, dan ga ik met dat stelschroefje bezig.
Rare was trouwens, laatst heb ik een beetje door de gril heen zitten friemelen aan die oude hoge tonen claxon. Toen deed deze het opeens weer beter.