Ja absoluut, ik heb een beetje prutswerk moeten doen om de 12V-voeding (alleen permanent beschikbaar) naar de stekker te krijgen, want op mijn auto zat een 7-polige aftermarket aansluiting (officieel Volvo is altijd 13-polig). Dus als die er eenmaal zit is de rest een kwestie van de juiste draden aansluiten en je bent klaar. Dan heb je er heel veel plezier van.
Hier is nog een topic over de ombouw: topic.php?t=19626
Dank voor de link, Robert!
Jos
Vandaag de 7-polige doos vervangen door een 13-polige Jaeger.
Nu dus èn geschakelde constante stroom èn mistachterlicht (met uitschakeling mistachterlicht auto bij plaatsen stekker aanhangwagen).
Pakketje met 4 abl-xenon reflectoren weggebracht.
Worden voorzien van nieuwe chroomlaag, zodat ze bij terugkomst weer in de koplampen gezet kunnen worden en ze weer als nieuw licht geven.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Pakketje met 4 abl-xenon reflectoren weggebracht.
Worden voorzien van nieuwe chroomlaag, zodat ze bij terugkomst weer in de koplampen gezet kunnen worden en ze weer als nieuw licht geven.
Goed bezig Emiel! Je bent zelfs thuis in ABL lampen?
Mocht mijn karretje last krijgen van de (vergane) ABL Xenon of de standkachel dan kom ik graag bij je langs voor de reparatie
Tot nu doet alles het nog, maar je weet nooit voor hoelang..
DJ
Vanavond een ritje met de kar gemaakt om een accessoire op te halen; een bagagenet.
Ik had gereageerd op een advertentie en ik kon vanavond wel langskomen. Dus helemaal goed, ik sprong in de kar en ophalen dat ding! Lekker gereden, dakje open op de langzame stukken, het was er prachtig weer voor.
Hier ben ik wel blij mee, de boodschappen zullen niet meer heen weer kunnen schuiven met dit ding.
Eehm...heb je dat dubbele vloertje al eens omhoog getrokken (de kleine klep van de 2), die klep kan je omhoog zetten, zitten haakjes voor boodschappentassen aan en een elastiek om dingen wat vast te zetten. Je kan het ook gebruiken als je dingen tegen de achterbank legt die richting de achterklep zouden rollen als je optrekt. Klepje omhoog en het rolt niet meer.
Eehm...heb je dat dubbele vloertje al eens omhoog getrokken (de kleine klep van de 2), die klep kan je omhoog zetten, zitten haakjes voor boodschappentassen aan en een elastiek om dingen wat vast te zetten. Je kan het ook gebruiken als je dingen tegen de achterbank legt die richting de achterklep zouden rollen als je optrekt. Klepje omhoog en het rolt niet meer.
Sh..t.. daar zit inderdaad een klepje.. Ik had alleen niet gezien hoe dat vast gezet kon worden!.
Affijn, dit bevalt me wel, ik had ook zoiets in de Peugeot, kan je vrij vlot iets onder frommelen. Geen handelingen met klepjes.
Maar ik had het kunnen weten Bart.. grr! ooit ga ik de (digitale) handleiding wel eens lezen, het papieren exemplaar heb je zo uit, staat bijna niks in!
Vanavond een ritje met de kar gemaakt om een accessoire op te halen; een bagagenet.
Ik had gereageerd op een advertentie en ik kon vanavond wel langskomen. Dus helemaal goed, ik sprong in de kar en ophalen dat ding! Lekker gereden, dakje open op de langzame stukken, het was er prachtig weer voor.
Hier ben ik wel blij mee, de boodschappen zullen niet meer heen weer kunnen schuiven met dit ding.
Lucky you!
Ik krijg een hele waslijst met boodschappen mee. Deze vrijdag 2 kantjes vol, aan 2 kratten in de koffer niet genoeg om alles in te kunnen opbergen. En dan vragen ze me waarom ik nog zo’n grote wagen nodig heb nu de kids het huis uit zijn.
Stoel ingesteld, stuur goed, spiegels goed en gaan met die banaan.
Meteen een mooie rit terug naar Amersfoort. Cruise control aan, radio aan (prima geluid).
Wat een ontspannen auto! Rijdt veel rustiger en stabieler dan de Tesla. De roffel bij optrekken en inhalen is ook geweldig! Die mag van mij wel wat harder doorklinken zelfs...
Verbruik ook keurig 7,4/100km volgens de display. Da's 1 op 13,5 ongeveer.
Kortom: dikke prima!
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39899 Geregistreerd: 07 / 2009
Met de Zweedse auto naar de Zweedse winkel geweest.
Paar plankjes voor de PAX kast gehaald. Heerlijk die ruime kofferbak, geen Tetrissen meer, maar los storten!
helaas nog niet kunnen genieten omdat hij 'op de OK ligt' ... kan niet wachten om ermee te gaan rijden...heel misschien kan ik genoeg tijd maken om hem zaterdag weer in elkaar te hebben