Dat is ruk zeg van je S60. Je had nog wel allemaal onderdelen besteld met het ook op nog vele fijne km’s. Ja waarom niet weet een S60 idd. De meeste van die leeftijd en kms kunnen wel een nieuw onderstel gebruiken dus dan kun je de onderdelen alsnog gebruiken.
Wij Vandaag teruggekomen van de zomervakantie in Frankrijk. Op de heenweg nabij Antwerpen de 3 ton gepasseerd (kon helaas geen fotootje maken) en bij terugkomst 3k erbij gezet. We waren niet heel ver (de Drome als verste) maar al met al toch best wat dingen in de omgeving gedaan en dan rij je al snel flink wat km’s. Geen straf natuurlijk, die wegen daar zijn heerlijk om te rijden. Al begrijp ik niet altijd dat je op een gammel weggetje 80 mag rijden. Maar zonder stoplichten is het daar heerlijk cruisen. Idd bij de dorpjes dikke drempels haha en ook veel snelheidscamera’s gezien.
Naar de bestemmingen uiteraard ook flink wat tolweg gepakt.
Op 1 vervelende storing na heeft de V70 zich voorbeeldig gedragen.
De V slaat sporadisch lastig aan en dan wil er wel eens de melding Beperkt motorvermogen in de display komen. Maar dan merk je verder niks met rijden. De melding gaat na een rit dan ook vanzelf weer uit. Deze keer was er wel iets aan de hand want ook daadwerkelijk geen vermogen. Contact uit en daarna weer proberen maar helaas geen verbetering, stonden ergens op een landweg in een klein dorp in de brandende zon waar we een overnachting voor de terugweg hadden. Toch maar zonder vermogen (kon tot 2000 toeren zoiets gaan) langzaam teruggereden naar het huisje waar we na een lange rit al waren aangekomen (we gingen alleen nog even pad voor wat boodschapjes) Inmiddels ook de melding motorservice vereist in beeld en het lampje hiervoor aangesprongen. Vet balen natuurlijk.
Zelfde was niet al te lang geleden ook al eens gebeurd in Nederland. Toen anwb gebeld en de man heeft toen de storing gewist (iets met gaspedaal sensor, weet niet meer precies de exacte storing) en daarna weer probleemloos een tijdje rondgereden. Aan de hand daarvan wel het gasklephuis vervangen, aangezien dat nog de originele was en deze vaak de geest geeft bij plus 3 ton km standen.
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken. De zo fijne monteur geappt en gevraagd of de storing ook gewist kon worden zonder deze aan vida te koppelen (of een ander programma maar ik heb hier verder geen tools voor) en dat kon door de accu even los te koppelen. Dat zeggende aan de slag gegaan, had stom genoeg geen juiste moersleutel me om bij de accu te komen, maar die had de verhuurder van het huisje gelukkig. Volgende keer niet vergeten dus.
Even gewacht en na enkele ogenblikken de min pool er weer op gezet. Contact vergeten in stand 2 te zetten, maar zo te zien werkt alles nog. Alleen de cfe niet in de display, maar dat moet ik nog even uitzoeken.
Anyway, rete spannend natuurlijk maar bij contact aanzetten was de storing uit beeld. Hierna gestart en een stukje probleemloos gereden. De volgende ochtend na alles ingeladen te hebben hopend op eenzelfde positief resultaat en gelukkig normaal starten en geen melding. De eerste kms nog wat zenuwachtig maar op een gegeven moment had ik er wel vertrouwen in en zijn we met nog een tussenstop probleemloos weer thuis aangekomen.
Had er wel vertrouwen hij verder als een zonnetje rijdt, en een soortgelijk incident dus al eerder was voorgekomen en na de storing gewist te hebben gewoon weer normaal reed.
Wat het nou was / is weet ik niet, binnenkort even op onderzoek. Op een wat zware koppeling en af en toe moeizaam aanslaan na rijdt de v heerlijk.
Heel blij in ieder geval om in je eigen auto thuis te komen.
Had in frankrijk trouwens nog de anwb gebeld maar daar werd ik niet echt vrolijk van. Die vertelde dat er niet zoiets is als een anwb die je ter plaatse probeert op weg te helpen (zoals hier) maar dat je naar een garage wordt gesleept. Het was ook nog eens zaterdag einde vd middag. Zit je daar straks zonder auto in de middle
of nergens met een garage misschien wel tientallen kms verderop (geen volvo specialisten uiteraard).
Dat was hartstikke knudde geweest. Gelukkig toen ik dat hoorde zelf eerst nog maar even op onderzoek uitgegaan en verder geen auto afsleept te zien worden.
Ga me maar eens verdiepen in wat de anwb precies in de voorwaarden heeft staan.
Prima zet de v maar op transport naar nederland en kom maar op met die vervangende vergelijkbare bak ter plaatse. Maar zo werkt het dus niet. Misschien wat naïef gedacht van mij.
Gelukkig was t allemaal niet nodig en konden we onze vakantie gewoon fijn afronden. Maar kneep m wel even
Wij Vandaag teruggekomen van de zomervakantie in Frankrijk. Op de heenweg nabij Antwerpen de 3 ton gepasseerd (kon helaas geen fotootje maken) en bij terugkomst 3k erbij gezet. We waren niet heel ver (de Drome als verste) maar al met al toch best wat dingen in de omgeving gedaan en dan rij je al snel flink wat km’s. Geen straf natuurlijk, die wegen daar zijn heerlijk om te rijden. Al begrijp ik niet altijd dat je op een gammel weggetje 80 mag rijden. Maar zonder stoplichten is het daar heerlijk cruisen. Idd bij de dorpjes dikke drempels haha en ook veel snelheidscamera’s gezien.
Naar de bestemmingen uiteraard ook flink wat tolweg gepakt.
Op 1 vervelende storing na heeft de V70 zich voorbeeldig gedragen.
De V slaat sporadisch lastig aan en dan wil er wel eens de melding Beperkt motorvermogen in de display komen. Maar dan merk je verder niks met rijden. De melding gaat na een rit dan ook vanzelf weer uit. Deze keer was er wel iets aan de hand want ook daadwerkelijk geen vermogen. Contact uit en daarna weer proberen maar helaas geen verbetering, stonden ergens op een landweg in een klein dorp in de brandende zon waar we een overnachting voor de terugweg hadden. Toch maar zonder vermogen (kon tot 2000 toeren zoiets gaan) langzaam teruggereden naar het huisje waar we na een lange rit al waren aangekomen (we gingen alleen nog even pad voor wat boodschapjes) Inmiddels ook de melding motorservice vereist in beeld en het lampje hiervoor aangesprongen. Vet balen natuurlijk.
Zelfde was niet al te lang geleden ook al eens gebeurd in Nederland. Toen anwb gebeld en de man heeft toen de storing gewist (iets met gaspedaal sensor, weet niet meer precies de exacte storing) en daarna weer probleemloos een tijdje rondgereden. Aan de hand daarvan wel het gasklephuis vervangen, aangezien dat nog de originele was en deze vaak de geest geeft bij plus 3 ton km standen.
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken. De zo fijne monteur geappt en gevraagd of de storing ook gewist kon worden zonder deze aan vida te koppelen (of een ander programma maar ik heb hier verder geen tools voor) en dat kon door de accu even los te koppelen. Dat zeggende aan de slag gegaan, had stom genoeg geen juiste moersleutel me om bij de accu te komen, maar die had de verhuurder van het huisje gelukkig. Volgende keer niet vergeten dus.
Even gewacht en na enkele ogenblikken de min pool er weer op gezet. Contact vergeten in stand 2 te zetten, maar zo te zien werkt alles nog. Alleen de cfe niet in de display, maar dat moet ik nog even uitzoeken.
Anyway, rete spannend natuurlijk maar bij contact aanzetten was de storing uit beeld. Hierna gestart en een stukje probleemloos gereden. De volgende ochtend na alles ingeladen te hebben hopend op eenzelfde positief resultaat en gelukkig normaal starten en geen melding. De eerste kms nog wat zenuwachtig maar op een gegeven moment had ik er wel vertrouwen in en zijn we met nog een tussenstop probleemloos weer thuis aangekomen.
Had er wel vertrouwen hij verder als een zonnetje rijdt, en een soortgelijk incident dus al eerder was voorgekomen en na de storing gewist te hebben gewoon weer normaal reed.
Wat het nou was / is weet ik niet, binnenkort even op onderzoek. Op een wat zware koppeling en af en toe moeizaam aanslaan na rijdt de v heerlijk.
Heel blij in ieder geval om in je eigen auto thuis te komen.
Had in frankrijk trouwens nog de anwb gebeld maar daar werd ik niet echt vrolijk van. Die vertelde dat er niet zoiets is als een anwb die je ter plaatse probeert op weg te helpen (zoals hier) maar dat je naar een garage wordt gesleept. Het was ook nog eens zaterdag einde vd middag. Zit je daar straks zonder auto in de middle
of nergens met een garage misschien wel tientallen kms verderop (geen volvo specialisten uiteraard).
Dat was hartstikke knudde geweest. Gelukkig toen ik dat hoorde zelf eerst nog maar even op onderzoek uitgegaan en verder geen auto afsleept te zien worden.
Ga me maar eens verdiepen in wat de anwb precies in de voorwaarden heeft staan.
Prima zet de v maar op transport naar nederland en kom maar op met die vervangende vergelijkbare bak ter plaatse. Maar zo werkt het dus niet. Misschien wat naïef gedacht van mij.
Gelukkig was t allemaal niet nodig en konden we onze vakantie gewoon fijn afronden. Maar kneep m wel even