Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

BramTm
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: 09.07.2022 - 05:55  ·  #3241
Quote door Winterswijkposse

Mijn vriendin vandaag haar 1e ritje met de volvo gedaan ☺... afgelopen Maandag heeft ze haar C+E gehaald.

Gefeliciteerd met het rijbewijs uiteraard allereerst!
Zie ik daar de eerste letters van Schotman voorbij komen? Een oude bekende dus mogelijk? 😉
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 09.07.2022 - 10:13  ·  #3242
Gefeliciteerd !
Altijd leuk, een vrouw op zo’n grote combinatie.
hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 09.07.2022 - 11:14  ·  #3243
Vandaag het oude hondenhok omgetoverd tot vuilniswagen.
De eerste rommel vd verbouwing vd badkamer naar de stort gebracht.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.07.2022 - 17:53  ·  #3244
Makkelijk hé, die ruimte.
Badkamer renovatie ?
Bergman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 13.07.2022 - 20:20  ·  #3245
De XC70 gebruikt als lichtbus, het blijft toch een genot dat je er letterlijk alles in kan smijten.
Die lichtstatieven die er in liggen zijn ingeklapt minstens 1,80m, en dan heb ik het zitgedeelte van de bank er nog niet eens uit gehaald.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.07.2022 - 21:06  ·  #3246
Mooie bijkomstigheid toch ? :Thumbsup:
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 13.07.2022 - 22:42  ·  #3247
Geen foto's gemaakt van vandaag, veel te druk geweest, maar... mijn grote jongen heeft een paar weken geleden zijn rijbewijs gehaald! Hij wordt eind dit jaar pas 18, dus tot die tijd mag hij alleen onder onze supervisie rijden.

Vandaag heeft de V70 dienst gedaan als vuilniswagen, allerhande troep naar de stort gebracht, en als een hondje die met de riem kwispelend naar je toe komt als die uitgelaten wil worden, staat hij met de autosleutel al klaar omdat hij zo graag wil rijden. Hij moet nog heel veel oefenen, want het beheerst omgaan met het koppelingspedaal zit tegenwoordig niet meer in de rijles, als de auto van zijn plek komt is het dan al goed. In mijn optiek dus niet, dus expres wat rustige straatjes opgezocht waar ik hem steeds van 2 naar 3 en terug naar 2 liet schakelen, tot het vrijwel vloeiend ging. Over anderhalve week volgt de echte vuurdoop, dan mag hij het hele stuk van huis tot de grens rijden (daarna is zijn rijbewijs niet geldig zolang hij 17 is) met de vouwwagen erachter. Ik heb er alle vertrouwen in. :)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.07.2022 - 23:42  ·  #3248
Een ervaren leermeester én een Volvo, dat moet goedkomen.
Alvast een fijne vakantie.
BramTm
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 14.07.2022 - 06:20  ·  #3249
Gezien we deze vakantie voor het eerst naar zuid-Frankrijk vertrekken sinds ik de Volvo heb een goede reden gehad om afgelopen weekend een ‘proefrit’ te doen. Een retourtje naar Parijs om een concert van de Red Hot Chili Peppers bij te wonen. Zelfs in Parijs aan de straat moeten parkeren en de auto heeft het prima volgehouden. Hopelijk natuurlijk net zo als we verder moeten over enkele weken.
JGols8
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 33
Subject:

· 
Posted: 14.07.2022 - 06:43  ·  #3250
Quote door brinkie

Geen foto's gemaakt van vandaag, veel te druk geweest, maar... mijn grote jongen heeft een paar weken geleden zijn rijbewijs gehaald! Hij wordt eind dit jaar pas 18, dus tot die tijd mag hij alleen onder onze supervisie rijden.

Vandaag heeft de V70 dienst gedaan als vuilniswagen, allerhande troep naar de stort gebracht, en als een hondje die met de riem kwispelend naar je toe komt als die uitgelaten wil worden, staat hij met de autosleutel al klaar omdat hij zo graag wil rijden. Hij moet nog heel veel oefenen, want het beheerst omgaan met het koppelingspedaal zit tegenwoordig niet meer in de rijles, als de auto van zijn plek komt is het dan al goed. In mijn optiek dus niet, dus expres wat rustige straatjes opgezocht waar ik hem steeds van 2 naar 3 en terug naar 2 liet schakelen, tot het vrijwel vloeiend ging. Over anderhalve week volgt de echte vuurdoop, dan mag hij het hele stuk van huis tot de grens rijden (daarna is zijn rijbewijs niet geldig zolang hij 17 is) met de vouwwagen erachter. Ik heb er alle vertrouwen in. :)

Haha. Ik moest van mijn vader altijd hellingproefjes doen.. wat een hel!
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.07.2022 - 08:09  ·  #3251
Voor de hellingproef moet ik hem met de 480 laten rijden, want die heeft een conventionele handrem. De V70 van de laatste generatie heeft een elektrische handrem, dan stelt een hellingproef niks voor...
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.07.2022 - 08:43  ·  #3252
Gefeliciteerd Brinkie. Kleine jongens worden groot :-) Hij zal wel lange benen hebben, want mijns inziens (en volgens de officiele richtlijnen) zit hij een beetje te ver van het stuur ;-) al heb je met dat autodelen wel dat je compromissen zoekt en niet altijd alles (stoel, stuur, alle spiegels) afstelt op elke bestuurder. In mijn V70N kon je stoel- en spiegelinstellingen opslaan in de sleutel... en dan elke bestuurder z'n eigen sleutel met instellingen. Heb je wel volledig electrische stoelen voor nodig. Bij mijn huidige V70nn is dat niet het geval. Ik mis het niet, maar het was wel een sjieke optie.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.07.2022 - 22:07  ·  #3253
Het is inderdaad zo dat hij voor zichzelf de stoel in zowel hoogte als afstand moet verstellen, dat was op deze foto (genomen op de dag dat hij het rijbewijs afgehaald had op het gemeentehuis) nog niet het geval. Wat dat betreft is de Summum uitvoering wel ideaal in dit geval, daar zitten 3 geheugens op de bestuurdersstoel. Aan de andere kant, deze Momentum heeft daardoor minder dingen die stuk kunnen. Of zoals een lange tijd in Spanje woonachtige voetballer zei: "elk nadeel hep se foordeel".
Kuip
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 15.07.2022 - 07:42  ·  #3254
Gefeliciteerd Robert, en natuurlijk ook de grote jongen, ook dat hij zijn eerste kilometers (na de proeve van bekwaamheid) gelijk in de V70 mocht maken. Toen mijn jongens net hun rijbewijs hadden gehaald heb ik ze de eerste weken nog maar even met mijn lease-auto van het werk (Renault Captur >_< ) laten rijden, die was wat beter verzekerd... ;-) .

En wat dat wennen aan de koppeling betreft, wees blij dat hij dat überhaupt nog geleert heeft! Binnen afzienbare tijd zullen er, met de beoogde elektrificering van het wagenpark, nauwelijks nog auto's (en dus ook lesauto's) verkocht worden die voorzien zijn van een handgeschakelde versnellingsbak, en dan wordt ook schakelen een ambacht.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 15.07.2022 - 15:40  ·  #3255
Een midweek op pad geweest met een gehuurde sleurhut richting een superleuke camping in Drenthe.
Was een lichte van 900 kg dus voor de V natuurlijk een fluitje van een cent. Wel een schrikbarend hoog verbruik. Waar die normaal op de snelweg tussen de 8 en 10 ltr op 100km verbuikt schommelde de bc nu tussen de 13 en de 16. Maar dat mocht de pret uiteraard verder niet drukken.

Selected quotes for multi-quoting:   0