Geen foto's gemaakt van vandaag, veel te druk geweest, maar... mijn grote jongen heeft een paar weken geleden zijn rijbewijs gehaald! Hij wordt eind dit jaar pas 18, dus tot die tijd mag hij alleen onder onze supervisie rijden.
Vandaag heeft de V70 dienst gedaan als vuilniswagen, allerhande troep naar de stort gebracht, en als een hondje die met de riem kwispelend naar je toe komt als die uitgelaten wil worden, staat hij met de autosleutel al klaar omdat hij zo graag wil rijden. Hij moet nog heel veel oefenen, want het beheerst omgaan met het koppelingspedaal zit tegenwoordig niet meer in de rijles, als de auto van zijn plek komt is het dan al goed. In mijn optiek dus niet, dus expres wat rustige straatjes opgezocht waar ik hem steeds van 2 naar 3 en terug naar 2 liet schakelen, tot het vrijwel vloeiend ging. Over anderhalve week volgt de echte vuurdoop, dan mag hij het hele stuk van huis tot de grens rijden (daarna is zijn rijbewijs niet geldig zolang hij 17 is) met de vouwwagen erachter. Ik heb er alle vertrouwen in.