Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: 11.08.2022 - 16:27  ·  #3271
Quote door RGBish

Gisteren en eergisteren bezig geweest met het onderstel . De V kraakte wat bij verkeersheuvels... Dus meteen maar alles aangepakt : nieuwe draagarmen (Meyle HD) , fuseekogels, endlinks, stabilisatorstangrubbers, dempers, veren, toplagers en buitenste stuurkogels. Achter hoefden alleen de stabilisatorstangetjes, Rest was nog ok. Uitsluitend onderdelen van Febi Bilstein, Sachs en Meyle gebruikt. Tevens alle remmerij (Ate) aangepakt en nieuwe klauwen en blokken omdat alles toch al los zat en ik lekker aan het sleutelen was...Na uitlijning stuurt en remt de V weer als een blok op de weg.....Was wel een beste klus maar dan heb je ook wat en kunnen we er weer vele (veilige) kilometers tegen aan.
Straks nog de 15.000km oliewissel (Ardeca 0W30 A5B5) incl. Forté flush. Fluitje van een cent vergeleken met het onderstel...

Doe je goed.
Stuurt weer als een nieuwe en goed voor de volgende 150 dkm plus.👍🏻
FullThrottle
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Homepage: directadministrati…
Subject:

· 
Posted: 13.08.2022 - 10:43  ·  #3272
Vandaag de nieuwe 4c dempers een beetje uitgetest. De eerste indruk: dat plakt dan toch wel heerlijk op de weg nu! Ik vroeg mij de afgelopen twee jaar namelijk af of het wel wat toevoegde, zo'n "four c active chassis system". De oude dempers waren dus echt op (na 230.000 km) en nu de nieuwe dempers eronder zitten ben ik er alsnog erg blij mee!
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 15.08.2022 - 19:34  ·  #3273
Laatste ritje/vakantie met deze caravan, hij is verkocht.
Nu nog wachten op de volgende caravan.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 16.08.2022 - 18:17  ·  #3274
Als je toch wacht op de volgende caravan Herman, kun je misschien het onderschrift van je profiel aanpassen 🤓
Johan XC70
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 16.08.2022 - 18:33  ·  #3275
Zo vanaf vandaag inrij periode voorbij.....
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 16.08.2022 - 19:59  ·  #3276
Quote door peter71

Als je toch wacht op de volgende caravan Herman, kun je misschien het onderschrift van je profiel aanpassen 🤓

zoiets bedoelt u?

was ff zoeken..
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 16.08.2022 - 20:17  ·  #3277
Quote door hermanusb

Quote door peter71

zoiets bedoelt u?

was ff zoeken..

👍Zit hem in de details hè
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Samen in regen

· 
Posted: 17.08.2022 - 11:32  ·  #3278
Tja samen met de Volvo in de regen gestaan , dat is normaal niet zo gek in Nederland , maar de auto is al maanden niet meer gewassen dus dacht ik trek even een regenjasje aan , en tijdens een stortbui vanochtend , met hulp dus van boven de auto even gewassen , mooie is dat de regen normaal gesproken zonder strepen opdroogt , tenzij er natuurlijk een bak Sahara zand in it .
Maar voorlopig lijkt het goed .
En dus maar 1 emmertje water gebruikt :-)
Bergman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 17.08.2022 - 15:49  ·  #3279
Blijkbaar over een wespennest gereden met de volvo... vriendin stond buiten de auto, die is echt letterlijk belaagd. Het leek wel een slechte horrorfilm. Minstens 10 keer gestoken, de arme vrouw.
bartv70
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 17.08.2022 - 17:50  ·  #3280
Dat is best heftig Bergman! Sterkte voor haar.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 17.08.2022 - 20:09  ·  #3281
Best wel ja.
Sterkte.
Bergman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 18.08.2022 - 12:35  ·  #3282
Gelukkig zijn we er met wat pijn en een beetje schrik er vanaf gekomen. Geen blijvende schade en gelukkig niemand allergisch.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 19.08.2022 - 19:21  ·  #3283
Met de Volvo en het hele gezin en bepakking aan de kant gestaan in Zweden. We waren op de terugweg van vakantie richting Trelleborg voor de boot en plots ging er een oranje lampje branden met de melding laag niveau koelvloeistof. Binnen enkele seconden ging dit door naar rood maar bij toeval net een afslag kunnen nemen en op een groot parkeerterrein van een bouwmarkt gestrand.
Goed dat je met Engels hier ver kunt komen, want geen ANWB (dat wist ik) maar blijkbaar ook geen reisverzekering (dat wist ik dus niet). Dus een hoop bellen maar niemand kon mij helpen want er was geen opdracht vanuit een verzekeraar. Dus ik de stoute schoenen aangetrokken en 2km verderop naar de Volvo Truck Service gewandeld. Die gaven het nummer van een dealer en zij weer het nummer van een sleepdienst. Ondertussen heb ik de sleepdienst aan de lijn toen ik nog bij de Truck Service stond, wordt er opeens getoeterd vanuit een takelwagen. Blijkbaar had ik dus die chauffeur aan de lijn. Hij heeft op zijn beurt weer een collega gebeld en die heeft ons weggesleept naar Volvo Bilia in Malmö. Kleine 6km verder en € 400,- lichter staat de wagen op hun terrein in afwachting tot ze hem gaan inplannen. Aangezien we op vrijdagmiddag aankwamen en er op zaterdag enkel de showroom open is ben ik bang dat ik maandag pas wat meer weet. Overigens wel een grote dealer, heeft gewoon 24 onderhoudsbruggen staan en een magazijn zo groot als een flinke showroom.

To be continued….
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 19.08.2022 - 19:31  ·  #3284
Maar goed dat je hem snel hebt uit gezet. Zo te zien is het hele koelsysteem leeg. Dan heb je echt heel snel motorschade.

Het lek moet wel groot zijn, heb je zelf niet even gekeken wat er kapot is?

Waarom had je eigenlijk geen anwb? Met de premium abonnementen was je nu denk ik al weer op pad geweest met een andere auto.

Even goed succes en fijne vakantie. Hopelijk staan jullie daar een beetje ‘veilig’
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 19.08.2022 - 19:39  ·  #3285
Quote door Blade

Maar goed dat je hem snel hebt uit gezet. Zo te zien is het hele koelsysteem leeg. Dan heb je echt heel snel motorschade.

Het lek moet wel groot zijn, heb je zelf niet even gekeken wat er kapot is?

Waarom had je eigenlijk geen anwb? Met de premium abonnementen was je nu denk ik al weer op pad geweest met een andere auto.

Even goed succes en fijne vakantie. Hopelijk staan jullie daar een beetje ‘veilig’

Toen ik ‘m aan de kant zette en in het reservoir keek kon ik nog net wat KVS zien. 5 minuten later lag er de hele plas onder.
Van bovenaf is er niks te zien, van onder lijkt het niet vanuit de radiateur te komen maar het lekt vanuit die grote kunststof beschermplaat. Ben er zelf daarna niet aan begonnen want ik verwacht niet dat ik het opgelost had kunnen krijgen.
ANWB heb ik nog nooit gehad. De kosten van afslepen etcetera krijg je volgens mij hoe dan ook, dus enkel het regelen nemen zij voor hun conto. Met de huidige mobiele/digitale middelen ben ik van mening dat ik dat zelf nog wel kan regelen, voor die enkele keer.

Selected quotes for multi-quoting:   0