Niet vandaag maar gisteren mocht ik in totaal zo'n 300 km rijden met de zwarte parel naar een bijeenkomst met "soortgenoten" in het zuiden van ons kikkerlandje. Leuke, nuttige bijeenkomst maar vooral genoten van de rit er naar toe en weer terug. Ik rij niet veel met de V omdat ik vanuit huis werk en klanten meestal bij mij komen. Die enkele keer dat ik naar een klant rij is dat binnen een straal van ± 30 km van mijn huis. Dus ja één keer gas geven en ik ben er zo'n beetje. De keren dat ik alleen met de V een behoorlijk eind rij zijn dus helaas (zeer) zeldzaam. De V is voor mijn gevoel nu helemaal optimaal. Nou ja eh, de lak moet nog gepolijst en hier en daar bijgewerkt worden, de velgen nog gepoedercoat, leertje van de versnellingspook.., ach laat maar, het houdt toch nooit op. Wat ik bedoel is: De V rijdt echt fantastisch op de snelweg! Een 18 jarige auto nota bene die rijdt alsof tie net van de band komt. Mijn grootste probleem tijdens de rit was: Ga ik naar, de ook al 18 jaar oude, maar nog steeds lekker klinkende, high performance geluidsinstallatie luisteren of ga ik naar het heerlijke geluid van de gelijkmatig snorrende en soms even brullende motor luisteren? Het is dus een beetje 50-50 geworden. De auto behoort, op de snelweg, voor mijn gevoel nog steeds tot de, pak 'em beet, 5% beste auto's die er rondrijden. Bij een stoplicht wegrijden is inmiddels wel een ander verhaal geworden vindt ik. Wegknallen bij een stoplicht doe ik eigenlijk nooit. Daar is, vind ik, ten eerste een automaat niet echt geschikt voor en bovendien trekt elk(e) elektrisch auto(otje) je er al gruwelijk uit. Dus als je dat graag wilt moet je een andere auto kopen maar op de snelweg, echt heerlijk zo'n V70! Dat ze dat zo'n 18 jaar geleden bedacht hebben! Ook wel fijn te weten dat er waarschijnlijk meer Volvobielen op deze aardkloot rondrijden die dit zowaar snappen. Vandaar dat ik deze op zich behoorlijk onzinnige informatie maar weer eens deel op ons forum. Geniet van deze dag!
OK, de dag is nog jong, maar ik heb vandaag helemaal niks met mijn Volvo gedaan. Waarom dat hier dan melden zou je denken...
Terwijl de pompprijs wel weer gedaald is, heb ik afgelopen week voor €125 diesel in de V70 gemikt, dat deed toch wel even pijn. OK, dat was van reserve tot nokkievol, maar toch (en Spaanse pompprijs met korting, in NL allicht nog gekker). Daar rijd ik hier in de bergen met de automaat rond de 800km mee... dat is 15,6ct/km! En dat is alleen nog maar brandstof.
Een retourje werk (60km) over de snelweg kost een euro of €8-9. En een van de anti-inflatiemaatregelen hier is gratis forensentreinen tot eind 2022... dus een kwartiertje fietsen (krijg ik ook nog eens wat beweging), een gratis treinritje, en nog een kwartiertje fietsen tussen de fluitende vogeltjes en ik ben ook op kantoor. Niet onaardig! Met slecht weer in aantocht zal de V70 binnenkort wel weer van stal komen, maar toch eens leuk om dit te doen zo. Ik ben letterlijk de enige die op de fiets aankomt van de honderden mensen die hier werken, het is jammer genoeg niet gangbaar, maar daar moet ik dan maar wat verandering in brengen Wel geinig om 'die Hollander die op de fiets komt' te zijn [en dat terwijl hier ongeveer 20 nationaliteiten werken...]
Is het wel veilig om te fietsen daar? Nederland is wat dat betreft een paradijs, hier is het de gewoonste zaak van de wereld om keuze te hebben tussen fietsen/OV en autorijden en is de infrastructuur ook ingericht op fietsen. Dat is in het buitenland wel anders, al kwam Denemarken aardig in de buurt maar dat is net zo'n vlak land als Nederland.
Tja, wat is veilig. Niet zo veilig als in NL, zeker niet. Maar als ervaren stadsfietser (dat ben je al gauw als Nederlander) met handig gekozen route (zowel qua hellingen als verkeer), passend defensief of soms juist offensief rijden (voorsorteren, af en toe een beetje smokkelen op de stoep of een zebrapad) en een helmpje op (+reflecterende jas als het donker is + werkend licht op de fiets), maken ze mij de pis niet lauw
Vanmorgen de XC70 naar het schadebedrijf gebracht. Trekhaak schade aan de voorzijde heeft mijn bumper / spoiler voor en het kenteken en de kentekenhouder beschadigd. Schade helaas door mijzelf veroorzaakt.
Vanmorgen de XC70 naar het schadebedrijf gebracht. Trekhaak schade aan de voorzijde heeft mijn bumper / spoiler voor en het kenteken en de kentekenhouder beschadigd. Schade helaas door mijzelf veroorzaakt.
Hoop 'm morgen weer te krijgen.
Dat is jammer idd. Ik heb zelf ook al paar lichte krasjes veroorzaakt.. Ik hoop een plek op de achterbumper er nog uit te krijgen met een goede polijstbeurt.
Als dat schadebedrijf een beetje zijn werk goed doet, heb je weer een prachtkar terug!
DJ
Vanmorgen de XC70 naar het schadebedrijf gebracht. Trekhaak schade aan de voorzijde heeft mijn bumper / spoiler voor en het kenteken en de kentekenhouder beschadigd. Schade helaas door mijzelf veroorzaakt.
Hoop 'm morgen weer te krijgen.
Dat is jammer idd. Ik heb zelf ook al paar lichte krasjes veroorzaakt.. Ik hoop een plek op de achterbumper er nog uit te krijgen met een goede polijstbeurt.
Als dat schadebedrijf een beetje zijn werk goed doet, heb je weer een prachtkar terug!
DJ
Ik zal hier maar niet schrijven wat ik riep toen het gebeurde. Ik ben zoooo zuinig op mijn XC. Maar goed, ik denk dat het weer goed komt en dan snel achter mij laten.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39897 Geregistreerd: 07 / 2009
Ik ben zoooo zuinig op mijn XC. Maar goed, ik denk dat het weer goed komt en dan snel achter mij laten.
Herkenbaar.
Het lijkt wel of het je dan juist overkomt.
Maar goed, als het goed is staat hij er morgen weer spik en span bij.
En inderdaad, het voorval snel vergeten.
Ik ben zoooo zuinig op mijn XC. Maar goed, ik denk dat het weer goed komt en dan snel achter mij laten.
Herkenbaar.
Het lijkt wel of het je dan juist overkomt.
Maar goed, als het goed is staat hij er morgen weer spik en span bij.
En inderdaad, het voorval snel vergeten.
Vandaag bij Poika (Blade) geweest om de aandrijf-as te laten vervangen van de XC90.
Tevens de automaat laten spoelen.
Eerste keer daar geweest maar wat een top monteur!
Werkt secuur en alles netjes schoon en opgeruimde garage.
Loopt rond de auto en lost eventueel aandachtpuntjes op.
In mijn geval de gasveren van de motorkap en achterklep.
Was op voorraad dus ook direct gemonteerd.
Voor mij absoluut een aanrader om daar onderhoud te laten doen aan je Volvo!!
Ben weer helemaal blij met de XC90 3.2 zes cilinder.
Automaat doet het weer goed en de trilling van de aandrijving is ook weg.
We gaan op naar de 500K, inmiddels 440K op de teller
De S60 mocht vanavond voor de energiebesparing gaan. De voorstoel en het kleine deel van de achterbank plat om zo 42 meter cv-buis isolatie te vervoeren. De radiatorfolie in de achterbak gedeponeerd.
Stap voor stap komen we er wel.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).