Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

FreddyNL
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: 24.09.2014 - 18:21  ·  #391
Ritje naar Uden, Dennis heeft daar een Bilstein B12 set gemonteerd, IPD heavy duty veerpootrubber en Bilstein veerpootlagers.
Resultaat is een S60 die nu erg netjes op z'n wielen staat en heerlijk rijd :love:
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 24.09.2014 - 19:53  ·  #392
Eerst de caravan naar de dealer gebracht om een enduro mover te laten plaatsen. Toen terug om de auto bij Thuur achter te laten voor een nieuwe carterventilatie
Automatic-freak
Forumlid.
Geslacht:
Homepage: autoschadelammerti…
Subject:

· 
Posted: 24.09.2014 - 20:43  ·  #393
Motorsteunen (3x) laten vervangen en automaat laten 'flushen' ... rijdt weer lekker strak ;-)
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Subject:

· 
Posted: 24.09.2014 - 20:51  ·  #394
Een 2008 VW Passat tdi opgesleept naar Vanmossel in Weert. :D
thorbadour
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 42
Homepage: glitchbox.nl
Subject:

· 
Posted: 24.09.2014 - 21:18  ·  #395
Roundtrip naar Gronau voor de sprit.
Al wachtende voor een stoplicht kwam er een hitsige Civic achter mij staan, lekker met z'n gas te spelen en el-cheapo Xenon verlichting (tnx dimmende binnenspiegel).
(Sorry Laguna-S60)
Dan ga je toch twijfelen, zal ik? Suuure, zit net een volle tank in, gaan met die banaan.

Op dat soort momenten komt er altijd weer een erg brede glimlach op m'n gezicht en vervolgens draai ik rustig de B54 op, richting huis.
Nou is die glimlach er sowieso wel, altijd weer een genot om te rijden met de auto.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 25.09.2014 - 20:42  ·  #396
vandaag over de 371000 gegaan, getankt, net geen 1 op 12..... 11,96
maar weer een BlueOne95 getankt, doet hij het prima op, maar doe toch 2 x gewone euro95 en 1 x blueone voor de zekerheid.
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2014 - 20:47  ·  #397
Quote door tienklepper

Vast de tandempomp kapot
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2014 - 22:26  ·  #398
Quote door blastaway

Quote door tienklepper

Vast de tandempomp kapot

Iets met verstuivers, een kabelboom en kortsluiting! Reparatie a €1900,- met een voordeel, VW heeft hiervoor een herstelverplichting en mag niets rekenen... :D
Het is dus een bekende kwaal.
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2014 - 22:29  ·  #399
Ja coulance. Heb ook zon rampbak gehad. De 2.0 tdi van eerste serie waren echt ruk.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2014 - 22:33  ·  #400
Ik heb altijd gedacht dat deze ook om hun degelijkheid bekend staan. Het exemplaar dat ik opgesleept heb, heeft ook al bijna 2.5ton gelopen.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 25.09.2014 - 23:04  ·  #401
In navolging van mijn domme fout om te vergeten dat de linkerstoel uit een Engelse S80 natuurlijk geen bedrading heeft voor de speaker in de hoofdsteun , wilde ik toch wel mijn af fabriek telefoon kunnen gebruiken bij de "nieuwe" stoel.
Dus even het speaker draadje uit de stoel trekken, ( zoals bij een 2001 V70 zo gemakkelijk gaat ).

Nou nee dus, de 2 speaker draadjes lopen van de multistekker midden door de stoel heen, tussen het frame en schuimdelen door.
Erger nog, hij zit in een dik gewikkeld harnas, samen met andere draadjes die onderweg andere zaken verbinden, ( verwarming, SIPS bag in de stoel, gordelclip etc )

Pff de hele kabelboom af moeten pellen,
uiteindelijk de oude stoel open moeten snijden om de om 7 punten vastgezette kabel er uit te knippen, en een en ander af te pellen tot de 2 draadjes die echt nodig zijn voor de speaker verbinding van de mulistekker onder naar de telefoon speaker in de ( oude ) hoofdsteun...

Toen de kabel er eenmaal uit was kwam de volgende uitdaging, de kabel in de nieuwe stoel zien te krijgen en te verbinden met de multistekker en natuurlijk de speaker in de hoofdsteun.

De enige manier was met een voorgebogen lasdraad, niet heel voorzichtig naar beneden te leiden, zonder door de bekleding heen te steken, na 5 mislukte pogingen was ik er klaar mee, hij liep telkens tegen iets aan in de stoel.... om gek van te worden...
Bijna opgegeven, nou nog 1 keer dan... voordat ik het op zou geven.. ik was al 2 uur bezig en het was inmiddels als 22.00.
De laatste poging lukte, lasdraad ging omlaag, en kon gepakt worden... nu het draadje nog door de stoel omhoog zien te pielen aan de lasdraad...

Ook dat lukte, stekker even in by pass in geplugd, en ja hoor, er was geluid.

De stekker kan je niet in de multistekker friemelen met de stoel in de wagen, dus dat klusje naar morgen worden verplaatst.
Stoel weer losmaken, kantelen, en de stekker, kabel aansluiten en keurig met tie wraps aan het frame vastzetten zodat de kabel niet ergens tussen de rail of zo komt te zitten en kapot gaat.

Wat een klus, maar goed dat ik een brug heb, zo kan ik de werkhoogte regelen, dat is wel zo prettig.

Morgen de klus afmaken en dan genieten van de nieuwe, perfect zittende bestuurdersstoel, wederom met speaker voor de telefoon in de hoofdsteun.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 26.09.2014 - 11:48  ·  #402
Met de Volvo en de injectors van de Fiat Panda naar Harry Banis in Bussum gereden om die ultrasoon te laten reinigen. Sleutelt toch anders aan zo'n Fiat. Zit degelijk in elkaar, dat wel, maar ik heb toch steeds t gevoel 't is wel italiaans, straks maak ik iets stuk'. Verder lekker veel ruimte onder het motorkapje. Kun je gemakkelijk 2 viercylinders in kwijt. Maar goed. De Volvo had een niet te onderschatten aandeel, want 18km naar Bussum fietsen zag ik niet zo zitten.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 27.09.2014 - 00:09  ·  #403
Quote door thorbadour

Roundtrip naar Gronau voor de sprit.
Al wachtende voor een stoplicht kwam er een hitsige Civic achter mij staan, lekker met z'n gas te spelen en el-cheapo Xenon verlichting (tnx dimmende binnenspiegel).
(Sorry Laguna-S60)
Dan ga je toch twijfelen, zal ik? Suuure, zit net een volle tank in, gaan met die banaan.

Op dat soort momenten komt er altijd weer een erg brede glimlach op m'n gezicht en vervolgens draai ik rustig de B54 op, richting huis.
Nou is die glimlach er sowieso wel, altijd weer een genot om te rijden met de auto.

Ghehe, herkenbaar. Zeker als ze er zo'n fart can onder hebben hangen muhaha.
FreddyNL
VolvoV70forum member
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 28.09.2014 - 17:23  ·  #404

rnieuwenhuijzen
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.09.2014 - 17:38  ·  #405
Vandaag de koplampen vervangen voor afternarket met ingebouwde DRL. Deze koplampen beschikken ook over lenzen voor dimlicht dus gelijk maar Xenon ingebouwd. Was wel een hele klus, alle bedrading moest aangepast worden maar nu werkt alles zoals het hoort.

De oude koplampen heb ik over. Bij de ene is een doffe plek aan de binnenzijde , de andere is nagenoeg zonder doffe plek. Ze zijn beide wel door de APK gekomen. Alle bedrading is eruit maar als iemand ze nog kan gebruiken kunnen ze gratis worden opgehaald. Ze komen uit een V70 van 2005.

Selected quotes for multi-quoting:   0