Gewoon weer eens een lekker stuk gereden, na 5 dagen in een linksgestuurde Nissan Micra automaat ( in Ierland). Wat een verademing, nu weet ik weer waarom ik Volvo rijd!
Vandaag de motorsteun rechts vervangen. Is niet een moeilijke klus, ongeveer een uurtje. Instructies van Vida zijn duidelijk. Al twee andere steunen (boven en onder) vervangen. Nu nog de twee op de torsiestang en onder voor en achter. Het todolijstje wordt steeds kleiner.....
Nee gewone boodschappen gedaan met de jongste.
Boodschappen er in, kind vast gesnoerd.
Ga zitten en draai sleutel om.
Niks.....
Heb het ooit bij een andere auto gehad uit het niets de startmotor.
Garage gebeld en zei even heen en weer duwen of klap op de start motor.
Maar kwam geen leven.
Nog een andere accu geprobeerd maar mocht niet baten.
Nadeel is dat hij onder de grond staat.
Zal wel wraak zijn van mijn V70 omdat ik het van de week met mijn vrouw over een Audi A6 heb gehad.
(Heeft mijn broer gekocht en die zag er net uit en reed ook erg lekker)
Losse startmotor kost via mr auto 119,-
Bij garage 180 voor de zelfde van bosch.
Hij gaat nog kijken voor een gereviseerd of zelf laten reviseren.
Hem mijn V pas einde van de week weer nodig.
Blijft het regenen misschien iets eerder...
Edit
Net gebeld door de garage.
Ze zijn er met 2 man naar toegegaan.
Uiteindelijk 1 starten en de ander een ram met een hamer.
Na 6 keer slaan liep hij.
Gelijk naar garage gereden en op de brug.
Wilde hem daarna verplaatsen maar dat werd hem niet meer
100% start motor.
Had al een gereviseerde besteld. Hij gaat gelijk de kabel van de ETM weg halen achter de start motor.
afgelopen Zaterdag heb ik de V70 gebruikt als vrachtwagen om onderdelen op te halen voor mijn '62er Peugeot 404.
Ik dacht wel even de achteras te kunnen vervoeren maar er zat nog een torquetube aan vast. Waardoor de vorm van het geheel een grote T was. De achteras paste niet in de breedte in de V70. Dus moest de torquetube eraf om alles toch in de auto te krijgen en te kunnen vervoeren.
Zo gezegd zo gedaan. Toen de boel ingeladen, helaas was ik vergeten om een zeiltje of doek mee te nemen. Eenmaal thuis: de bekleding onder de cardan olie... grrrr....
Na uitladen van de spullen de achterste vloerplaat maar even los geschroefd voor de schoonmaak. Na veel schrobben en veel biotex poeder heb ik de boel uiteindelijk gelukkig weer redelijk schoon gekregen...
Naast de achteras heb ik ook nog meegenomen: die torque tube (met daarin de cardanas) , een veerpoot, een alternator, een spanningsregelaar, een setje schokdempers en een setje achterwiel remcilinders.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39897 Geregistreerd: 07 / 2009
Gelukkig heb je het weer schoon gekregen.
Die hobby 404, ben je die aan het restaureren ?
Blijft een mooie klassieker, misschien een soort van webdagboek in de rubriek "De 2e auto" ?
Draagarmen en motorsteunen opgehaald, waren binnen gekomen met de post.
Ff gevoeld aan de rubbers in de draagarmen (Meyle HD), maar oei, die zijn goed stevig Dat gaat volgens mij heerlijk rijden