Even lekker doorgeboenderd op de snelweg . En me verbaasd over de inhoudsteller van de gastank. De eerste 220km verliest ie geen enkel streepje, en daarna zakt ie er vier in 150km!
Morgen maar weer naar de pomp
Gister ~6 uur in de fauteuls van de V70 gezeten, en in die 6 uur de auto helemaal volgepakt met aankopen via Marktplaats voor aankomende zomervakantie en onze eerste kampeervakantie! Wat kan er toch enorm veel zooi in die auto.
En uiteraard morgen ook weer naar de pomp Gewoon weer 95 erin, heb er nu Shell V-Power (100 octaan vanuit Duitsland) in zitten maar heel veel verschil merk ik niet.
afgelopen zondag vertrokken richting oostenrijk. in kempten overnacht. hele weg regen en sneeuw maar mooi op tijd in een kleine 8 uur aldaar gearriveerd. de tuning werpt zijn vruchten af evenals de airintake. wat loopt ie lekker en zuinig. gemiddeld 1 op 16.4 met snelheden tot 170. via kempten naar innsbruck dat was gisteren. met de kletterbaan naar de top om van het uitzicht te genieten en wat een sneeuw. geweldig mooi daar. vanmorgen vertrokken richting Verona Italy vanwaar ik dit bericht schrijf. niet te hard rijden nu want de diesel kost hier 147. morgen naar riva del garda en dan noordwaarts richting trier. is het plan maar ja de vrouw beslist dus dat kan allemaal zo ineens veranderen. groetjes TonD
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39899 Geregistreerd: 07 / 2009
Even lekker doorgeboenderd op de snelweg . En me verbaasd over de inhoudsteller van de gastank. De eerste 220km verliest ie geen enkel streepje, en daarna zakt ie er vier in 150km!
Morgen maar weer naar de pomp
Bekend issue... Bij mij de eerste 300 km zelfs nog alle 5 led-jes aan, dan binnen 150 nog maar eentje aan en al vlug volgt de rode led. Daar kan ik dan met een beetje voorzichtige rechtervoet nog weer zo'n 150 km mee verder ...
Herkenbaar ja. Best maf. Laatste keer kon ik op het rode streepje zo'n 100km rijden, 120 en 100 op de CC om het te testen, dus veel meer zit er echt niet in. Maar ik heb sowieso het idee dat ie best rijk loopt. Met m'n best doen kom ik niet beter dan 1:8. Rij ik door ga ik richting 1:7. Da's niet heel goed, vooral omdat ik bij m'n vorige auto (gechipt, dat wel), met dezelfde vlotte rijstijl zeer nette scores haalde.
Bover
Supporting Member
Geslacht: Locatie: Auvergne France Berichten: 648 Geregistreerd: 04 / 2012
Vandaag even naar de volvo dealer voor aanbieding goedkope APK voor 25,= icl btw, met de S60 van mijn lief. De gedachte was: ik rij naar binnen en klaar is keesBob.
Wordt die afgekeurd omdat:.
1. de CO2 2% boven de norm is,
2. er een afwijking wordt geconstateerd remmen links en recht voorzijde buiten de tolerantie,
3. het lampje kenteken verlichting stuk achter.
De verhoging van de Co2 buiten de gestelde norm zou volgens de dealer kunnen komen door de nieuwe lamda sonde achter die niet Volvovorigineel is, omdat de originele bedrading heeft die zuurstof doorlatend is? :noidea:
Maandag de S60 naar MMTS Martin om nodige reparaties uit te voeren voor de APK. :working: