Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: 06.03.2015 - 15:16  ·  #736
Afgelopen zaterdag mijn schoonzus helpen verhuizen binnen Amersfoort.
2 keer op en neer rijden met een volle Pak'N'Bak tandemasser ...

Ze heeft trouwens mooi uitzicht daar: op Serva, Amersfoort ... :D :D :thumb:

Denk dat de T5 dit weekend maar eens goed schoongemaakt gaat worden en de zomerset er weer onder gaat ...
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 06.03.2015 - 17:54  ·  #737
Quote door folke3

Quote door Volvo_V70

Ruitensproeierpomp zou vervangen worden omdat die stuk is (doorgemeten), à €124 inclusief werkloon.

Heb kortgeleden nog iemand blijgemaakt met zo´n pompje, dat ik nog had liggen. Er voor die man erin gezet. Kwam die een goeie fles wijn brengen!

Kijk dat is het betere werk! Ik heb zelf geen tijd (gehad) om er wat aan te doen en voor de APK moest het sowieso gebeuren, dus nu hebben ze het maar gefixt.
De pomp zelf was volgens de rekening trouwens €54,- dus het arbeidsloon laat zich wel raden... :working: :-/

Verder was gelukkig alles helemaal in orde! Zoals het hoort.
Alleen de stuurolie is wat bijgevuld, verder niets opvallends behalve de olie(filters) e.d. :party:

Nog even met één van de verkopers staan praten en over nieuwe auto blabla, dus ik zeg: 'de inloopolie is er nu net uit, 210.000km'
Waarop de verkoper zegt: 'oh net 2 ton, nou komt u met 5 ton maar weer eens terug dan' :lol:
julles
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: facebook.com/julle…
Subject:

· 
Posted: 06.03.2015 - 19:45  ·  #738
Vandaag maar weer eens de stabilisatorstangetjes vervangen. Ze hebben het welgeteld 3 maanden volgehouden. En de voorremmen maar eens een check up gegeven, deze waren zo nu een dan aan het piepen. Toch denk ik dat nu na 433000 km de schokdempers voor wel hun beste tijd hebben gehad. Maar eens een mailtje doen binnenkort naar Rima of ze daar twee veerpoten hebben voor voor inclusief schokdempers. Dacht gezien te hebben dat ze een setje hebben met 60000km erop. Wat is jullie advies?

Vandaag een nieuw raammechanisme besteld bij Rima voor rechtsvoor ga ik die er maar eens in monteren zodra die binnen is.
reinoutsmit
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 42
Homepage: watersportspics.co…
Subject:

· 
Posted: 07.03.2015 - 19:31  ·  #739
Lekker stukje wezen cruisen met cruise control naar Elst dus de A15 op en af voor me. Wat een genot om in te rijden, helemaal na een onderhouds beurt.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 07.03.2015 - 20:30  ·  #740
Quote door julles

Maar eens een mailtje doen binnenkort naar Rima of ze daar twee veerpoten hebben voor voor inclusief schokdempers. Dacht gezien te hebben dat ze een setje hebben met 60000km erop. Wat is jullie advies?

Schokbrekers die nog maar 60.000 km erop hebben zitten, hebben hun beste tijd gehad. Nieuwe kosten de kop niet.
julles
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.03.2015 - 20:32  ·  #741
Quote door folke3

Quote door julles

Maar eens een mailtje doen binnenkort naar Rima of ze daar twee veerpoten hebben voor voor inclusief schokdempers. Dacht gezien te hebben dat ze een setje hebben met 60000km erop. Wat is jullie advies?

Schokbrekers die nog maar 60.000 km erop hebben zitten, hebben hun beste tijd gehad. Nieuwe kosten de kop niet.

Okay dan ga ik binnenkort maar eens kijken voor een nieuw setje veren dempers en lagerschalenlagerschalem voor bovenin.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 07.03.2015 - 20:48  ·  #742
Bij 150.000km ben ik begonnen met een stage zero tuning, omdat ik de komende 150.000 km geen problemen wil en dus deze kosten sowieso ga krijgen.
Verschil met de schokbrekers was wel degelijk merkbaar, maar dit betekent niet dat de oude al op waren.
Ik denk zelfs dat de meesten hier nog wel een flinke tijd mee door hadden gereden.
De vraag is hoe lang denk je de auto te houden ?
Een jaar, twee jaren, of veel langer.
Is het minder dan een jaar, dan zou ik de 60.000km versie nemen, mits de prijs echt goed is.
In elk ander geval zou ik voor de optie van Folke gaan.
julles
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.03.2015 - 22:14  ·  #743
Ik zit eraan te denken de taxi nog aan te houden tot november van dit jaar. Economisch is de auto allang afgeschrevenmaar voor mij als beginner nog prima. De auto heeft nu inmiddels 435000 km achter de kiezen en ga er niet vanuit dat er ooit schokdempers zijn vervangen. Hij is bij 170000km taxi geworden en weet zeker dat de vorige taxi eigenaar er nooit iets aan heeft gedaan. Deze was nogal laks met onderhoud. Dus ik denk dat het voor mij een hele verbetering zal zijn.
Pica

Subject:

· 
Posted: 09.03.2015 - 20:22  ·  #744
Vandaag ritje Krimpen aan de IJssel gemaakt voor 17" velgen. Besteld en hopelijk deze week onder mijn turquoise V(70)riendje.
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 09.03.2015 - 20:24  ·  #745
Pica

Subject:

· 
Posted: 09.03.2015 - 22:27  ·  #746
laat ik nog even geheim, tot ze eronder zitten :shame: (voor en na foto's maken) :love:
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Subject:

· 
Posted: 10.03.2015 - 08:54  ·  #747
Oh! Ik ben benieuwd, hopelijk zaterdag live te aanschouwen! Mooie velgen maken meteen een groot verschil en je hebt direct een andere auto qua looks.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 10.03.2015 - 19:20  ·  #748
Vandaag een bakje hout gehaald, wat is dat toch heerlijk dat invoegen op de snelweg met genoeg vermogen :love:
En de teller kwam ook vandaag op de 380000
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Piet_piraat
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 10.03.2015 - 20:34  ·  #749
Dat is een nette stand. Overigens word ik wel weer knap jaloers als ik deze tellerringen zie. Het maakt het dash zo veel meer chique. Jammer dat ze overal alleen die el cheapo chrome Nondeju hebben, terwijl je alu wil hebben.
Volvo_V70
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 11.03.2015 - 09:10  ·  #750
En toch vind ik de originele het mooiste..... :shame:
Waarmee ik overigens zeker niet bedoel dat ik deze niet mooi vind, maar de originele zijn net wat minder grof vind ik.
Weet iemand trouwens hoe dat zit met die ringen? Werden die geleverd vanaf een bepaald uitrustingsniveau of was het gewoon een optie? Na al die jaren heb ik er nog geen verband in kunnen ontdekken, want erg luxe was de onze niet, maar het was ook weer geen kale....
Wie het antwoord heeft mag het zeggen :lol:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0