In malmö wordt veel gebouwd. Veel poolse arbeiders. Die rijden op gas. Gas in malmö is goed te verkrijgen.
Ik weet het
Ik hoop volgend jaar die kant op te gaan, niet met de V70, maar met de Chevy Van. Die rijd natuurlijk ook op Lpg, alleen verbruikt die wat meer (1:4,5), dus wel ff belangrijk om wat adressen te weten tzt. We gaan in eerste instantie naar Svenljunga, daar woont een goede kennis van mij midden in de mooie natuur. Daarna zien we wel.
Vanmorgen met de Volvo maar weer eens langs de garage geweest voor de 3e keer in 6 weken.
Eerste keer de verdamper die de geest gaf een vernieuwd moest worden, 2e keer een brandend motormanagement lampje laten uitlezen. Bleek een kapotte lambdasonde te zijn, dus vervangen. En verder gelijk een andere remklauw achter laten monteren.
Sinds dinsdag wederom een brandend motormanagement lampje en deze vanochtend laten uitlezen. Missfires op cilinder 5. Bobine uitgesloten, bougie uitgesloten.
Volgende week naar de gasboer om gasleiding en injector na te laten kijken cg. vervangen.
En dan maar hopen dat ik een maandje zonder garage kan. ....
gisteravond even in de diesel van jeroen gereden(er was geen kopje wat heb je met een ander forumlid zn volvo gedaan . nu weet ik wat dat zwalkende stuurgedrag in de bocht is. super irritant zeg. zn bekrachtigingsolie leek heel schoon. hmmmm Oja en hij heeft geen gelijkmatig lopend vermogen van 1500-4500 rpm. in hele toeren bereik voelde ik hobbels. wat meer wat minder etc etc. schijnt ook irritant te zijn volgens jeroen. heb ik wat om over na te denken. oja en zn Airco was ok(als dat nu maar ook een tijdje zo blijft). :shame: :thumb:
Vrijdagavond besloot mn auto op 4 cilinders te gaan lopen ipv 5. Resulteerde na een paar km in vermogensverlies en niet harder rijden dan 75km/u.
Met een ELM en Torque de foutcode opgezocht: P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected.
Vervolgens de wegenwacht ingeschakeld en die kwam als extra met P0303 - Overslag in cilinder 3 geregisteerd.
Dus bobine los gehaald en uitgewisseld met 4 en zo gediagnostiseerd dat bobine 3 overleden is.
Auto vervolgens terug laten lepelen naar Almere. Morgen maar ff een nieuwe bobine scoren.
Wie weet trouwens welk merk de OEM voor Volvo is?
Origineel Volvo bij parts4swedes kost €99,50 en OEM €53,70. Best verschil voor iets wat ogenschijnlijk hetzelfde is.
Wie weet trouwens welk merk de OEM voor Volvo is?
Origineel Volvo bij parts4swedes kost €99,50 en OEM €53,70. Best verschil voor iets wat ogenschijnlijk
Wie weet trouwens welk merk de OEM voor Volvo is?
Origineel Volvo bij parts4swedes kost €99,50 en OEM €53,70. Best verschil voor iets wat ogenschijnlijk