Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: 26.01.2014 - 19:48  ·  #121
Het offtopicgeklets bestrijden staat op een laag pitje tegenwoordig, merk ik. ;)
OT: op de heen- en terugweg naar/uit Oostenrijk was het heerlijk rustig op de weg, ik heb de motor dus maar eens goed wakker geschopt. Waar die op de heenweg nog max ong 210 op de teller wilde, was dat op de terugweg een keurige 225. De hamsters in het vooronder zijn weer op conditie en het schoot dan ook lekker op :D
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 26.01.2014 - 20:31  ·  #122
Vandaag rondje IJsselmeer gereden en in Friesland "kindje kijken" beoefend bij mijn nieuwste nichtje in Terherne.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 26.01.2014 - 22:30  ·  #123
Quote door R-W

Het offtopicgeklets bestrijden staat op een laag pitje tegenwoordig, merk ik. ;)
OT: op de heen- en terugweg naar/uit Oostenrijk was het heerlijk rustig op de weg, ik heb de motor dus maar eens goed wakker geschopt. Waar die op de heenweg nog max ong 210 op de teller wilde, was dat op de terugweg een keurige 225. De hamsters in het vooronder zijn weer op conditie en het schoot dan ook lekker op :D

Wat me wel steeds opvalt is, dat de afwijking van werkelijk gereden ( lees TomTomweergave) en de Volvo teller weergave ruim 10km/h (bij 130km/h) is. 140 tellerweergave is dus 130 werkelijke km/h. Dan nog is een tellerstand van 225 een nette waarde. Overigens zitten er bij jou hamsters in het vooronder? Bij die ouderwetse S60 van mij is het een gewone haverklapmotor met zweepslag ontsteking.
lekkerkaas
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 26.01.2014 - 22:49  ·  #124
dan maar weer ontopic (for what it's worth)

De kids + moeders naar het plaatselijke wandelgebied gereden en daarna ff heerlijk korte stukjes veel bochtenwerk met een dolenthausiaste zoon achterin wat rotondes en fly-overs genomen :D

De dames die ook in de auto zaten waren er minder over te spreken, maar ja.... boeiend? Nah :D
lekkerkaas
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 26.01.2014 - 22:54  ·  #125
ja ik merste inderdaad wel dat ik meer onderstel inserts moet agan plaatsen> Ik zal zeggen dat ik op ju advies binnenkort weer deze routen moet nemen maar dan harder de bochten om moet gaan :D

De boel moet ten slotten goed inslijten :D
...

Subject:

· 
Posted: 26.01.2014 - 22:57  ·  #126
Hmmm inserts kan... Ik heb die van mij voorzien van een Billstein B4 set. Verder complete onderstel aangepast maar die gaat zonder inserts echt mega de hoek om nu! Wereld van verschil! :love:
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 26.01.2014 - 23:10  ·  #127
Fotoshoot met de Volvo gedaan! >_<

Copyright CJB :police: :police:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Frits Vleugelmoer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

· 
Posted: 26.01.2014 - 23:48  ·  #128
Vandaag linker aandrijfas vervangen.Zo makkelijk als dat ging,echt een fluitje van een cent.
Bout uit de aandrijfas draaien waarmee hij op de naaf zit,opkrikken en wiel eraf.
Kabeltje van de ABS uit zijn bevestiging halen.
Bovenste bout van de veerpoot er helemaal uithalen,onderste alleen een stukje los.
Stuur naar links draaien naaf naar buiten kantelen en aandrijfas uit de naaf trekken.
Dan met een een grote schroevendraaier de as aan de bak-kant uit de bak drukken en plopperde plop hij is er vanonder.
Bij toeval vond ik ook waarom mijn motor-storingslampje altijd brand als het vochtig is.(is nog maar een jaar!)
De stekker van de achterste lambdasonde (na de kat) zit op de achterkant van de versnellingsbak geklikt.
Als je een weinig olielekkage hebt van je nokkenaskeerring aan de bakzijde komt dat op de connector van de lambdasonde en kleeft daar een heleboel viezigheid aan. En aangezien dat een hoogohmige meting is raakt hij helemaal de weg kwijt en gaat in storing.
Je merkt er verder niets van.Alleen dat vervelende oranje motortje op je dashboard.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 27.01.2014 - 00:40  ·  #129
/MODS BREAK

Opgeschoond.
Off topic, ok, maar dan wel m.b.t. het onderwerp.
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 27.01.2014 - 00:41  ·  #130
Quote door yannickdv

Fotoshoot met de Volvo gedaan! >_<

Copyright CJB :police: :police:

Haha, inzenden voor de fotoshoot wedstrijd! :D

Wat zijn de kosten van zo'n fotoshoot inclusief administratiekosten precies? :-)
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 27.01.2014 - 00:44  ·  #131
Kosten van die shoot waren 113€ incl administratie kosten (13km te hard gecorrigeerd in een 50 zone). Prijzig aangezien de resolutie lager is dan het scherm van een Nokia 3310!
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.01.2014 - 01:22  ·  #132
Ik ben langs de Mac geweest en ik heb voor het eerst gebruik gemaakt van de bekerhouders!
...

Subject:

· 
Posted: 27.01.2014 - 01:34  ·  #133
En was dit naar volle tevredenheid? En hoe bevalt de R verder??
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.01.2014 - 01:50  ·  #134
Jazeker, die bekerhouders miste ik wel in de vorige V70!

Hoe de R bevalt... Hij bevalt echt erg goed! Ik begin wel al aan het vermogen te wennen, dat is wel jammer, maar daardoor rijd ik wel rustiger dan de eerste paar dagen en dat bespaart bandjes á 170 euro per stuk.
...

Subject:

· 
Posted: 27.01.2014 - 02:05  ·  #135
Mooi man! Ik ben echt blij voor je! Ik hoop de auto en jou dan ook snel eens te ontmoeten! ;)

Selected quotes for multi-quoting:   0