Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

pethconi
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 51
Homepage: pethconi.nl
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

· 
Posted: 07.07.2017 - 11:32  ·  #226
Distributie van een V70 2.5T plus waterpomp, nivomats 2x, rechtvoor wielnaaf, uitlaat (zonder dp), condensor airco plus vullen, 4x nieuwe banden.
Zeg maar groot heel groot onderhoud.

En van een V50 2.4 binnenste ashoes en al eerder ook de condensor, parrot 9100 ingebouwd en 2x koplampen vervangen.

Verder moeten ze beide nog even aan de Vida-dice
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 31.07.2017 - 13:08  ·  #227
Nou zou "even" distributie van jeroen zn diesel vervangen incl waterpomp. Ging het wat mis bij de waterpomp. een x pomp van ... (zoek ik nog even op) . allereerst bleef pakking van oude pomp plakken dus een hoop gedoe om op die plek oude pakking te verwijderen. eindelijk klaar, nieuwe dr op en nieuwe boutjes aandraaien. bij aandraaien met momentsleutel bleef de klik wel er lang weg. (ik heb hiervoor een klein momentsleuteltje 3-25 Nm) momentsleutel gechecked met looprol vastzetten , geen probleem netjes een klik. nou dan maar eerst met 18 Nm. en je raad t al bij het vullen met koelvloeistof (wie heeft er ooit de vermelde 12 liter in een blok weten te gooien, wij kwamen niet verder dan 5). lekkerij bij de pomp. nou ja dan toch nog even wat strakker die boutjes . je raad t al knapt t eerste boutje meteen af. na enige onvriendelijke uitlatingen maar even gestopt Jeroen moest vrij aan t werk en kon auto wel even missen. vanavond/morgen maar even verder. boutje dr uit zien te krijgen, pakking en alles checken. oude boutjes proberen en het beste dr van hopen.. pfff nou ja kan ik wel vast lekker oefenen en zal wat foto's maken.,. Paul komt ook nog in augustus ....maar die heeft iig een Ina pomp dat gaat wel goed.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 02.08.2017 - 13:35  ·  #228
Quote door pethconi

Distributie van een V70 2.5T plus waterpomp, nivomats 2x, rechtvoor wielnaaf, uitlaat (zonder dp), condensor airco plus vullen, 4x nieuwe banden.
Zeg maar groot heel groot onderhoud.

Verder moeten ze beide nog even aan de Vida-dice

dit is wat wij zien
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2017 - 19:51  ·  #229
Goed even aanvullen. na opnieuw in Vida kijken en niet op algemene cijfers afgaand blijkt de waterpomp met 17 Nm aangedraaid te worden. zat ie eerste keer dus goed maar hij lekte wel. nu nog een keer maar met vloeibare pakking. vanavond even vullen en kijken wat ie doet. tss
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 03.08.2017 - 08:41  ·  #230
Gisteren bij mijn pa in zijn nieuwe v60 een hondenrek ingebouwd. Onze viervoeter gaat 4 weken uit logeren en hij wilt nu hij voor het eerst in zijn leven een station heeft, wat meer met de hond erop uit!
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.08.2017 - 09:49  ·  #231
Even off-topic, ook bij de recente posts zie ik geen afbeelding maar een melding dat het account van photobucket geüpdate moet worden. Ik neem aan dat dat geldt voor de poster van een bijdrage?
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 03.08.2017 - 10:00  ·  #232
...
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

· 
Posted: 03.08.2017 - 13:04  ·  #233
Quote door JOv70BI

Quote door brulkjaer

Even off-topic, ook bij de recente posts zie ik geen afbeelding maar een melding dat het account van photobucket geüpdate moet worden. Ik neem aan dat dat geldt voor de poster van een bijdrage?

Ja maar dat gaat dus niet zomaar volgens mij betaalde service geworden voor e.a. dus moet de poster de pics via een andere site laten lopen / updaten denk ik zo, renee heeft hier op forum e.a. gepost daarover.

Het kan inderdaad op een andere manier.
Dit hebben we bij het 40forum ook gedaan, alleen dat draait op phpBB dus anders als hier.
Het Photobucket moet je vergeten en proberen er nog wat foto's af te plukken zolang het nog kan.
Ik gebruik zelf Imgur maar Postimages werkt ook prima ;-)
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.08.2017 - 22:18  ·  #234
Vandaag voor ´t eerst iemand kunnen helpen met mijn VIDA computertje. Geinig hoor.

S40 2007 met 1.6D motor van een collega uitgelezen; last van inhouden, weinig power, vooral in deellast. Maar 1 foutcode: turbodruk te laag. Ik vond de afwijking wel meevallen, <10%, maar goed, blijkbaar komt dat nogal precies. Verbruik lijkt ook wat hoog te zijn.
VIDA geeft netjes aan waar dat aan kan liggen: software fout bij auto´s tot 2010 (dan treedt de fout sporadisch op, niet continu), Turbo Control Valve, vacuumslangetjes, inlaattraject.
Waarschijnlijk kapotte TCV denk ik aangezien dat ook vaak bij de V70 voorkomt. Kost €50 voor een nieuwe op Skandix. Eens zien of ik ´m help met vervangen of dat hij toch maar naar de garage gaat (woont in andere stad).
Leuke ervaring, bij diverse garages (zonder VIDA) waren hem al diverse dingen voorgehouden: gaspedaalsensor, dpf, turbo kapot... lijkt uiteindelijk toch mee te vallen.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.08.2017 - 20:36  ·  #235
zo afgelopen zaterdag Paul even geholpen. distributie, waterpomp, binnenste stuurkogel, uitlijnen uitbalanceren wielen(Paul blij met mn china balanceermachine), oliewissel.
Lekker klusdagje maar voor de vervanging van de olie ringetjes in het carter werd t wat laat. Die moeten het toch nog maar even uithouden.

2 week daarvoor was ik begonnen met de distributiewissel van Jeroen zn D5, maar dat liep even anders. we kregen de waterpomp maar niet dicht.
stuntel stuntel, nieuwe aisin pomp gekocht nog lek. dus wat anders en ja. na onder onmogelijk hoek wat foto's van pomphuis gemaakt te hebben de boosdoener gevonden. resten van de oude (zwarte) pakking. Weer wat geleerd. nog meer gepriegel eindelijk alles weg. Pomp dr op en vrijdagavond net op tijd de diesel van de brug zodat Paul dr op kon. Oja en tussentijds ABS ring links op de as vervangen, want oude was gebroken. Daarvoor moest toch even de as dr uit. Na wissen van de ABS melding in Vida auto uiteindelijk helemaal klaar.

O ja de foto's:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 20.08.2017 - 20:50  ·  #236
Leuk klus altijd jammer dat er tijdsdruk bij is. Eind van de dag is de wagen toch weer nodig.
👍
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 21.08.2017 - 00:34  ·  #237
In dit geval zit ik ziek thuis vanwege de poeperd en is autorijden niet zo leuk, dus ik doe het met de motor.
S60 heeft 3 weken bij Frank gestaan... Maar hij staat daar niet in de weg en ik mis hem niet.
Die ABS ring hebben we waarschijnlijk zelf kapot geslagen toen we vorige keer een fuseekogel vervangen hebben.
Ach.. hij is weer als nieuw :D
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 21.08.2017 - 09:00  ·  #238
Ook een oorzaak van ons zittende beroep zeker?
Ik heb jaren geleden daar hele grote vistels gehad, moesten operatief verwijderd worden (nadat ik er veel te lang mee door gelopen was natuurlijk). Geen pretje iig.
Beterschap Jeroen, ik zit ook nog thuis trouwens door een zweepslag in mn rechter kuit ;-)
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.08.2017 - 09:12  ·  #239
Quote door GRUNNS60

zo afgelopen zaterdag Paul even geholpen. distributie, waterpomp, binnenste stuurkogel, uitlijnen uitbalanceren wielen(Paul blij met mn china balanceermachine), oliewissel.
Lekker klusdagje maar voor de vervanging van de olie ringetjes in het carter werd t wat laat. Die moeten het toch nog maar even uithouden.

2 week daarvoor was ik begonnen met de distributiewissel van Jeroen zn D5, maar dat liep even anders. we kregen de waterpomp maar niet dicht.
stuntel stuntel, nieuwe aisin pomp gekocht nog lek. dus wat anders en ja. na onder onmogelijk hoek wat foto's van pomphuis gemaakt te hebben de boosdoener gevonden. resten van de oude (zwarte) pakking. Weer wat geleerd. nog meer gepriegel eindelijk alles weg. Pomp dr op en vrijdagavond net op tijd de diesel van de brug zodat Paul dr op kon. Oja en tussentijds ABS ring links op de as vervangen, want oude was gebroken. Daarvoor moest toch even de as dr uit. Na wissen van de ABS melding in Vida auto uiteindelijk helemaal klaar.

O ja de foto's:

Tof dat je dat doet voor de medeforummers Frank!
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 21.08.2017 - 10:37  ·  #240
Goed bezig geweest!

Selected quotes for multi-quoting:   0