Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

· 
Posted: 15.08.2018 - 14:22  ·  #301
Eigenlijk: Wat heeft iemand anders vandaag aan jouw Volvo gedaan:

Sta je een uurtje geparkeerd in een leuk Frans stadje, kom je terug.....
De auto van de dader staat er rustig naast geparkeerd met de blauwe lak op z'n voorbumper. Ik voelde heel erg de behoefte om mijn auto even achteruit te steken in zijn deur, maar dat werd me uit m'n hoofd gepraat...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 15.08.2018 - 15:32  ·  #302
daarvoor zijn bumpers toch :D
Tenminste zo denken de Fransen erover
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 15.08.2018 - 20:15  ·  #303
In Frankrijk doen ze niet anders,het is ook gewoon k :devil: t volk.

joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 15.08.2018 - 20:44  ·  #304
De deuken op mn kentekenplaat zijn niet door mijn toedoen. Gebeurt hier ook vaak genoeg. Niet zo erg als op de video hierboven gelukkig. Woon in een vrij drukke straat met veel toeristenverkeer, dan weet je t wel.
marcelseverien
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 15.08.2018 - 21:20  ·  #305
ehhh.. de auto die lekker botsauto lijkt te spelen heeft een nederlands kenteken..
OEPS.. zo staan we er weer gekleurd op, haha
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.09.2018 - 06:35  ·  #306
T-5R turbowissel die goed tegen zit :( Turbo wilt niet van spruitstuk af, dus met spruitstuk en al via de bovenkant eruit moeten trekken (koevoetenwerk), met een koudbeitel de turbo van het spruitstuk gemept. Heb een goede turbo liggen maar met rechte flens en de turbo die eraf komt heeft een conische flens. Uitlaathuis overzetten van turbo gaat weer niet omdat conische uitlaathuis van de oude turbo van binnen totaal gescheurd is (zo erg dat ik het nog nooit zo gezien heb), uitgezet is en daarom ook niet normaal van het spruitstuk af wou. Pruts, dus of conisch uitlaathuis zoeken of andere DP met rechte flens zoeken voor dat ding, pfff. Bah !
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 19.09.2018 - 09:01  ·  #307
Een behoorlijke tegenvaller dus.

Ach ja,heb dat zelf ook weleens mee mogen maken,auto op oprijbokken en assteunen,op je rug eronder om brandstoffilter en een lekkende pomp te vervangen.
Alles nieuw eronder,en dan lekt de boel nog harder dan daarvoor.Blijkt achteraf dat ik de verkeerde leiding tussen pomp en filter had zitten,en de goede is natuurlijk niet meer leverbaar,en nergens te vinden.
Die bestel je dan bij twee adressen in DL,en twee keer krijg je mail dat ie niet meer leverbaar is.
Uiteindelijk vind je er dan één,nieuw en ongebruikt,die je dan aan de andere kant van het land kan ophalen.

Lang verhaal kort,mijn auto heeft toen drie weken op bokken in mijn schuur gestaan. :sick: En dan is het maar goed dat het mijn hobbyauto was,anders heb je een probleem natuurlijk.
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 19.09.2018 - 13:26  ·  #308
Quote door Dirk342

T-5R turbowissel die goed tegen zit :( Turbo wilt niet van spruitstuk af, dus met spruitstuk en al via de bovenkant eruit moeten trekken (koevoetenwerk), met een koudbeitel de turbo van het spruitstuk gemept. Heb een goede turbo liggen maar met rechte flens en de turbo die eraf komt heeft een conische flens. Uitlaathuis overzetten van turbo gaat weer niet omdat conische uitlaathuis van de oude turbo van binnen totaal gescheurd is (zo erg dat ik het nog nooit zo gezien heb), uitgezet is en daarom ook niet normaal van het spruitstuk af wou. Pruts, dus of conisch uitlaathuis zoeken of andere DP met rechte flens zoeken voor dat ding, pfff. Bah !

Die had als ondertitel waarschijnlijk ook
"niet helemaal origineel meer"
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.09.2018 - 13:51  ·  #309
Echt wel, is een compleet originele T-5R !! (daarom ook de conische turbo want die zijn alleen aan de beginjaren geleverd)
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.09.2018 - 18:28  ·  #310
Bij Jack om de C70 een nieuwe distributie gezet, incl alle keerringen en VVT poelie. Ook deze stond niet goed :( Auto loopt veel rustiger en mooier. Jack heeft zelf zijn oliekoeler / warmtewisselaar vervangen en de extra ATF koeler voor de automaatbak vervangen, beide in verre staat van ontbinding.... Leuke dag zo en ging erg lekker allemaal.
Marc-B
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 28.09.2018 - 18:35  ·  #311
Ik heb binnenkort ook nog een klusje voor je, Dirk. 8-) Ik app je van de week wel ff.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.10.2018 - 20:45  ·  #312
De S70 van Remco een beurtje gegeven en een compleet nieuwe ontsteking erop. Loopt weer fijn zo.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.10.2018 - 07:44  ·  #313
Bij Marc, op locatie, bij de 855 T-5R de binnenste ashoes vervangen. Ging allemaal lekker voorspoedig. Daarna bij de V70 2.5T AWD de uitlaatspruitstukpakkingen vervangen, ging wat minder allemaal want het blijft een bokkeklus omdat je er niet goed bij kunt komen ivm de H.O. Helaas ook niet helemaal afgekregen maar het is nu alleen een kwestie van dichtschroeven weer. Meteen er een uitlaatpakking van een C30/V50 T5 ertussen omdat die uit 1 geheel bestaat. Maar voor het goede zou je eigenlijk de complete rechteras en H.O. er eerst onderuit moeten schroeven voordat je hier aan gaat beginnen, pffff.

Note to myself; niet meer op locatie werken, ondanks dat het heel gezellig was maar we toch een aantal keren vastliepen met gereedschap
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 22.10.2018 - 15:46  ·  #314
Vandaag een V70 2007 D5 weer door de keuring geholpen. Er zat speling op een stuurkogel, remslangen voor waren afgekeurd en de handrem werkte niet. Al met al toch een uurtje of 5 aan de pruts geweest, maar nu is het weer allemaal top!
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.10.2018 - 05:32  ·  #315
De V70 van Marit weer door de keuring getrokken, het is een sport geworden om dit zo goedkoop mogelijk te doen nu ieder jaar. Voor dit jaar een uitlaatbeugel en de tankklem vervangen, ashoesje dichtgekit en motor aan de onderkant afgestoomd en hop er weer zo doorheen. Kmstand inmiddels 672 dkm

Selected quotes for multi-quoting:   0