Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

· 
Posted: 19.01.2019 - 18:32  ·  #376
Bij Xc70 van collega alle oliën van haakse overbrenging, cardan en active in demand koppeling vervangen en ook het filter van de aod koppeling vervangen en de pomp gedemonteerd en schoongemaakt...
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 01.02.2019 - 20:08  ·  #377
Voor Evert Vida geïnstalleerd op zijn laptop.. Ik liep nog tegen iets geks aan. Na eerste poging was Vida werkend maar in een aparte locatie: in C:\users\xxx (dus zijn profiel) ipv gewoon in C:\Vida!

Evert zei later dat er al eerder een mislukte installatie poging was geweest en ook op die locatie, het was nieuw voor mij moet ik zeggen :-)
Gauw deinstall gedaan van Vida en poging 2 was op de correcte locatie. En ja ik heb alles standaard gehouden bij de vragen tijdens de setup!

Vooraf aan poging 2 heb ik wel AVG antivirus eraf gehaald omdat die het setup proces wat in de weg zat, het programma dacht dat Vida een virus was.. tssss 8-)

Maar wellicht heeft dat verwijderen ook wat gescheeld voor een correcte Vida installatie, ik adviseer liefst geen AV of indien nodig die van MS zelf, (security essentials) dan gaat het vaak prima goed.
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 01.02.2019 - 23:00  ·  #378
Maatje is voor werk deze week in Canada, dus heb ik voor hem wat onderhoud afgerond, toch wel redelijk onderschat hoeveel werk dat allemaal nog geworden is.

Kwam ook nog twee gescheurde veerschotels tegen, dus morgen ochtend die nog even snel bij de dealer ophalen en dan als hij zondag terug komt kan die weer de volgende 400.000km maken.

Het pretpakket (exclusief alles ook nog gedaan is aan regulier onderhoud olie/filters/ontsteking)

Het dual massa vliegwiel vervangen voor een gebruikte single massa van de 850, past zonder problemen op de nieuwere types en scheeld €500 aan kosten :D

1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 02.02.2019 - 23:23  ·  #379
Een V70-2001 481000km, voorzien van nieuwe banden,nieuwe distributie met waterpomp,vrijlooppoelie, multiriem met nieuwe spanner.nieuwe kachelradiateur. Twee nieuwe aandrijfashoezen, nieuwe tussen en einddemper. Nieuwe remslangen.
Preventieve oliedrukherstel reparatie.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 02.02.2019 - 23:30  ·  #380
Stevige klus, Emiel!
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.02.2019 - 22:38  ·  #381
Vandaag bij de V70 van onze buren de gasveren van de achterklep vervangen. Nou ja gasveren, meer oliedempers.
Op zich niet moeilijk, er moet alleen heel veel plastic los. En het is bijvoorkeur een klusje voor 2 man: (open houden van de achterklep).

De veiligheidclips van de oude gasveren bewaren want die heb je weer nodig voor de nieuwe gasveren.
Stabilus is het merk dat Volvo gebruikt, dus weer Stabilus gemonteerd.

Mochten er foto's gewenst zijn, dan hoor ik het wel.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 16.02.2019 - 23:00  ·  #382
Remblokken voor van V70 uit 2011 vervangen. werd nog wat kl..te omdat de algemen garage vorige keer het schroefdraad van de glijpennen wat beschadigd had. Gingen er alsnog na wat werk wel weer goed in. maar bestel maar vast nieuwe pennen en glijbussen voor een volgende keer want ook een van de dopjes ontbrak.. toch mooi zon garage . Oja en oef omdat t haast(ijzer op ijzer) had geen tijd om via internet te bestellen, maar even bij Brezan lang. 114 euro voor 4 blokken voor de voorwielen. Hallo.... via internet zelfde blokken voor zon 40 euro te bestellen (beide bosch) leuke marge............ Ik begin nu te vrezen voor de achterremmen want die moeten in service stand met Vida bij vervanging en ik hoorde de dame roepen dat de garage wat geweld nodig hadden om de achter schoenen te vervangen. ............... Oja even met Poika overleg gehad want ik kende de 16,5 inch = 316mm schijven niet en die zaten er natuurlijk op. Staat overigens voorop de remklauw zag ik later :-(
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 16.02.2019 - 23:35  ·  #383
Werkt top hoor de service stand in vida. Zodra die erin staat, druk je ze zo terug.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2019 - 00:24  ·  #384
Ja maar wat gebeurd er als je dat niet weet en ze met geweld terug wilt drukken? Wil dat dan? ben wat bang dat zoiets gebeurd is. aan de andere kant ze heeft er ondertussen al behoorlijk mee rondgereden want de voorblokken waren op. in het verleden zijn toen schijven en blokken rondom vervangen.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 17.02.2019 - 00:33  ·  #385
Goede vraag. Ik heb werkelijk geen idee.

Goed zal t niet zijn.
bartk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2019 - 06:56  ·  #386
je krijgt ze ook met geweld niet terug, je kunt wel de elektrische module verwijderen
en dan kun je ze terug draaien
https://www.youtube.com/watch?v=QCp9LZ_sOeo

maar begrijp ik het goed dat je via Vida dit elektrisch kunt doen voor dat je ze verwijderd
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2019 - 12:54  ·  #387
er is een servicestand in vida aan en uit te zetten. die is hiervoor bedoeld...
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2019 - 16:38  ·  #388
Dankje, scheelt een hoop sleutel werk.
ravado
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 10.03.2019 - 10:12  ·  #389
Olie ververst, verlaagde voorveren vervangen door originele veren en het stangetje tussen stelmotor en wervelkleppen vervangen door een zelf gemaakt en gemodificeerd stangetje. Steviger en het kan er niet meer af lopen.
Storing gereset en het motortje loopt weer als nieuw.
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 27.05.2019 - 09:00  ·  #390
Met m'n sleutelbuddy een intercooler van een XC90 van weer een andere vriend vervangen. Hij kreeg allerlei rare kuren (verminderd motorvermogen etc) en de intercooler lekte flink olie. Uiteraard stond de intercooler zo krom als een hoepel, de onderste twee banen stonden helemaal los.

Selected quotes for multi-quoting:   0