Zoiets moet je ook niet nieuw kopen natuurlijk.
Op de sloop zoeken, of de Facebook verkoop groepen in de gaten houden, daar komen regelmatig S80 slopers voor onderdelen voorbij
Op de sloop zoeken, of de Facebook verkoop groepen in de gaten houden, daar komen regelmatig S80 slopers voor onderdelen voorbij
Dan nog, geen budget. Eerst even herstellen van bokkensprongen van de bank en een total loss van vorig jaar. (en een werkgever die al 4 jaar vind dat er niets bij hoeft)
Xenon (en de bijkomende zwarte randjes) is luxe. Ff geen budget voor.
Jan gaat door voor de vaatwasser! Inderdaad een my05 auto, facelift. Koplampen zo dof dat ze niet meer te redden zijn. Klant vond dit een mooie oplossing. Is het op zich ook, het stond niet eens verkeerd. En een stuk voordeliger dan nieuwe facelift lampen.
Bij mijn vaders S70 mijn Kenwood autoradio met Bleutooth en ingebouwde Parrot erin gezet en mijn SC-801 eruit gehaald. Vaders kan nu handsfree bellen en hoort alles terug via de boxen en dat is beter voor hem aangezien hij schietdoof is.
Tevens mij spoiler achtergelaten voor zijn S70 die binnenkort eindelijk zijn uitdeuk/spuitbeurt krijgt ............
Vandaag de XC60 D5 AWD uit 2010 van mijn zwager aan een 'Keuring' onderworpen. De 3-maanden garantie verloopt half januari. Geen bijzonderheden. Alleen even de dingen opgenomen voor de eerst-volgende beurt: bovenste motorsteun, EGR schoonmaken, motor spoelen, nieuwe banden (deze zijn gecupt).
Uiteraard even fors proef gereden. Heerlijke kar. Heeft een adaptief onderstel (en het werkt). Heerlijk. In comfortstand een boot, in advanced lekker strak.
Je kunt zeggen wat je wilt: in de P3 modellen voel je toch dat de tijd niet heeft stil gestaan. Prettige auto's: goed onderstel, strak stuurgedrag, betere geluidsisolatie, pittigere motor.
Dan kriebelt het toch... Waarom willen die D5's maar niet stuk? Mijne heeft nu 460k. Start en loopt elke dag. Gewoon maar afrijden, denk ik dan. Maar daarna vast weer een Volvo.
Gisteren een V70 rijder geholpen bij wie de LPG installatie niet werkte.
De pomp draaide niet en de lampjes op de LPG schakelaar werkten maar even na het starten.
De oorzaak bleek de zekeringhouder van de LPG-installatie te zijn die aan de onderzijde totaal gecorrodeerd was. Waarvan zelfs enkele draden los gecorrodeerd waren. Vernieuwd en alles werkt weer.
De LPG inbouwer had de zekeringen op een onhandige plaats gemonteerd: onder aan de ECU van de gasinstallatie. Kortom een plek waar nogal eens veel vocht van onderen komt. Een betere plek hiervoor het op het schutbord.