Hmm vandaag een feestje gehad met het vervangen van de achterremblokken van een V70 uit 2011. ja met elektrische handrem en dus in service stand zetten enzo.
Vida volgen en dus remmen in service stand
, wielen dr af
, blokken en plaatjes dr uit
, schoonmaken
. dan zuiger terugduwen met tooltje (meestal een lijmtang bij mij. maar het ging zwaar dus even een ander soort terugdrukken gemaakt van poelietrekker). en toen begon de ellende dat ging dus gewoon niet. in al mn pissigheid een zwaardere poelietrekker omgebouwd en jawel de zuiger stuk. gvd..... dat wordt duis een mieuwe klauw of.... aha er zijn reparatiesetjes met oa zuiger te krijgen dus ipv 200+ naar ong 10 euro. maar ja wel even bestellen even wachten waarschijnlijk nog even wachten en dan kan de reparatie voltooid. maar goed de boel was toch al niet te redden. en toen::omdat de zuiger van die driehoekige inkepingen heeft zoals ik ze ken van remmen die ingedraaid moeten worden toch maar even gaan draaien. en jawel naar een slag of 8 kon de zuiger opeens wel teruggedrukt worden. andere kant idem dito.
komt iemand dit bekend voor? vida nog een keer gechecked en staat echt in servicestand..
goed wat heb ik nog meer geprobeerd: kapotte kant slang afgekneld boel weer in elkaar gezet( beide kanten) en via vida uit servicestand gehaald.. Volgens vida alles ok.
geremd en goede kant remt idd. handrem doet t.
Tja wat gaat hier mis?? zo werd iig een kort klusje weer een beste klus.. leve de vooruitgang...
tips? truuks? ervaringen?