Lichtbeeld is gewoon zoals het moet zijn met de afschuining in het lichtbeeld..
In de abl koplampen zal ook wel lukken indien de projector goed past, alleen de shroud om de projector zal een uitdaging worden….
Met alleen polijsten gaat de vlek die aan de binnenkant van de lens zit door de warmte van de xenonlamp niet weg..
Nieuwe kunstof lenzen is de oplossing…
En binnenkort krijg ik de eerste reflectoren van dit type koplamp terug van de leverancier die ze heeft voorzien van een nieuwe spiegellaag…
V70 voorzien van een setje gereviseerde lhd abl-xenon koplampen, de oude rhd koplampen waarmee de auto RDW goedgekeurd was kwamen dit jaar niet door de apk vanwege het verkeerde lichtbeeld…
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
V50 1,6D van maat van me , in noodloop , antiskid aan en motor lampje .
Na uitlezen en effe wat proberen, was het duidelijk , verstuiver nr4 shortcircuit, intern kortsluiting , of te wel solonoid kapot , niks aan te doen , geen revisie mogelijk bleek , dus een nieuwe erin , 325€ .
Vervolgens met vida en de bijgeleverde beschrijving , de boel gereset en ingeleerd, tijdje rondgereden , auto warm , naar 2800rmp in 4,5 of 6de versnelling en laten uitrollen tot onder de 1800rpm , zonder een pedaal of iets aan te raken , warempel , het getokkel en getik verdween en auto loopt weer als een zonnetje .
De antiskid is daardoor ook opgelost , het was injector nr 4 en motor lampje was de oorzaak was van de antiskid code .
Vind dat toch merkwaardig dat een injector dat teweeg brengt , gelukkig, had ik al een vermoeden .
Probleem opgelost !!
Mooi werk! Hoe heb je vastgesteld dat het probleem in verstuiver nr 4 zat?
Mijn vijfcilinder loopt soms onregelmatig stationair bij warme motor, maar zodra ik iets het gaspedaal aanraak (of zelfs maar de airco aanzet) dan is het weg. Geen motorlampje verder en ook geen codes. Misschien kan ik ook eens wat (laten) controleren.
Hij liep op 3 cilinders , en was niet vooruit te krijgen , gewoon vida eraan , en gaf aan short circuit injector 4 , heb daarna de stekker eraf getrokken om zeker te zijn dat ik de goede had , met lopende motor , gezien er niets veranderde , cilinder deed al niet mee was het duidelijk .
Daarna bedrading stekker visueel gecontroleerd , leek niks mis mee , en de melding was nog steeds injector 4 maar ee stond een andere tekst , weet niet meer wat er stond .
Dus denk niet dat dit je verder helpt .
Jan Berendsen
Subject:
Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan
De 1.6 D is dan ook een totaal andere motor dan de D5 van Volvo.
1.6 is een PSA product en daarvan weet ik via via dat vooral bij de nieuwere 8 klepper versies D2 de verstuivers vaak de geest geven door een kortsluiting in de spoel.
Dat zijn dure jongens en dieselspecialist vraagt bijna 1000 euro per stuk om ze te vervangen en in te leren.
Tja , dat heb ik dus nu gedaan voor die maat van me , dat inleren , is best een ding , ben je een hoop tijd mee kwijt , je moet gaan rijden , auto moet geheel warm zijn , koelwater boven 70c , olie op temperatuur , dat duurt dus gewoon een half uur met dit soort koud nat weer .
Maar dan , 4 , 5 of 6de versnelling , handbak dit geval , boven de 2800rpm en dan uitrollen tot je onder de 1800rpm komt , zonder iets aan te raken , gas rem etc , ik zal je zeggen doe het maar is in dit drukke landje , ik woon in de flevopolder , daar blijkt het al een uitdaging bleek .
Dit moet meerdere keren , tot de teller op begint te lopen , en dan dat duurt en duurt .
Maar kreeg net bericht , dat ie weer uit de kunst rijdt .
Ik denk dat ze er meer dan 3 uur voor rekenen , en dan de prijs van dev erstuiver , zijn nogal verschillend , ik ben op advies van Diesel Buchli in harderwijk afgegaan , dus zelfde merk terug geplaatst .
Zou bijna vergeten , dit was verstuiver NR4 die is te verwisselen zonder , de leidingen op de brandstofrail los te maken , de rest en zeker nr 1 gaat je dat niet lukken , daar zit de hele egr inlaat en wat nog meer voor , vida gaf aan dat daar een hoop slangen en wat nog meer weggehaald moet worden , dan ben je zo een paar uur extra bezig .
Jan Berendsen
Subject:
Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan
Precies vanwege dit gedoe en mega onkosten blijf ik daarom ver weg van moderne diesels.
Maat van me rijdt een Peugeot 508 met precies dezelfde motor. En maar pochen dat hij goedkoop kilometers maakte met zijn dieseltje. Totdat er dit jaar 2 keer achter elkaar een injector knapte en hij daarna aan de beurt was met het roetfilter. Zomaar even meer dan 3000 euro aan onkosten dit jaar op een 'eenvoudig' 1.6 hdi'tje.
Nu hikt en bokt het ding weer als een malle en heeft hij weer motorstoring. Dieselspecialist zegt dat nu zijn AGR aan de beurt is.
Dit geouwehoer heb je allemaal niet met een benzine motor. Daarbij komt de torenhoge mrb en dit zal mede de reden zijn dat diesels tegenwoordig allemaal op de export gaan.
Ben het niet met je eens , een auto heeft gewoon onderhoud nodig , en er zijn delen die verslijten , dat moet je gewoon incalculeren
Nu kan je een x pech hebben en komt het te vroeg dat is vervelend en niet oke , helaas .
Roetfilter vol en injector problemen , gevolg en oorzaak !
Deze volvo van mijn maat , 280k en 12 jaar oud , dit is het eerste wat er aan de motor gebeurt behalve het standaard onderhoud , roet uitstoot was tegen de grens vorig jaar , waarschijnlijk de slechte injector , maar dat moet nog blijken tijndens de komende APK
Hij rijdt er 1 op 24 mee , dan ben je met een benzine niet goedkoper uit , de auto is verder nog prima , dus inruilen tegen een benzine , kost je veel meer dan een reparatie !
Groet Olaf