Gisteren bij de N van mn schoonouders na het kraambezoek even het handschoentestje gedaan om de carterventilatie te en. Gelukkig zit er zo'n roostertje in de vulopening. Niks aan de hand dus. Voor het weekend bij mijn eigen N ook gedaan. Ook geen probleem.
Groot onderhoud uitgevoerd aan een 2003-V70 D5 met 311xxxkm.
Plaatje van een auto waar niets geks aan mankeerde.
Tevreden eigenaar en ik een vrije middag.. :yes:
Vanmiddag met Fam. de Groot (Hendrik) naar z'n V70 gekeken. Mooie auto, wel slecht behandeld door z'n vorige baasje. Veel schadetjes en beschadigingen waarvan we beide denken 'hoe krijg je het voor elkaar'.
Afijn. Ik was er voor de multiriem. Er zat een multiriem omheen die de aircopomp heeft gebypassed, maar deze is stukgegaan (vlak na montage). Aan de stuurpomppoelie te zien heeft ie daar geslipt, de hele poelie is naar god. Om een goede multiriem te monteren wordt dit dus in ieder geval de stuurpomp vervangen (dan weten we ook zeker dat die níet hangt) en ook gelijk de aircopomp (die is vastgelopen). Inmiddels met GRUNNS60 contact gehad om mijn oude (nog werkende, in ieder geval in vrijloop) stuurpomp uit Grunn terug naar almere te krijgen, dan doet die poelie het iig weer.
Verder geconstateerd dat de stuurbekrachtiging gevuld is met ATF, dus dat wordt flushen en Eurol PS fluid C erin mikken om het stuurhuis heel te houden. Afijn. Hendrik heeft wel haast maar geen bloedspoed dus om de boel een beetje binnen de kosten te houden gaan we dit regelen.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39897 Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:
Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan
Aan de ene kant zeer blij met de komst van Dr. grrroovedude, maar aan de andere kant niet zo blij met de diagnose.
Patiënt krijg ik niets aan het infuus, druppelader blijft in test modus.
Het zal een ingrijpende operatie worden, maar de overlevingskansen liggen hoog.
Wordt nog weekje alleen maar kijken en niet aankomen.
Nu een goedkope manier aan het uitzoeken voor het vervangen van de instrumenten lampjes.
€3,50 is veel te veel, moet zeker voor 90% minder kunnen
Fam. de Groot even geholpen met de multiriem. Hij had zelf al de stuurpomp, stuurolie (zat ATF in) en mijn oude aircopomp gemonteerd. Daarna starthulp gegeven en de V70 draait weer. Waarschijnlijk was de stuurpomp de oorzaak van de kapotte multiriem. De nieuwe draait een stuk soepeler.