Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

· 
Posted: 26.02.2025 - 11:38  ·  #1816
Quote door Peter Jansen

ik vraag mij af wat de werking is van dat klepje, lijkt mij niet dat er iets aan slijtage onderhevig is inwendig. hij is goed of stuk lijkt me. verder zie je ook de upgrade van dit klepje van IPD. geen idee waarom dit beter zou werken. kan iemand daar iets zinnigs over melden? de prijs van IPD is in ieder geval fors.

Je kunt dan beter de originele Pierburg versie voor een Porsche turbo kopen (PIERBURG 7.22908.03.0). Die is 1-op-1 uitwisselbaar en kost 20 euro, wordt vaak geplaatst als upgrade.
Heb 'm toentertijd ook geplaatst. Ik had het idee dat het vermogen vloeiender/constanter was. Had soms het idee dat mijn 2.5T iets inhield/turbodruk niet constant was. Dat was met die TCV weg. De oude was 3 ton oud.
Bohmsje
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 33
Subject:

· 
Posted: 26.02.2025 - 12:17  ·  #1817
Quote door [-Tom-]

Quote door Peter Jansen

ik vraag mij af wat de werking is van dat klepje, lijkt mij niet dat er iets aan slijtage onderhevig is inwendig. hij is goed of stuk lijkt me. verder zie je ook de upgrade van dit klepje van IPD. geen idee waarom dit beter zou werken. kan iemand daar iets zinnigs over melden? de prijs van IPD is in ieder geval fors.

Je kunt dan beter de originele Pierburg versie voor een Porsche turbo kopen (PIERBURG 7.22908.03.0). Die is 1-op-1 uitwisselbaar en kost 20 euro, wordt vaak geplaatst als upgrade.
Heb 'm toentertijd ook geplaatst. Ik had het idee dat het vermogen vloeiender/constanter was. Had soms het idee dat mijn 2.5T iets inhield/turbodruk niet constant was. Dat was met die TCV weg. De oude was 3 ton oud.

Die heb ik inderdaad ook gekocht, op aanraden van Poika. Precies dezelfde symptomen, wisselend vermogen. Was direct weg met de nieuwe tcv.
Peter Jansen
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 26.02.2025 - 12:35  ·  #1818
bedankt voor de pierburg tip. ik heb of voel geen inhouden bij mijn T6 maar ook geen ervaring natuurlijk. voor die 3 tientjes kun je geen buil vallen. ik wil alleen de werking weten waarom dat klepje er in zit en wat hij precies controleert. weet iemand dat uit te leggen?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.02.2025 - 12:53  ·  #1819
Peter Jansen
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 26.02.2025 - 14:51  ·  #1820
thanks Bolbo,

duidelijk verhaal. dat ding staat dus continue te regelen. tijd voor een nieuwe. interval zou 60K zijn. durf wel te stellen dat die van mij nog origineel is......
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.02.2025 - 16:20  ·  #1821
Wel 60K miles (dus ~100.000km) aldus de link. Kan geen kwaad om een keer te vervangen gezien de positieve ervaringen van anderen en de beperkte prijs. Zelfs als het niks doet weet je dat hij weer vers is en dus waarschijnlijk langer goed blijft dan de originele die al ver 'over datum' was (al zijn over datum producten soms ook nog prima - het houdt een keer op)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.02.2025 - 16:25  ·  #1822
Quote door Peter Jansen

bedankt voor de pierburg tip. ik heb of voel geen inhouden bij mijn T6 maar ook geen ervaring natuurlijk. voor die 3 tientjes kun je geen buil vallen. ik wil alleen de werking weten waarom dat klepje er in zit en wat hij precies controleert. weet iemand dat uit te leggen?

Ho, wacht even, je hebt een T6 (bi-turbo). Ik weet niet of die specifieke TCV ook goed is. Je zou even uit kunnen zoeken of de T6 dezelfde TCV heeft als een 2.4T/2.5T/T5, dus gewoon een 5-cilinder turbo. Als dat zo is dan kan je 'm gewoon bestellen.
Steven
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.02.2025 - 16:32  ·  #1823
Quote door [-Tom-]

Quote door Peter Jansen

Interessant, volgens Winparts past de PIERBURG 7.22908.03.0 niet op mijn T6.
Was deze voor alleen voor een 2.5T?
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 26.02.2025 - 16:40  ·  #1824
Die melding kreeg ik ook. 5cil 2.0T. Geen idee waarom
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.02.2025 - 17:21  ·  #1825
Multiriem , nieuwe spanner , en een nieuwe vrijloop voor de dynamo , ik heb af en toe een piep bij de riem daar , en af en toe bij starten en de eerste minuten een andere loop niet zoals gewend , heb het iedee dat het daar mee heeft te maken , de multieriem moest er toch af over 10k dus maar is kijken of dit het oplost .

Denk begin van vrijloop dynamo die de geest gaat geven .
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 26.02.2025 - 18:53  ·  #1826
Voor wat betreft die pierburg turbo klep, ik zou eerst eens beginnen met de accu 10 minuten afkoppelen. Daarmee reset je alle adaptiewaarden en kun je de auto daarna ook als nieuwe auto ervaren. Hierna begint de computer weer met alles bijregelen. Soms wordt het effect van een nieuwe sensor dan altijd als een wereld van verschil ervaren, terwijl dit eigenlijk dan de computer reset is.

Er van uitgaande dat je de accu afkoppelt als je een sensor wisselt ;)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.02.2025 - 11:45  ·  #1827
Quote door Steven

Quote door [-Tom-]

Quote door Peter Jansen

Interessant, volgens Winparts past de PIERBURG 7.22908.03.0 niet op mijn T6.
Was deze voor alleen voor een 2.5T?

Quote door MTE

Die melding kreeg ik ook. 5cil 2.0T. Geen idee waarom

Die specifieke Pierburg is dus oorspronkelijk voor een Porsche turbo, maar die is gewoon 1-op-1 uitwisselbaar met de reguliere Pierburg TCV van Volvo. Hij schijnt wat robuuster te zijn (zoals dat ding van IPD maar dan voor veel minder geld).
Daarom komt die er niet uit rollen als eentje voor Volvo.
WillemV
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 27.02.2025 - 11:55  ·  #1828
Aangezien mijn HU603 aan het eind is gekomen heb ik een andere HU603 aangekocht.

Maar….. vandaag kreeg ik binnen een HU803 en dat is ietsje anders.

Ik zag sowieso al aan de achterkant dat er alleen een groene stekker aanwezig was i.p.v. de grijze en groene stekker, welke de HU603 heeft.

Nu heb ik niet het absolute gehoor, dus als de cd-speler en de radio het op deze manier werkt dan vind ik dat prima.

De grote vraag is of ik die zonder veel problemen kan plaatsen in de S60 uit 2001.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Tim Post
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 27.02.2025 - 14:26  ·  #1829
Jep, de 803 heeft geen versterker. Er moet dus 1 onder de rechter voorstoel liggen, anders komt er geen geluid uit. En je zal de software moeten laten programmeren.
WillemV
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 27.02.2025 - 14:36  ·  #1830
Er ligt geen versterker onder de linker stoel, wel twee grijze stekkers.

Horen die daarbij?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0