Daar ben ik /zijn we al een poosje mee bezig hoor
. Maar aangezien ik in sommige dingen een luie fl*kker ben en er moe van werd om iedere keer de ECU met andere software of op de bench of in de auto te flashen, (is eigenlijk de volgende volgorde; rijden en loggen, parameters veranderen, opslaan, ECU eruit en flashen en weer rijden en loggen, net zolang je tevreden bent. Is al met al best wel een gedoe) wil ik overstappen naar die östrich. Je kunt dan eigenlijk heel simpel, on the fly, parameters veranderen en meteen het resultaat zien.
Een hoop zelfstandige, beroepsmatige, tuners gebruiken idd de östrich, programmeren dat ding, lezen de software / bin uit en flashen deze vervolgens in een andere ECU (lees ECU van de klant). Is hier absoluut niet nodig en wil ik ook niet, het gaat mij puur om het rustig bij kunnen stellen van bepaalde parameters.
De ALM controller is als vervanging voor de Spartan2 wideband controller aangezien de laatste sinds vorige week de geest had gegeven en ik met een zeer slecht lopende auto zat. Ik heb tijdelijk even een andere Spartan2 kunnen lenen van een goede kennis van mij, zodat de auto toch weer rijdbaar was in afwachting van de ALM. Die ALM controllers zijn superieur aan de Spartan2, de laatste lopen vrij regelmatig kapot tegenwoordig. Ben helaas niet de eerste.
De 850cc injectoren dienen als vervanging van de 440cc groene injectoren omdat deze, op sommige momenten, toch al meer als 80% duty cycle laten zien icm de huidige turbo en dat is niet echt lekker. De injectoren die er dadelijk inkomen zijn praktisch 1x zo groot en wederom originele Bosch injectoren. Verwacht ook dat de duty cycle meteen fors omlaag gaat.