Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

· 
Posted: 06.11.2018 - 09:21  ·  #406
Zojuist bij Auto Rima (via onderdelenlijn) een set remklauwen gescoord van een XC90. Had in de oproep op onderdelenlijn expliciet er bij vermeld dat ik de klauwen inclusief uitslagbegrenzers en bouten moet hebben. Voor 110 euro incl. verzendkosten lijkt dat geen rare deal moet ik eerlijk zeggen.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 06.11.2018 - 10:12  ·  #407
Quote door Janvis

Zojuist bij Auto Rima (via onderdelenlijn) een set remklauwen gescoord van een XC90. Had in de oproep op onderdelenlijn expliciet er bij vermeld dat ik de klauwen inclusief uitslagbegrenzers en bouten moet hebben. Voor 110 euro incl. verzendkosten lijkt dat geen rare deal moet ik eerlijk zeggen.

Dat is heel netjes! Ik heb de set ook al een tijdje. Naast de looks is het ook gewoon een prachtige remervaring. Ik heb direct ook de remslangen verwisselt voor RVS teflonomwikkelde varianten. Ik heb achter ook liggen, maar verwacht daar minder van.

Ik heb destijds gekozen voor Brembo schijven en ATE blokken. Bevallen beide erg goed. Slijtage is minimaal. Zitten er nu 60k onder en de blokken zijn nog niet op de helft. Hoe noem je dat? Besparende investering :)
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.11.2018 - 05:00  ·  #408
Quote door Dirk342

Deze distributiesteun, niet omdat het moet maar omdat het kan ! Ben je ook meteen af van het doorzakken van die rotsteun.

http://www.mpre.se/?product=motorfaste-hoger

Als tenminste alles goed is gegaan met bestellen, want vond het allemaal een beetje vaag gaan. Heb er dus wel een mailtje achteraan gestuurd of het goed is gegaan.
Het is wat.... Nu is mijn Zweeds ronduit slecht / niets en de verkopende partij spreekt geen Engels dus op de verstuurde mail kwam geen antwoord. Via Google translate het maar eens geprobeerd in het 'Zweeds' voor zover dat wel Zweeds is want veel vertrouwen heb ik daar niet in. Maar goed, het is gelukt om contact met elkaar te krijgen over die steun. Blijkt dat die man, volgens zijn zeggen in Born heeft gewerkt tijdens de ontwikkeling en bouw van de 460-480, maar spreekt ook geen woord Nederlands... Communicatie is dus wat moeizaam, maar volgens mij moet dit, met wat geduld, wel goed komen. Het is eigenlijk nu alleen wachten op een Paypal betaalverzoek incl verzendkosten en dan kan dat ding opgestuurd worden.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.11.2018 - 07:02  ·  #409
Een TF80sc 6-traps automaatbak met slechts 121.000 km op de kop getikt. Wordt morgen bezorgd. Daarna gaat de koppelomvormer naar CRV in Veenendaal. Daarna eronder knutselen. Ik kan niet wachten! De bak komt uit een Engelse donorauto. Met eigen ogen mogen zien dat de voorkant totaal geen schade had. Dus dat durf ik wel aan.

Daarna heb ik een bak beschikbaar. Ik verheug me nu al op het plezier wat ik daarmee ga hebben :)

Auto staat nu op 410.000. We hopen door te tuffen naar tenminste 500.000.
Dennis__78
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 07.11.2018 - 15:47  ·  #410
Gisteren een mooie set 17" Thor velgen gekocht.
Die gaan er komend voorjaar er weer onder, ik moet er nog wel nieuwe banden voor aanschaffen, ik denk dat ik weer ga voor een set Hankook.
Die zijn me de vorige keer goed bevallen, maar dat was niet met een Volvo.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.11.2018 - 11:00  ·  #411
Héhé, het is eindelijk gelukt om die PU motorsteun te kunnen kopen via Paypal. Had nog even wat voeten in aarde met dat Zweeds en Google translate voor mij (wat vertaalt dat slecht zeg, maar is altijd nog beter als dat ik zelf Zweeds probeer te praten want kom zelf niet verder als knäckebrot) maar we hebben elkaar kunnen begrijpen. Al met al erg tevreden over de welwillendheid van deze verkoper, erg aardige gozer met een zee van geduld. Totale kosten, incl verzenden naar Nederland 863 Zweedse Kronen dus valt mij ook nog heel erg mee. Nu weer wachten :)
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.11.2018 - 12:41  ·  #412
Hey Dirk, heb je die PU distributie zijde gescoord? Of heb je nog een andere motorsteun gevonden in PU. (ik neem aan dat je niet die boven/onder kantel steunen bedoeld).
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.11.2018 - 13:56  ·  #413
Idd die PU-steun aan de distributiezijde. Boven is al compleet PU, torsiesteun van de bak is compleet PU, de andere 2 onderste motorrubbers ben ik nog even mee bezig om daar iets anders voor te regelen, iets anders voor te monteren.

Deze dus gekocht:

Die MPRE heeft ook verschillende andere motorsteunen in het programma maar ik twijfel hier nog over. Het is wel een schitterende constructie zoals hij ze maakt. Maar er zijn nog meer leuke dingen daar te koop, zoals alu bussen voor in het subframe zoals bij de C70 cabrio ipv de standaard of teflon dingen.
koeni
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 09.11.2018 - 15:28  ·  #414
Vandaag mijn nieuwe 'engine cover' binnen gekregen. Gekocht in Zweden via Bildelsbasen. Volvo Part Number 30757829.

Morgen ook de motorkap isolatiemat vervangen en ook onder de motorkap ziet het er weer picobello uit.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.11.2018 - 15:34  ·  #415
Oog voor detail!
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 09.11.2018 - 15:34  ·  #416
Keurig inderdaad!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 09.11.2018 - 17:50  ·  #417
Altijd mooi als hij onder de kap ook netjes is.
En moet je een keer naar de garage, dan wordt hij ook beter behandeld.
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.11.2018 - 19:10  ·  #418
Ah cool Drik, dat wordt lekker rammelen en brommen :D
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.11.2018 - 19:04  ·  #419
Quote door JJM

Een TF80sc 6-traps automaatbak met slechts 121.000 km op de kop getikt. Wordt morgen bezorgd. Daarna gaat de koppelomvormer naar CRV in Veenendaal. Daarna eronder knutselen. Ik kan niet wachten! De bak komt uit een Engelse donorauto. Met eigen ogen mogen zien dat de voorkant totaal geen schade had. Dus dat durf ik wel aan.

Daarna heb ik een bak beschikbaar. Ik verheug me nu al op het plezier wat ik daarmee ga hebben :)

Auto staat nu op 410.000. We hopen door te tuffen naar tenminste 500.000.

Poika gaat de bak eronder sleutelen. Inmiddels de koppelomvormer klaar gemaakt om te verzenden naar CRV. Al denkend en bedenkend ook maar gelijk een nieuw kleppenhuis gekocht. Via Ebay een origineel Volvo kleppenhuis in de UK gekocht voor een zeer aantrekkelijke prijs.

De bak is nu bezig om lekker uit te lekken. De olie die erin zat was bruinrood, maar niet verbrand.

Het plan is om 'm eerst af te vullen (na montage); dan een poosje te rijden en daarna een keer spoelen. Ik kan niet wachten!
bartk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 10.11.2018 - 20:08  ·  #420
D1S 25W 3000k ( geel) Dim Licht
H7's 72W led 3000k ( geel) Groot licht
H8 80W led 3000k ( geel) Mist licht
5W T10's ( geel) stads licht

De hele voorkant wordt dus met geel licht voorzien, dat is meer dan 25 jaar geleden dat ik dat had :-)

Selected quotes for multi-quoting:   0