Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

· 
Posted: 08.03.2019 - 21:21  ·  #511
Vandaag mijn nieuwe Bilstein B4 dempers binnen. Uiteindelijk na wat zoeken op Amazon besteld. Netjes 4 dagen later binnen, en omdat ik Prime heb, ook nog zonder verzendkosten.
Mees
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.03.2019 - 19:59  ·  #512
4x Pirelli Scorpion Verde All-Season 215/65 R16 98V. Het was een moetje. :D
Dennis__78
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 21.03.2019 - 14:52  ·  #513
Gisteren 10L 5w40 Eurol olie besteld in Duitsland, samen met 5 nieuwe penbobines van NGK.
Eerder deze week al nieuwe filters binnen gekregen, dan kan hij maandagavond de brug op en gaan we hem weer eventjes verwennen.
Later volgende week krijgt hij een nieuwe distributie met alles wat daarbij hoort en worden de handremkabels vervangen, die zijn niet jofel meer.
Blackbart
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 27.03.2019 - 19:47  ·  #514
Dat heb ik weer….had hier willen plaatsen wat ik had aangeschaft.... Maar dat liep anders....

Zit te kijken naar een upgrade voor mijn high performance setje in de vorm van een originele subwoofer voor mijn MY2012 V70
Redelijk ingelezen. en enkele van deze zeldzame exemplaren gevonden op het www….
Een van de verkopers
maakte een prijs aanpassing, waardoor het voor mij interessant genoeg leek om toe te happen.
De verkoper (lid van het andere forum) had een V die niet matchte met deze sub en hierdoor voor een ander systeem gekozen.

Kortom Gebeld…. Betaalt…..Verzonden….. En nu was het wachten op een bezoekje van de vriendelijke meneer van Post.nl
Zaterdag was het keurig degelijk verpakt afgegeven, waarna de verkoper mij de track en trace code doorgaf. Dus deze ingevoerd en was deze dag nog niet zichtbaar in dit systeem…..dat kan….
Zondag even weer gekeken en de zending leek actief…. Er stond dat de bezorging was vertraagd, maar dinsdag 12 maart tussen 12:45 en 15:15 zou worden bezorgd. Dit was voor mij snel genoeg.
Geduldig wachten en na mijn dagelijkse werkzaamheden hoopte ik dinsdag dus thuis een pakketje aan te treffen, dus niet…..
Snel weer track en trace getoetst, en wat bleek de bezorging was nog steeds status vertraagd en de datum en tijd van aflevering was nog steeds hetzelfde. (gepasseerd dus)
Voor mijzelf een nieuw doosje geduld geopend, en dan nog maar even afwachten……

Woensdag status ongewijzigd dus dacht ik om maar eens met Post.nl te bellen om de verwarrende status van bezorgen verklaard te krijgen….
De medewerkster van post.nl vroeg mij of ik verzender of ontvanger voor dit pakket was, en na mijn antwoord hierop gaf ze mij te verstaan dat ze middels mij hier geen enkele actie kon ondernemen.
Wel adviseerde ze mij gezien de vreemde status bij track en trace om de verzender zo spoedig mogelijk contact met hun te laten opnemen.

Bericht gedaan aan de verkoper waarin alles uitgelegd, en of hij actie wou ondernemen.
Het antwoord liet enkele dagen op zich wachten.....
Hier kwam gelukkig verandering in toen ik vrijdag een bericht van hem kreeg waarin hij zich excuseerde voor zijn late reactie en daar een goede verklaring voor gaf.
Hij gaf aan ontzettend van de gang van zaken te balen, en zou direct actie ondernemen.
Hierna hield hij mij uitgebreid op de hoogte van zijn contract met post.nl, die aangaven met meer gegevens van beide partijen een zoektocht op te starten. Binnen 5 werkdagen zou er weer contact met hem worden opgenomen.

Dinsdagavond (een ruime week na aangegeven bezorgmoment) kreeg ik wederom bericht van hem.
Het Post.nl “Recherche” team was er volop ingedoken en het vermoeden was dat het “pakketje” vanwege het formaat bij de grote pakken terecht was gekomen, alwaar hun zoektocht voort zou worden gezet. Hij was onder de indruk van de gedrevenheid van deze man en dat gaf mij weer een sprankeltje hoop…..

Had al wel in mijn hoofd dat mocht het pakketje zijn “ontvreemd” de eerstvolgende koper/eigenaar maar op waarschijnlijk een adres deze subwoofer aan de praat zou kunnen krijgen : volvoservice elst
Dit gegeven samen met het serienummer was wel weer interessant. Daar deze subs redelijk zeldzaam zijn…..

Wederom nu 4 dagen na zijn vorige, (en exact 2 weken na het verzenden) weer bericht van verkoper…. Hij was de gang van zaken met post.nl zo moe dat hij hun het bericht heeft gedaan mij het aanschafbedag terug te betalen….
Hij moet eerst het onderzoek bij post.nl volledig afwachten, werd hem verteld om eventueel aanspraak te kunnen maken op een “door hun bepaalde vergoeding”……

Vandaag (19 dagen na het afgeven van het pakketje) kwam het hoge woord eruit, “We, beschouwen uw pakketje als vermist“…..
Verkoper laat mij weten dat hij geen woorden heeft over de gang van zaken en de eindconclusie van Post.nl.
Zijn zending is niet beschadigd of defect, maar “gewoon vermist” en ter compensatie kan hij de verzendkosten vergoed krijgen.
Hij wil dit zo snel mogelijk afgehandeld hebben en bied mij aan om het aankoopbedrag terug te storten. Mijn aanbod om het verlies te delen, daar wil hij niets van weten….

Voor iedereen die wat verstuurt van waarde… Verstuur het verzekerd. Want Post.nl neemt zijn verantwoordelijkheid niet serieus, en laat een klant voor de door hun veroorzaakte vermissing opdraaien.
Mees
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.03.2019 - 20:05  ·  #515
Wat een verhaal en wat een schappelijk aanbod heb je de verkopende partij gedaan, dit vind ik zeer netjes. Ook de verkopende partij doet zijn uiterste best om de schade te achterhalen danwel te vergoeden. Bedankt voor de tip. ik ben nog steeds huiverig om via het net onderdelen te kopen.

Groet,

Alex
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 27.03.2019 - 21:11  ·  #516
Quote door Blackbart

Voor iedereen die wat verstuurt van waarde… Verstuur het verzekerd. Want Post.nl neemt zijn verantwoordelijkheid niet serieus, en laat een klant voor de door hun veroorzaakte vermissing opdraaien.

Balen zeg. Je moet ook gewoon niet via Post.nl versturen. Garantie voor ellende, de klantenservice neemt de telefoon bijna op met 'als u wilt mag u een klacht indienen'...

Waarschijnlijk heb ik de subwoofer die je zoekt. En misschien voor een vergelijkbare prijs? Gegarandeerd binnen 48 uur bezorgd (garantiezending 24 uur is zelfs mogelijk) en standaard verzekerd. Tevens ben ik werkzaam binnen dat netwerk, dus een vermist pakketje is bij mij echt niet mogelijk :)
Blackbart
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 27.03.2019 - 21:30  ·  #517
Tnx Doeke

Heb even mijn interesse verplaatst....
Daarvoor een PM terug😉
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 28.03.2019 - 19:46  ·  #518
Vandaag zijn de nieuwe lampjes die ik in de spiegels wil monteren. Nog even wachten op daglicht voordat we die er in gaan zetten.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
GastonS80 2.9
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

· 
Posted: 28.03.2019 - 21:07  ·  #519
Vandaag 4 nieuwe verse rubbers op de 80 laten zetten..

Mijn keuze is gevallen op: Landsail LS588 235/35/19

Het is natuurlijk geen Michelin of Bridgestone...

Maar de prijs/kwaliteit verhouding vind ik prima!

Gr, Gaston
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 28.03.2019 - 21:15  ·  #520
De prijs snap ik, maar hoe is de kwaliteit?
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Homepage: ducked.nl
Subject:

· 
Posted: 28.03.2019 - 21:21  ·  #521
In droog weer zal het prima zijn, in nat moet je gas terugnemen of het word snel gevaarlijk. Zo is het volgens mij voor bijna alle goedkope banden...
GastonS80 2.9
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

· 
Posted: 28.03.2019 - 21:23  ·  #522
Ik vind de kwaliteit goed.. Heb ze op mijn andere auto (helaas geen Volvo)
Nu 2 jaar erop zitten (ongeveer 30k km)
Met droog en nat weer meer als genoeg grip.. Slijtage beeld is goed, mooi gelijkmatig, niet cuppen etc.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.03.2019 - 21:35  ·  #523
Het enige budgetmerk waar ik ervaring mee heb is Barum, die vielen me niet tegen maar ik moet geen goedkope zooi meer.
Als je een ongeluk hebt gehad zoals ik, dan weet je weer dat je niet wilt besparen op je contact met de weg. Een elandproef kan nodig zijn op een geheel onverwacht moment, regen of droog, dag of nacht, goed wegdek of slecht...
En ik heb het helaas niet gered, maar wel een heel eind en met slechte banden was ik zeker in een slip geraakt, en dan was het allemaal nog veel lelijker afgelopen.
Voor degenen die niet weten waar dit over gaat, klik maar even op de link in mijn signature van de Bolbo 1.0 ...
RoyS60T5
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

· 
Posted: 28.03.2019 - 21:45  ·  #524
Op de 'andere auto' doen die banden het idd erg goed. Zowel droog als nat wegdek verbazen die banden je steeds. Daarom heb je ook weer gekozen voor deze banden ipv iets anders. Je kiest niet 2x voor dezelfde band als je niet tevreden zou zijn en laten we eerlijk zijn, met 'de andere auto' zoek je steeds de grens van de bochten op vanwege zijn wegligging en die banden doen het verbazingwekkend goed.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 28.03.2019 - 21:53  ·  #525
Je moet toch wat hobbyen. Baksteun van Febi en interieurfilter van Meyle. Vogende week maar eens plaatsen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0