Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

· 
Posted: 05.06.2019 - 20:28  ·  #601
Quote door ikbat

Wel even eerlijk ook,
Een garage kan de onderdelen meestal niet bij een autodock bestellen.
Maar zit vast aan lokale leveranciers met magazijn.
Je ziet ze veel rond rijden, met auto’s
Om een paar keer per dag de onderdelen bij de garage’s af te leveren.

Een garage kan namelijk moeilijk ook een magazijn met alle mogelijke onderdelen op voorraad hebben.

En ze krijgen ook wel wat korting bij de leveranciers, maar wanneer je de rompeslomp, de tijd van wachten op onderdelen, het bestellen, en alles bij elkaar opteld, is het echt geen verpot wat ze verdienen aan die onderdelen.

Klopt.
Volgens mij bij Opel rijden ze een keer of 3 per dag rond een aantal garages.
Ik gok ca 50 km rond apeldoorn.
Jasper79
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 45
Homepage: dutch-rc.nl
Subject:

· 
Posted: 05.06.2019 - 23:13  ·  #602
Ik heb zelf bij een groothandel gewerkt dus weet wel een beetje hoe het werkt ;)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 06.06.2019 - 08:35  ·  #603
Een HU 650 bij Doeke. En tweeters voor de voorportieren. De oude gaf de CDS niet meer terug🙈
Jasper79
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.06.2019 - 10:09  ·  #604
Quote door JJM

Een HU 650 bij Doeke. En tweeters voor de voorportieren. De oude gaf de CDS niet meer terug🙈

Cd's als in meerdere, dat lijkt me eerder een gebruikers fout in dat geval moet je de gebruiker vervangen hoor :p
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.06.2019 - 10:57  ·  #605
Nieuw interieurifilter geplaatst met geur- en bacterien-killer. Mann FP2855.
Maar wat een gigantische prijsverschillen!! Bij Winparts ruim €50,- Autodoc ruime €32. Motointegrator € 25
En dat filter moet je heel regelmatig vervangen, dus tel uit je winst.
...

Subject:

· 
Posted: 06.06.2019 - 11:30  ·  #606
...
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 06.06.2019 - 13:20  ·  #607
Quote door brinkie

Twee nieuwe gasveren voor de (niet automatisch openende) achterklep besteld, want die gaat steeds minder enthousiast open. In plaats van origineel Volvo 31217640 heb ik Stabilus 437135 gekocht, dat is de OEM leverancier van Volvo gasveren. Waren € 36,48 per stuk, nu rustig afwachten tot ze geleverd worden (want dat kan best even duren bij Autodoc).

Tevens Mann interieurfilters (want dat is de OEM leverancier van Volvo) en Bosch ruitenwissers gekocht, zowel voor de V70 als de 480.

Grappig, bij mij zat er originele van Volvo in, met grote letters 'Mahle'. Zo zie je maar, Volvo koopt gewoon in waar ze op dat moment een gunstige deal kunnen krijgen
Petrovortski
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 06.06.2019 - 14:39  ·  #608
Vandaag sonniboy sunblinds voor de achterramen en kofferbak gekocht (en gemonteerd). Ik wilde geen permanente blindering, maar wel 'verduistering'. Erg content met het resultaat!
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.06.2019 - 17:29  ·  #609
Nieuwe Turbobuis.
Bij de oude waren montage punten na 10 jaar warmte kapot.
Nieuw ruitensproeier kopje.
Instaplijsten links en rechtsvoor.
En alle O-ringen en pakkingen om de olie van de automaat, haakse overbrenging, haldex en eindoverbrenging te vervangen.

Olie van Kendall had ik al binnen gekregen.

13 juli ga ik het samen met Arnoud in Amsterdam vervangen.
Dan is de V zomerklaar.
Jasper79
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.06.2019 - 07:26  ·  #610
Niet gekocht maar gekregen, setje winterbanden op velgen. 2 goed 2 minimaal profiel.

Buurman hoefde ze niet meer en begonnen in de weg te liggen.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 08.06.2019 - 07:36  ·  #611
Wat ik gekocht heb, veerpootlager. Rubber "taats" lager? En rubbere isolatoren voor onder de veer. Eigenlijk gistere al. Maar vandaag monteren
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 08.06.2019 - 16:38  ·  #612
2 Nieuwe Vredestein sportrac5. Deze zitten er voor ook op en hadden mijn keuze ook geweest als ik nieuwe banden moest kiezen. Op de achteras liggen nu half versleten "Zeta" banden en die hebben beide een flinke hoogteslag wat klappert als een gek tussen de 100-130km. Plus ik vertrouw ze niet omdat ze raar gesleten zijn (komen waarschijnlijk van de vooras af).
De banden heb ik bij de Brezan vandaan.... Ze zijn sinds eind vorig jaar dus ook in de bandenhandel gegaan, en zijn nog goedkoper dan bandenmarkt ;-).

Ook nog ff een speciale wielmoerdop voor de slagtol gekocht, ter bescherming vd velgen, en een Imbusdop 7 voor de remklauwen. Bijna nog een nieuwe garagekrik gekocht, vrouwlief zei: neem nou maar mee dat ding. Ikzelf wacht het nog ff af, over een paar weken is die er ook nog wel.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 08.06.2019 - 23:21  ·  #613
Quote door PDJ

2 Nieuwe Vredestein sportrac5. Deze zitten er voor ook op en hadden mijn keuze ook geweest als ik nieuwe banden moest kiezen. Op de achteras liggen nu half versleten "Zeta" banden en die hebben beide een flinke hoogteslag wat klappert als een gek tussen de 100-130km. Plus ik vertrouw ze niet omdat ze raar gesleten zijn (komen waarschijnlijk van de vooras af).
De banden heb ik bij de Brezan vandaan.... Ze zijn sinds eind vorig jaar dus ook in de bandenhandel gegaan, en zijn nog goedkoper dan bandenmarkt ;-).

Ook nog ff een speciale wielmoerdop voor de slagtol gekocht, ter bescherming vd velgen, en een Imbusdop 7 voor de remklauwen. Bijna nog een nieuwe garagekrik gekocht, vrouwlief zei: neem nou maar mee dat ding. Ikzelf wacht het nog ff af, over een paar weken is die er ook nog wel.

Ik snap sowieso niet dat mensen voorbanden op de achteras zetten.
Op de achteras moet je de beste banden hebben zitten.

Zelf doe ik nooit zo moeilijk, ik vervang altijd 4 banden voor 4 nieuwe waarbij ik weet dat de achterbanden vaak nog genoeg profiel hebben.
Jasper79
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.06.2019 - 06:41  ·  #614
Quote door hermanusb

Quote door PDJ

Ik snap sowieso niet dat mensen voorbanden op de achteras zetten.
Op de achteras moet je de beste banden hebben zitten.

Zelf doe ik nooit zo moeilijk, ik vervang altijd 4 banden voor 4 nieuwe waarbij ik weet dat de achterbanden vaak nog genoeg profiel hebben.

Je aangedreven banden houdt je normaal als beste. Ten eerste die moeten meer grip hebben en ten tweede die zullen harder slijten.

Of je moet FWD hebben en de hele dag een 2 ton aanhanger mee zeulen dan zullen je achterwielen het zwaar kunnen hebben.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 09.06.2019 - 07:44  ·  #615
Olie, banden, ......

Selected quotes for multi-quoting:   0