9997427
airco koppeling tool
Ook met dit tool is het nog niet makkelijk, er is zo weinig ruimte dat 1/2" dop er net tussen past zonder ratel
3/8 heb ik niet geprobeerd omdat mijn doppen set van 13 naar 15 gaat. Maar met dop 15 gaat de ratel of e vast stang er niet tussen
Ik heb een 14 1/2" dop vernaggeld met een slijptol, om er met een griptang veel grip te hebben.
Met veel moeite de eerste slag los, en dan denk je, je bent er. Nou nee, de moer zit de volledige weg erg vast ( speciale moer ), 1.5 uur 1/6 slagen om hem los te krijgen.
En ook de dop nog meer verkleinen omdat hij niet meer tussen het chassis en de moer paste. Je hebt dus ook nog een speciaal tool nodig
om moer 14 los te krijgen ( dit is alleen bij de Sanden pomp ). Heb er nu 2 moeren 13 ( ring sleutel past wel in het gat van het tool, 14 ring niet ) op zitten en de buitenste moer is met borglak vast gezet. Koppeling had zeker maar voor 50% contact vlak, maar gisteren leek het wel weer beter te werken na dat ik de 0.5mm ring er uit heb gehaald ( was geen ander mogelijkheid ) , maar op de autobaan stopte hij weer, binnen de bebouwde kom was het perfect ( wel met janken, lijkt minder er te worden )