Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

peter71
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

· 
Posted: 28.09.2017 - 06:23  ·  #121
Quote door kristo

Ik heb een originele gevarendriehoek op de kop getikt en denk dat hij in de ruimte op de foto hoort.
Is er nog een Volvo s80 die een foto heeft hoe het origineel gemonteerd hoort te zitten?

Snap dat je die op de kop heb kunnen tikken.
Als je zorgt dat de tank vol genoeg blijft heb je die ook niet nodig!
😁😁
kristo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.09.2017 - 11:36  ·  #122
Quote door peter71

Quote door kristo

Ik heb een originele gevarendriehoek op de kop getikt en denk dat hij in de ruimte op de foto hoort.
Is er nog een Volvo s80 die een foto heeft hoe het origineel gemonteerd hoort te zitten?

Snap dat je die op de kop heb kunnen tikken.
Als je zorgt dat de tank vol genoeg blijft heb je die ook niet nodig!
😁😁

Hahaha Peter71 😂😂
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

zending van de vrienden van Carclean

· 
Posted: 28.09.2017 - 13:19  ·  #123
Gisteren weer mooie spulletjes mogen ontvangen van de firma Carclean :-) (90 euro armer, slik)

Ik ergerde me nogal aan wat kunststof delen van mijn kar: ik had blijkbaar paar delen niet (goed) afgeplakt want er zaten blauwe vlekken op de delen van de spiegels.
De restanten waren van wax of glaze met blauwe kleurstof paar maand geleden (poorboy's world blackhole of liquid natty's blue wax.. ik weet het niet meer zo precies)

Die kreeg ik maar niet weg, met APC ook niet.

Maar: Enkele weken geleden heb ik een workshop gehad bij Wim uit Houten. Bij hem leer je niet alleen polijsten maar ook met enkele beproefde middelen je auto mooi te houden. (http://www.auto-krassen-weg-poetsen.nl/)

Disclaimer, er zijn veel spullen te krijgen in de wereld van detailing en ieder heeft zo zijn/haar voorkeur!
Bij zijn workshop leer je gewoon: deze merken/middelen werken perfect voor dit en dat, dat je later dingen verandert of de voorkeur hebt voor duurdere/goedkopere middelen; prima, iedereen blij zeg ik altijd maar..

Ik heb in elk geval wat zaken besteld van zijn lijstje; spullen die ik bij hem heb kunnen testen op mijn eigen auto.
Ik was bv erg blij met Meguiars - Supreme Shine Protectant en de Revive Trim Dressing van Autofinesse, ik begreep dat met die laatste vastgevroren deuren tot het verleden gaan behoren.. ik laat me verrassen komende winter..

Gisteravond dus direct de Meguiars op de kunststof delen gedaan, incl de paravan, het ziet er weer mooi uit moet ik zeggen :-)

Zo kan ik mijn Volvo tenminste in redelijke staat houden, daar is het mij om te doen eigenlijk, in showroom conditie komt ie niet en dat hoeft van mij dan ook niet.
DJ
PS foto van de voorkant is gedraaid. hoe ik dat ook probeer te wijzigen (zelfs gedraaid gepost) ; de forumsoftware geeft er doodleuk een zwengel aan..
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Volvofab
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 28.09.2017 - 17:47  ·  #124
Vandaag wat onderdelen gekocht voor de Volvo S60 en V40 voor de sleuteldag wat voor volgende week gepland staat.

Onderstaande onderdelen gekocht en we hopen tijdens de sleuteldag een eind te komen.

VolvoS60:
oliefilter
luchtfilter
interieurfilter (koolstof)
olie
bougies
lambdasonde (achter)
multiriem

VolvoV40:
oliefilter
luchtfilter
interieurfilter (koolstof)
olie
bougies
multiriem
schakelstangbusjes

gr.

Fabian
kristo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.09.2017 - 14:32  ·  #125
Originele Volvo caravanspiegels om weer lekker met de caravan weg te kunnen. #blijmee.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.10.2017 - 17:09  ·  #126
vandaag begon het tijdens het remmen op de snelweg wel heel erg te trillen. normaal rem ik nooit hard, dus het was me niet heel erg opgevallen, maar de schijven zijn of krom of hobbelig. ik heb ook geen idee hoe lang ze er al op zitten, dus nieuwe ate besteld (305 mm voor € 54 p.st) volgens winparts zijn ze donderdag binnen, dus kan ik vrijdag aan de slag.
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 04.10.2017 - 09:44  ·  #127
Quote door Walterj

vandaag begon het tijdens het remmen op de snelweg wel heel erg te trillen. normaal rem ik nooit hard, dus het was me niet heel erg opgevallen, maar de schijven zijn of krom of hobbelig. ik heb ook geen idee hoe lang ze er al op zitten, dus nieuwe ate besteld (305 mm voor € 54 p.st) volgens winparts zijn ze donderdag binnen, dus kan ik vrijdag aan de slag.

Of je komt zaterdag ff klussen op de meeting :-)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 04.10.2017 - 11:37  ·  #128
Ik heb vandaag een rechter aandrijfas voor de TF80-sc bak gescoord. Prettig idee: ik heb nu zowel links als rechts op voorraad liggen.... I'm loving it!
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.10.2017 - 18:52  ·  #129
Trouwens: tegelijkertijd met mij kwam iemand terug met een 4 mnd oude aandrijfas. Imitatie. Was compleet afgebroken. Breuk zat ong 10 cm van waar de as de bak in gaat. Echt bizar!

Natuurlijk kreeg hij per omgaande een nieuwe, maar ik stond er toch van te kijken.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.10.2017 - 18:54  ·  #130
O ja, gelijk ook een xc90 achter Remklauw meegenomen; nu kan ik binnenkort dat ook afmaken. Ben benieuwd of je dat merkt: van niet-belucht 288, naar inwendig-belucht 308mm. Voorzijde is me geweldig goed bevallen!
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.10.2017 - 17:32  ·  #131
Vandaag kwam de winparts bestelling binnen, de slogan "voor 1500 besteld, de volgende dag in huis" klopte niet helemaal, maar na 48 uur geleverd is nog steeds netjes. Maar wel iets om in het achterhoofd te houden als je echt om iets verlegen zit.
Nieuwe remschijven, nieuwe wisser (past perfect, dus je hoeft geen origineel volvo te kopen), en van ebay: nieuwe h7 lampen en h7 fittingen. Heb er maar meteen 4 besteld, dat scheelde zo weinig.

Ik had trouwens pas iets geschreven over de magnum wissers van action, dat die zo goed waren, er zit af en toe een slechte tussen. Ik had er eentje met een slechte plek er in waardoor hij over 3 cm niets deed. Ik voelde ook dat het rubber daar anders was. Dus als je ze koopt, direct monteren en testen.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 06.10.2017 - 17:37  ·  #132
Ik heb vandaag een lakstift besteld bij parts4swedes :-)
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 06.10.2017 - 18:00  ·  #133
Vandaag bij de dealer software voor de TRM gekocht.
37 euro lichter.
Zag dat ik wel eerders een total canupdate ga doen.
Vida zag 92 updates....
Kunnen ze gelijk stoelverwarming uploaden.

Die 2.0 beurt zegt dus niks.
kristo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.10.2017 - 23:49  ·  #134
Via swedish-connetion.nl een stuursticker met Volvo logo en een distributie sticker gekocht.
Het weekend maar even plaatsen.

Sniereffo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 15.10.2017 - 15:13  ·  #135
LM velgen voor de winterbanden.

Selected quotes for multi-quoting:   0