Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

· 
Posted: 17.12.2022 - 10:04  ·  #1411
Quote door geertpetro

Quote door [-Tom-]

Je moet het raam naar beneden doen, dan kun je ze er achter haken, en dan weer het raam omhoog. Verder monteer je ze 'op' de deurpanelen.
Voor een S80 zijn trouwens ook deurpanelen te krijgen waar ze in geïntegreerd zitten, dat was een optie die best vaak voor komt (ik heb ze zelf ook, vind ze ideaal in de zomer en met kleine kinderen)

Die optie met geïntegreerde zonwering is die er ook voor een 2001 S80-er?

Raam naar beneden en dan erachter haken dat doe je toch bij het rubber dat normaal gesproken tegen raam zit?
Had ik gedaan maar gordijn schoot op gegeven moment weer wat om hoog ( de onder kant)
Ik zie dat 1gordijn nog dubbelzijdig tape heeft moet je ze dus eigenlijk aan de binnenkant van het rubber vastplakken

Volgens mij is het altijd een optie geweest. Verder zit er er geen verschil tussen deurpanelen achter tussen de bouwjaren door (afgezien van de kleur van de bekleding dan :P).

Hoe die van jou op de deurpanelen genonteerd moeten worden weet ik eigenlijk niet. Ik dacht dat je het had over de bovenkant van het raam haha
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.12.2022 - 14:45  ·  #1412
Setje H7 LED lampen voor in het grootlicht, en een setje D2R LED om de originele xenon lampen om te bouwen naar LED.
Ben erg benieuwd naar dat laatste (is nog onderweg). M'n zwager heeft in zijn BMW zijn originele D2S Osram CBI lampen uitgewisseld naar D2R LED, en dat geeft echt een stuk meer licht!
Marc-B
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 18.12.2022 - 15:10  ·  #1413
Quote door [-Tom-]

Setje H7 LED lampen voor in het grootlicht, en een setje D2R LED om de originele xenon lampen om te bouwen naar LED.
Ben erg benieuwd naar dat laatste (is nog onderweg). M'n zwager heeft in zijn BMW zijn originele D2S Osram CBI lampen uitgewisseld naar D2R LED, en dat geeft echt een stuk meer licht!

Dat zal niet gewoon plug and play zijn denk ik? Ben benieuwd naar het resultaat en je bevindingen.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 18.12.2022 - 15:42  ·  #1414
Quote door Marc-B

Quote door [-Tom-]

Dat zal niet gewoon plug and play zijn denk ik? Ben benieuwd naar het resultaat en je bevindingen.

Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Je hebt nooit teveel licht :-)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.12.2022 - 16:35  ·  #1415
Quote door Marc-B

Quote door [-Tom-]

Dus wel haha, daar verbaasde ik mij ook over. Je sluit ze aan op de originele ballast. Ik heb deze:
https://www.aliexpress.com/ite…2wRgiCuksE

Hier is een filmpje waarbij ze het installeren in een Mercedes, bij een Volvo is het natuurlijk niet veel anders
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 18.12.2022 - 18:07  ·  #1416
Rijd al bijna een jaar met ledD1slampen in de abl-xenon koplampen…
Dit type is met converter, tegenwoordig ook zonder converter leverbaar. Geen foutmelding in display…
Net weer wat beter tov de Philips white vision gen2 D1s lampen. En meteen vol licht, geen opwarmertje zoals bij de xenon.
Temperatuur in de reflector is ook stukken lager waardoor deze langer zijn spiegelwerking behoud….
Mooie duidelijke afschuining van het lichtbeeld, geen verblinding of knipperende tegenliggers…
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ries123
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 19.12.2022 - 12:18  ·  #1417
Welk merk LED gebruik je daarvoor? Ik zie veel op internet wat geen keurmerk heeft en officieel dus niet geschikt is voor de openbare weg.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.12.2022 - 13:28  ·  #1418
Quote door ries123

Welk merk LED gebruik je daarvoor? Ik zie veel op internet wat geen keurmerk heeft en officieel dus niet geschikt is voor de openbare weg.

Geen keurmerk. Officieel mag er zoveel niet :P, officieel mag je halogeen b.v. ook niet ombouwen naar xenon of LED, maar 'iedereen' doet het. Zolang je lichtbeeld goed is en je je tegenliggers niet verblindt is er geen haan die er naar kraait :P
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.12.2022 - 16:36  ·  #1419
Ik knipper me redelijk suf tegenwoordig .

Als xenon niet voldoende is denk ik wel , misschien naar Hans A of iets , of in donker niet rijden .

Het gaat gewoon te ver met de felheid van de led , ik heb er dagelijks veel last van , heeft niet allemaal met aftermarket spul te maken , al pak je die er toch wel uit , maar ook de fabriek af , led vind ik te gek aan aan het worden , vooral met de regen en in donker ,

En dat iemand niet knippert , is vaak uit fatsoen , wil dus niet altijd zeggen dat iemand er geen last van heeft .
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 19.12.2022 - 17:42  ·  #1420
Vandaag zowaar bij autodoc echte korting.
En dan had ik nog meer dan 20 euro inklik bonus staan.

Voor 205 euro en een beetje een NRF aircocompressor op de kop getikt. Mijn huidige maakt iets herrie en mag met met pensioen.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.12.2022 - 20:11  ·  #1421
Even bezoekje gebracht aan HBM aangezien ik ook bij Festool moest zijn .

Tijdens wat sleutel werk met Richard en Tom wat handige spulletjes gezien bij de heren die het leven echt makkelijker maken 😄

2 wring ijzers
Plaatpons ( pdc gaten in bumper)
Tang voor o-ringen
LED bouwlamp 4000 Lumen, dan zie je teminste iets :-)
Paar griptangen.
Poulie trekker.
Popnageltang.

Kan er iig even mee vooruit
MaartenS
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

· 
Posted: 22.12.2022 - 20:17  ·  #1422
HBM vind ik altijd leuk om te bezoeken.

Welke werklamp heb je gekocht?
(Ik heb er nog een nodig.)
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.12.2022 - 20:53  ·  #1423
HBM LED Bouwlamp 50 Watt – 4000 Lumen https://www.hbm-machines.com/n…4000-lumen

Ze hebben wat aanbiedingen . Er is ook een kleine oplaadbare. Handig maar geeft wat weinig licht.
Van deze haal ik de beugels eraf en zet er wat magneten aan zoals ik bij Richard gezien heb. De eg handig.
wimg
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Kachelmotor voor XC90

· 
Posted: 23.12.2022 - 14:12  ·  #1424
Vandaag een nieuwe kachelmotor binnengekregen voor de XC90. Wordt inmiddels de 3e kachelmotor die ik ga vervangen (2 keer eerder bij 2 XC70's).

3 keer is scheepsrecht want bij een XC90 schijnt het nogal een klus te zijn door het zogenaamde 5e schroefje dat niet te bereiken is ...

We gaan het zien.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ries123
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 25.12.2022 - 13:16  ·  #1425
Niet vandaag maar gisteren en eergisteren de laatste onderdelen voor de XC90 remupgrade, keenserts om de brackets aan te passen, distributieriem en multiriemset, waterpomp en keerringen. Motointegrator heeft een 7% kortingsactie. Als je dan toch aan het bestellen bent dan ook maar de zaken die wat later op de planning staan, scheelt weer extra verzendkosten.

Selected quotes for multi-quoting:   0