Quote door PvL
Laadpas is paal en paal is duur. Ik "tank" thuis of op de zaak - maar heb dan ook een veel kleinere accu capaciteit vergeleken met de Tesla. Met een uur of 3 gewoon aan de 220V is die van mij weer vol. Ik heb ook een laadpas voor onderweg, maar gebruik deze echt sporadisch, want heb het niet nodig. Het stroom tappen thuis en/of op de zaak is het aller voordeligste.
Pieter,
Als jij op de zaak stroom afneemt doe jij dat dan via je eigen pas of wordt dat dan verrekend via een gezamenlijke paalkaart?
Ik vraag het omdat ik op mijn werk zie dat de medewerkers en gasten de paal activeren met een aparte laadkaart van de receptie.
Nu is integriteit een groots onderwerp en zou ik tanken oo kosten van de zaak erg raar vinden en ongepast volgens ons bedrijfscode.
Ik hoop dat je hier iets meer over kan zeggen.
Zelf houd ik het verbruik niet meer bij, gewoon omdat vrouw, zoon en schoondochter tegenwoordig meer met de wagen rijden en vooral geen kilometer en getankte liters doorgeven.
Soms vermaak ik mijzelf wel eens tijdens ritten om te starten met een geresette bc. Cruisend met 100 over de snelweg kom ik max aan 1:18. Maar zodra er binnendoor gereden wordt zakt dat gestaag. Grofweg varieert het tussen 1:14,5 en 1:18 onder ideale (snelweg) omstandigheden.