Wat is jouw Volvo-Must Have?

Usp's waar je blij van wordt

V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Re: Wat is jouw Volvo-Must Have?

· 
Posted: 04.12.2018 - 14:54  ·  #16
Quote door Jan-B

Quote door V70R^2

5 cilinders, benzine en een hele grote turbo :D

Zo’n turbo zoals Sloeber? Wat een verhaal, respect!

Bedankt! Dat bedoel ik inderdaad, al is het nu nog mild, er liggen nog een hoop ideeën en plannen op de plank :D

Ik wil bij dit lijstje toevoegen, de stoelen, de R stoelen uit een classic en de sport stoelen van een P2. Wat zitten die heerlijk, ongeëvenaard zitcomfort, geen nieuwe Duitser of moderne Volvo die zo lekker zit, zelfs na een trip van vele duizenden kilometers nergens last van.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 04.12.2018 - 16:48  ·  #17
De 5 cylinders, de turbo, dikke stereo.
Jan-B
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 04.12.2018 - 17:05  ·  #18
Ik ben erg gecharmeerd van de fourC. Voordat je je favoriete bocht nadert, van het gas af, op de sportstand zetten en gas erop! Daarna weer op de comfortstand zoevend je weg vervolgen. Daar word ik blij van.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 04.12.2018 - 17:23  ·  #19
Het brillendoosje ipv het handvat boven mn linker portier..
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 04.12.2018 - 18:02  ·  #20
Quote door Jvlaerhoven

De titel van dit topic was welke Must-have jij op je Volvo hebt zitten. Ik zie veel herkenbare reacties langs komen over waarom de Volvo zo'n fijne auto is, maar dat is volgens mij niet de vraag.
Voor mij geldt dat de Bluetooth module (die ik overigens nog naar Leon moet sturen om te ruilen) een echte toegevoegde waarde is. De kinderen vragen wanneer we de auto in stappen, altijd als eerste: "Pap, mag ik je telefoon om muziek op te zetten?". Dan is het toch wel heel erg fijn dat dit draadloos is op een auto van bijna 15 jaar oud.

Voor mij geldt ook dat ik als relatief korte Volvo V70 bezitter erg blij met de auto ben en enorm geniet als ik in de auto rijd. Echt een goede keuze geweest.

P.s. ik zou wel weer een automaat willen in plaats van handgeschakeld, maar dat heb je niet zo te kiezen als je tweedehands gaat kopen :-)

Huh, dat is toch juist goed te kiezen bij een tweedehands? :P
Nagenoeg alle opties in mijn S80 waren een must-have, anders was die niet interessant voor mij. Heb dus ook een goed half jaar gezocht naar een geschikte S80.
Maar de echte must-have's waren sowieso facelift type, automaat, 2.5T, stoelverwarming, (half) leder, elektrisch bedienbare 'sport'-stoelen, xenon, open dak en minimaal high performance audio!
BBS
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 04.12.2018 - 19:36  ·  #21
De automaat ! 8-)

Met stip op plaats 1. Ondanks dat het allemaal 21 jaar oud is en het een kale 4 traps automaat is, schakelt het ding bijzonder prettig op. Geen horten en stoten, of klappen. Gewoon zoals een automaat hoort te schakelen.
Prive en zakelijk hoef ik wat mij betreft niet meer te handharken. Getuige alle drempels, rotondes, wegversmallingen, plantenbakken en snelheids beperkende maatregelen blijf je aan het harken.....

En verder, het prettige rijden met de 5 cilinder. Het gemak van het kunnen vervoeren van lengtes tot 3 meter zonder de achterklep open te laten en het mee kunnen nemen van dikke en zware aanhangers.
Barto
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 04.12.2018 - 20:19  ·  #22
Leuke reacties allemaal! Ach een topic moet toch een naam hebben? Nee hoor, geen beperkingen hier O-)
Een aanrader is een aanrader.

Ik ben erg blij met de ruimte, het gevoel van veiligheid, de rust, de power, de sportstoelen en de verlichting. En idd wat Brinkie zegt: sjiek, maar niet protserig. Ik moet daar wel een beetje mee opletten want het is een zwarte verschijning die én geblindeerd is (fabrieks-af) én op gun-metal R-velgen staat.

Op zo'n manier 's nachts rijden is werkelijk heerlijk. 's nachts cabrio rijden (aanrader) is bijna net zo fijn.

Ik zou nog wel graag een betaalbare oplossing willen voor mijn telefoon. Het liefst geen draden, of die zoveel mogelijk uit het zicht. Ik zou dan het volgende willen: Navi, Flitsmeister, muziek, handsfree bellen.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 04.12.2018 - 20:22  ·  #23
Een mooie dubbeldin dus Barto!
Barto
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 04.12.2018 - 20:33  ·  #24
Quote door Blade

Een mooie dubbeldin dus Barto!

Ehhh even gekeken, maar ik kom dan uit bij een systeem van 475 euro die ingebouwd moet worden. Dat is inderdaad een fraaie oplossing maar voor mij niet echt betaalbaar. In het voorjaar wil ik graag nog het eea laten vervangen bij de garage... :P
Lexus76
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 05.12.2018 - 10:11  ·  #25
Standkachel, schuif-kanteldak en geventileerde stoelen. Zijn toch wel mijn meest favo opties. En verder uiteraard, vermogen, veiligheid, ruimte, rust, hp audio, automaat, xenon, awd, getinte ruiten, honderek, rse, key-less entry, algeheel comfort, de stoelen, automatische achterklep. Ik kan beter opnoemen wat me minder bevalt, dat lijstje is namelijk een stuk korter. De beenruimte achterin valt me tegen. Vond ik ook van mijn vorige XC uit 2006. Ik heb een gemiddelde lengte en zit graag iets dichter op het stuur dus daar ligt het niet aan. Daarvoor had ik een Mondeo wagon uit 2002 en die was beduidend ruimer. En daarnaast het verbruik, maar dat wist ik van te voren.
Ik stap elke keer nog met een grote grijns in en uit en ik verheug me op elke rit.
Asterix
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 05.12.2018 - 10:41  ·  #26
Stoelverwarming, schuifdak, elektriek meubilair, standkachel (en die heb ik nou net niet...), turbo, subwoofer.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.12.2018 - 12:03  ·  #27
Nog niet genoemd, voor velen al een gegeven, maar dit is mijn eerste auto met cruise control en ik wil nooit meer anders! Stond al op mijn wensenlijstje voor mijn vorige auto, die had dat toen niet maar voldeed wel aan mijn andere eisen en voldeed ook prima, al had ik wel spijt van het ontbreken van de CC.
Ik heb ook al gereden met de adaptatieve cruise control, maar persoonlijk kan ik daar nog niet echt enthousiast van worden, behalve voor echt lange reizen met rustig verkeer (zeg enkeltje madrid, 500km vanaf hier...)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 05.12.2018 - 15:55  ·  #28
Oja inderdaad: stoelverwarming!
Asterix
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 05.12.2018 - 17:06  ·  #29
Een Volvo is pas een Volvo als er stoelverwarming in zit!
Dennis__78
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 05.12.2018 - 17:40  ·  #30
De rust die ik ervaar wanneer het weer eens lekker waait, mijn vorige auto had de gehele breedte van de weg nodig bij een beetje wind.
Ook zeer zeker de stoelverwarming, stuurverwarming heb ik helaas niet

Selected quotes for multi-quoting:   0