Overspuiten. Je kunt proberen te wetsanden en met de goeie 2K lak te spuiten, maar doorgaans is het afschuren tot op de grondlaag.
Bij de mijne begint dit ook, helaas. Heeft te maken met de blanke laklaag die er de brui aan geeft. Bij mij zijn het kleine plekjes, ik kan het tot nu toe redelijk maskeren met een goede was, maar dat is een lapmiddel.
Lijkt me wel maar t probleem is dat de blanke lak op is. Dus polijsten werkt tijdelijk. Maar wat ik zeg: ik smeer er vooralsnog zelfs alleen was op en dat stopt het proces aardig. Vertraagt het iig.
Ik was er al bang voor inderdaad. Misschien als ik de staatsloterij win, dat ik hem dan laat overspuiten. Dat kost me namelijk meer dan dat hij in aanschaf gekost heeft.
Jammer
oww op die manier. Ja, dat red ik zelf inderdaad. Ik heb al meerdere objecten (waarvan 2 busjes) gespoten, dus dat lukt me wel.
Alleen welke blanke lak heeft volvo destijds gebruikt? Niet bepaald onbelangrijk bij een dergelijk klusje.
oww op die manier. Ja, dat red ik zelf inderdaad. Ik heb al meerdere objecten (waarvan 2 busjes) gespoten, dus dat lukt me wel.
Alleen welke blanke lak heeft volvo destijds gebruikt? Niet bepaald onbelangrijk bij een dergelijk klusje.
Hier ga ik mij ff verder in verdiepen
Maakt volgens mij niet uit welke lak. Het is gewoon 2 componenten blanke lak welke ze toen gebruikten. Je kan deze in spuitbussen kopen.
Bij mijn V70 zit er lak op waterbasis op. Daarbij moet je wel goed weten hoe je een en ander moet aanpakken anders wordt het een puinhoop....
Nou, het maakt wel degelijk uit welke lakken en kleuren erop zitten. De oudere lakken van toen verdragen lang niet alle lakken van nu.
En lakken in een spuitbus koop je natuurlijk niet als je een compleet dak wilt gaan spuiten daar heb ik mn semi-profi spuiten voor
Ik denk dat ik het van de zomer nog wel eens kan gaan aanpakken. Dan zijn de temperaturen gunstiger, en kan ik een hoop voorbereidend werk gewoon thuis doen. Daarna ff een spuitcabine huren en de blanke lak dr op.