Ik start net mijn auto (S60 2001 2.4 automaat) en hij schiet al gelijk naar de 1500 toeren toe. Meestal zet ik hem vrij snel in zn D, dus ik schoot ook een stuk naar voor.
Daarna in zn achteruit maar gelijk viel mij op dat er iets niet klopte.
Wagen begon te schudden en te trillen, het is niks vergeleken met 1 bobine die niet mee doet. Leek wel alsof hij bij wijze op 3 cilinders liep.
Geprobeerd ermee weg te rijden, moeizaam, ik durf het niet aan, auto weer geparkeerd.
Motor uit, gewacht, nog een keer herstart, zelfde euvel.
Auto klinkt als een traktor. Ook kon ik moeilijk remmen?? Ik moest veel kracht zetten met voet, hij remde niet echt goed.
Nog 2 keer de motor af gezet en weer opnieuw gestart. Hij doet het ineens weer als vanouds.
Maar, een nieuwe melding: Motor management service vereist
Ben nu aan het zoeken forum/google, ik ben al wat zaken tegen gekomen zoals de wervelklep (maar zit alleen diesels toch), en de ETM. Nu zet ik snel deze post neer want misschien heeft iemand dit persoonlijk mee gemaakt of heeft handige tips.
Daarna in zn achteruit maar gelijk viel mij op dat er iets niet klopte.
Wagen begon te schudden en te trillen, het is niks vergeleken met 1 bobine die niet mee doet. Leek wel alsof hij bij wijze op 3 cilinders liep.
Geprobeerd ermee weg te rijden, moeizaam, ik durf het niet aan, auto weer geparkeerd.
Motor uit, gewacht, nog een keer herstart, zelfde euvel.
Auto klinkt als een traktor. Ook kon ik moeilijk remmen?? Ik moest veel kracht zetten met voet, hij remde niet echt goed.
Nog 2 keer de motor af gezet en weer opnieuw gestart. Hij doet het ineens weer als vanouds.
Maar, een nieuwe melding: Motor management service vereist
Ben nu aan het zoeken forum/google, ik ben al wat zaken tegen gekomen zoals de wervelklep (maar zit alleen diesels toch), en de ETM. Nu zet ik snel deze post neer want misschien heeft iemand dit persoonlijk mee gemaakt of heeft handige tips.