ik heb net wat met VIDA getest in de auto:
stationair draaiend met bedrijfswarme moter op benzine:
lambda1(voorste) = 0,98-1,0 volt ( dit is closed-loop draaien, geef ik even volgas dan schiet lambda naar 4volt m.a.w. hoger = rijkermengsel.
lambda2(achterste) = 0,69-0,72 volt (dit is ook logisch aangezien er in de uitlaat ook nog naverbranding plaats vindt. vandaar de arme voltages.
Dit lijken mij prima waarden. en het bewijs dat beiden lambda sensoren in ieder geval werken. Al rijdend blijft het CELampje netjes uit.
stationair draaiend met bedrijfswarme moter op LPG:
lambda1 = 1,15 volt (stabiel) (hier moet de moter closed-loop draaien)
lambda2 = 0,05 volt (stabiel)
Geen idee wat ik hiervan moet denken...
Ik weet dat LPG extreem schoon en compleet verbrandt dus er valt waarschijnlijk bij lambda2 ook niet veel te meten. Vandaar dat lage voltage?
Maar die lambda 2, moet die niet gewoon 1V zijn??
APK-keurmeesters, wat moet het zijn?
als ik met de auto rij op LPG (nadat ik alle errors heb gewist) dan gaat het CEL lampje aan...
stationair draaiend met bedrijfswarme moter op benzine:
lambda1(voorste) = 0,98-1,0 volt ( dit is closed-loop draaien, geef ik even volgas dan schiet lambda naar 4volt m.a.w. hoger = rijkermengsel.
lambda2(achterste) = 0,69-0,72 volt (dit is ook logisch aangezien er in de uitlaat ook nog naverbranding plaats vindt. vandaar de arme voltages.
Dit lijken mij prima waarden. en het bewijs dat beiden lambda sensoren in ieder geval werken. Al rijdend blijft het CELampje netjes uit.
stationair draaiend met bedrijfswarme moter op LPG:
lambda1 = 1,15 volt (stabiel) (hier moet de moter closed-loop draaien)
lambda2 = 0,05 volt (stabiel)
Geen idee wat ik hiervan moet denken...
Ik weet dat LPG extreem schoon en compleet verbrandt dus er valt waarschijnlijk bij lambda2 ook niet veel te meten. Vandaar dat lage voltage?
Maar die lambda 2, moet die niet gewoon 1V zijn??
APK-keurmeesters, wat moet het zijn?
als ik met de auto rij op LPG (nadat ik alle errors heb gewist) dan gaat het CEL lampje aan...