Ik houd nu al zo'n 50.000 km het verbruik bij.
Momenteel ligt dit op een gemiddelde van 1 op 13.
Als je dit doorrekent dan kun je zelfs 950 km op een volle tank rijden.
ik hou het ook bij, maar daarnaast wil ik ook lekker rijden. en soms is het even 'nodig' om lekker gas te geven. ik heb nu een gemiddelde van 1 op 10.5, maar er zijn wat verbeteringen gedaan die een nog gunstiger verbruik moeten gaan geven. ik rij (helaas/gelukkig?) niet zoveel, een tank leeg rijden kost zeker 3 weken. (en tank vullen en km stand noteren is de enige methode)
Bij een volle tank, geeft mijn BC een rijbereik van 620 tot 650 km. En behalve onderweg naar de wintersport, zonder sleephut en pure snelweg km's heeft hij dat zelfs nooit waargemaakt.
In het dagelijkse gebruik wordt dit altijd naar beneden bijgesteld.
Op weg naar en van de wintersport haal ik 1:12,5 met een beetje geluk 1:13.
In de stad hooguit 1:8 à 9
En op zomervakantie naar het zuiden mèt sleephut zelfs maar 1:6.
Wel met een automaat, dus verbruik zal standaard iets hoger liggen als met een handgeschakelde versie. En ik ben toch echt een normale rijder.
Dus met een benzine versie met scores van 900 km of meer op 1 tank?
Moet het eerst nog zien. Misschien constant slipstreamen achter een vrachtauto?
Ik redt dergelijke waardes op m'n BC alleen als ik de daggteller niet reset bij een tussentijdse tank beurt. Maar het boeit me ook niet echt. Hij voldoet aan de waardes die ik op het internet vond toen ik de auto wilde kopen, en je hebt er een heerlijke reisauto voor. En luxe wordt betaald...
Dus met een benzine versie met scores van 900 km of meer op 1 tank?
Moet het eerst nog zien. Misschien constant slipstreamen achter een vrachtauto?
Is hoogstwaarschijnlijk zeer wel mogelijk. Zeker de automaten, bij lange afstand, omdat ze toch wel erg laag in de toeren blijven bij hogere snelheden.
De afgelopen maanden heb ik regelmatig ruim boven de 1 op 10 gescoord op LPG. Dat was dan een mix van 90% lange afstand binnen Nederland + wat stadsverkeer. Je houdt je netjes aan de snelheden, en je accelereert vlot naar de toegestane snelheid om daarna snel op kruissnelheid de cruisecontrol aan te zetten of de snelheid constant te houden.
Vorig jaar in Oostenrijk in de buurt van de Fernpass reden we een enorm end gelijkmatig naar beneden. Het bereik van onze V70 2.4t was toen 1120 kilometer volgens de boordcomputer.
Verder halen we vanuit Nuenen de grens van Oostenrijk net in 1 keer; 800 kilometer, en nog wat druppeltjes over.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009