Is commonrail, volgens mij heeft volvo sinds al 2000 alleen maar commonrail diesel motoren. Door n reinigend additief toe te voegen gaat de motor soepeler lopen is mijn ervaring.
Sorry R-W had het daar over het hoofd gezien ......stom.
Thanks heren dan weet ik welke fles ik moet hebben Forte Advanced Formula Diesel Treatment dus.
Na dat ik hier dingen over diesel tanken en gebruik van aditieven heb gelezen , ben ik daar meer over gaan lezen.
Met als onderwerp :
Diesel soort, gewone diesel , diesel van merk pomp, biodiesel toevoeging, diesel bacterie, vocht in diesel en noem maar op.
Mijn bescheiden mening die ik daar uit gefiltert hebt is dat ik gewone diesel blijf tanken , dus geen merk diesel, en 1a2 keer per jaar de forte gaat toevoegen.
Ik ben ook van mening dat het beter is om gewone diesel te gebruiken en 1a2 keer per jaar een hoge dosis aditieven in 1 tankbeurt toe te voegen.
Inplaats van het hele jaar door een merk diesel te tanken met toegevoegde aditieven.
De aditieven zijn zeer zeker goed maar niet om ALTIJD in de motor aanwezig te zijn daar ze dan ook schade aanrichten.
Vandaar 1a2 keer toevoegen aan 1 tankbeurt en die tank dan zo snel mogelijk leeg rijden zodat de aditieven wel hun positieve werking kunnen doen en niet hun nadelige.
JB.
Rifwachter ik beweer niks, pretendeer niet dat ik ergens verstand van heb !!
Zeg alleen dat dit mijn conclusie is nadat ik een heleboel er over hebt zitten lezen.
En ja heb ook stukken zitten lezen waar er schade aan het blok was door altijd een merk diesel te tanken, dus een constante aanwezigheid van additieven.
Maar zoveel mensen zoveel meningen.
JB.
Ik geloof niet dat het nadelig is om altijd een merkdiesel (diesel met evt additieven) te tanken, of die additieven echt een voordeel hebben is ook maar de vraag, al zal een gewone diesel (zonder additieven) vinden sowieso lastig worden.
Ik heb persoonlijk de ervaring dat additieven in de luxe diesel wel werken. Ik hoorde de laatste tijd bij lage toeren een tikje in de motor dat verdween zodra ik van het gas ging. Mijn vermoeden is dat het om een verstuiver gaat. Heb vervolgens een halve tank Gulf Challenger getankt (zeg maar de VPower van Gulf) en al na een paar kilometer was het tikje verdwenen. Rara .........