Ik heb vandaag het voorwiellager linksvoor vervangen. Dat is gelukt.
Maar nadat ik de boel weer in elkaar had gezet blijft het abs-lampje branden en ook het stc-lampje gaat even later branden. Voor mijn gesleutel deed de boel het helemaal naar wens...
Nu vraag ik me af of ik misschien de aandrijfas niet ver genoeg in de naaf heb gedrukt? Of dat misschien bij het monteren de grote rubberen ring misschien op 1 of andere manier niet netjes tussen de as en de naaf zit?
Nu dacht ik: als ik door het gat kijk waar de abs-sensor in gestoken wordt, dan moet ik toch de getande abs-ring op de as precies onder dat gat in beeld hebben?
Vandaar de titel van dit stukje: weet iemand of dat inderdaad zo zou moeten zijn? Het is nu wat laat maar morgen ga ik er nog maar eens naar kijken...
Kan het ook zijn dat de abs-lamp gaat branden als de rem teveel aanloopt? Ik vind het wiel nu niet bepaald fijn draaien dus een voorremmenkarweitje is na deze kwestie aan de beurt...
Groeten
Stefan
Maar nadat ik de boel weer in elkaar had gezet blijft het abs-lampje branden en ook het stc-lampje gaat even later branden. Voor mijn gesleutel deed de boel het helemaal naar wens...
Nu vraag ik me af of ik misschien de aandrijfas niet ver genoeg in de naaf heb gedrukt? Of dat misschien bij het monteren de grote rubberen ring misschien op 1 of andere manier niet netjes tussen de as en de naaf zit?
Nu dacht ik: als ik door het gat kijk waar de abs-sensor in gestoken wordt, dan moet ik toch de getande abs-ring op de as precies onder dat gat in beeld hebben?
Vandaar de titel van dit stukje: weet iemand of dat inderdaad zo zou moeten zijn? Het is nu wat laat maar morgen ga ik er nog maar eens naar kijken...
Kan het ook zijn dat de abs-lamp gaat branden als de rem teveel aanloopt? Ik vind het wiel nu niet bepaald fijn draaien dus een voorremmenkarweitje is na deze kwestie aan de beurt...
Groeten
Stefan