Er wordt gesproken over een HU-803 radio, dan is het toch p2?
Bij de fan zelf zit onder het dashboardkastje een rubber afwateringslangetje. Meestal is het een combinatie van het u-prifiel dat niet goed afsluit en het schuim tussen de recirculatie klep en de parafan wat niet goed meer is. Dan loopt het water dus buiten de ventilatiehuis om naar binnen. Ik heb het schuim vervangen voor compriband tot op heden geen last meer gehad.
Water onder de mat bij de voorstoel is inderdaad vaak te herleiden naar instromend water vanuit de paravaan / kachelmotor. Echter bij phase 2 chassis.
TS heeft een p3 chassis. Dan zou ik toch denken aan een overstomende airco of toch het water vanuit dakraam.
Martijn, kijk eens naar zijn avatar... zie daar echt een P2 staan, en zijn beschrijvingen en foto's komen daar volledig mee overeen
Het gaat idd om de N oftewel de P2 . Verkeer momenteel nog even in de luxe positie van 2 v70’s. met de nn is gelukkig niks mee aan de hand.
Dank voor de reacties, heb ibmiddels de voeten kuip verwijderd. Dat schuim is helemaal volgezogen en het grappige is dat het niet lijkt alsof het er vanzelf uitloopt. Met deze temperaturen zal het wel lang duren eer dat droog is. Maar goed.
Zal de paravaan nog eens goed en. Wel de kap vd A stijl losgehaald. Daar was het wat vochtig. Weet niet wat daar allemaal loopt, maar iets wit stoffigs was nat.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Aha de airbag.. dat zal het wel zijn ja. Dacht dat die bij de B-stijl zat. Weer wat geleerd.
Als goed is komt er vanmiddag een buitje aan. Dan kijken of het ergens lekt. Of misschien is het al opgelost door het ontstoppen van de afwateringskanaaltjes van het dakraam.
Hoop niet dat door het gewroet juist ergens een koppelstukje is losgeschoten, we gaan het zien.
Vandaag tussen de buien door nog wat verder gekeken, dakraam was eerste verdacht en wat blijkt; daar staat een laag water in de rand. Duidelijk dus dat de afvoerkanaaltjes verstopt zitten. Had op kantoor nog een stuk draad liggen en daarmee zover als ik kon in het gat in gegaan. Weet niet op het nu weer doorloopt, moet er nog een keer met perslucht achteraan.
Ik geloof niet dat het verstandig is om het afwateringskanaal van het dakraam met perslucht door te blazen. Als je de afwateringsslang losspuit ben je verder van huis...
Gisteren heeft het hier flink geregend en vandaag is de V nog steeds droog. Onder de A stijl voel ik geen nattigheid meer en ook de voetenruimte is droog.
Het is nog wel vochtig onder de stoel. maar daar krijg ik de bekleding er niet uit zonder de stoel eruit te halen. Het is in ieder geval niet natter geworden. Afgelopen dagen met de fan max op temperatuur en snelheid aan op standje voeten om de boel lekker warm te stoken daaronder.
En wonder boven wonder is de versterker nog in takt. Vandaag voor het eerst de radio weer aangehad en dat klonk als vanouds.
Lijkt erop dat een verstopt kanaal van het dakraam dus toch de boosdoener was.
Zal niet te vroeg juichen, nog een paar buitjes afwachten. De komende dagen wordt het zonnig dus dan kan de boel onder de stoel goed drogen.
Dat filmpje hierboven was denk wat er aan de hand was. Van het dakraam dan.
Als het de paravaan was, dan had er denk nu toch wel water in de voetenruimte moeten liggen.
Je kunt als test natuurlijk een flesje water langzaam in het gootje bij het dakraam leeg laten lopen. Indien het water weg loopt en onder de auto uitkomt is die weg in ieder geval vrij.
Testje met fles water leeggieten in gootje dakraam gedaan en water liep keurig onder de auto uit (ook bij de paravaan getest) geen nattigheid bij de voeten of de a stijl nadien.
Gisteren de kuip vd voetenruimte weer ingebouwd en de A stijl weer netjes terug geplaatst. De kuip heeft 2 weken liggen drogen. Bijzonder hoeveel water zich hierin kan verzamelen. Radio etc alles werkt weer.
Verder deed en doet de V het nog uitstekend voor zn inmiddels 21 jaar.