Ik heb ook een 20v blok (B5244T3) en de nokkenassen blijven keurig staan hoe ze staan als de riem er af is. En als je m iets draait blijft hij ook in die stand staan. Dat tooltje geeft je extra zekerheid, maar je kunt prima zonder.
Ik heb ook een 20v blok (B5244T3) en de nokkenassen blijven keurig staan hoe ze staan als de riem er af is. En als je m iets draait blijft hij ook in die stand staan. Dat tooltje geeft je extra zekerheid, maar je kunt prima zonder.
Zag bij de hbm voor €13 een tooltje, gaat misschien maar 1 keer mee maar liever safe dan straks alles in de soep.
En je weet nooit of de timing goed is gebleven al.die jaren en wissels, kost je een paar minuutjes extra en dan heb je alles 100% zoals het hoort terug gemonteerd, ik doe het zelf ook altijd.
Als je wilt kan je de tool van mij wel even lenen.
Vooral de inlaat nokkenas kan makkelijk verdraaien. Die kant moet strak gemonteerd zitten. Zo'n fixeer ding is dan heel erg handig. Ik heb daar een universeel apparaatje voor en dat maakt het leven een stuk makkelijker!
En je weet nooit of de timing goed is gebleven al.die jaren en wissels, kost je een paar minuutjes extra en dan heb je alles 100% zoals het hoort terug gemonteerd, ik doe het zelf ook altijd.
Als je wilt kan je de tool van mij wel even lenen.
Vandaag einde van de dag alvast de koelvloeistof eruit laten lopen en het een en ander gecheckt. Nu hebben we even getest met de radiator in hoeverre deze mogelijk verstopt was. We hebben 2 liter koelvloeistof in de radiator gegooid en de onderste opening dicht gehouden, daarna open en er kwam direct een grootte lading water uit. Dit nam langzaam af, na ongeveer 1,5L drupte het nog heel lichtjes. Als we dan zachtjes in de bovenste pijp van de radiator bliezen begon deze weer te stromen. Weet iemand of dit gebruikelijk is of duid dat op een gedeeltelijke verstopping?
Daarnaast helaas nog de tapkraan aan de onderzijde van de radiator afgebroken, iemand een idee hoe ik die eruit krijg? Zoals op de foto te zien is deze vlak afgebroken met de onderzijde van de radiator. Waarschijnlijk een keer te hard aangedraaid en door de warmte/kou breekbaar geworden.
Morgen weer verder de waterpomp eraf en hopelijk het probleem op te lossen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Is de aftapkraan wel dicht? Anders kan je het zo laten toch?
Ja hij is wel dicht, brak af bij de minste inspanning om los te komen. Weet alleen niet of de kraan nog gaat lekken en vervang hem liever voor een goeie, onderste slang los geeft zo'n zooitje.
Een flinke platte schroevendraaier erin proppen en dan draai je hem er zo uit, ik heb nog 100 van die plugjes liggen, toevallig vandaag nog op de post gedaan naar iemand die hetzelfde overkwam.
Neem er komende week 1 mee als je (heel toevallig ) in de buurt bent, tot die tijd kan je met een bout ook wel de boel tijdelijk sluiten.
Met het afgebroken stukje kan je testen of het smelt als je er een hete platte schroevendraaier in drukt. Als dat met beleid gaat kan je dat bij het deel in de radiateur ook doen, en zo een openingetje / sleufje maken en hem zo met de schroevendraaier losdraaien.