Tja daar stond ik dan afgelopen zaterdag middag. Net de snelweg op gereden en toen ging de temperatuur op het dashboard als een gek omhoog. Alarmlichten aan en de vluchtstrook op. Motorkap open en het kvs reservoir borrelde over.
ANWB gebeld en na 20 min achter de ANWB aan de snelweg afgereden naar een carpoolplaats (+-500m). Het reservoir lampje brandde heel even maar ging vanzelf weer uit, mogelijk een beetje drukopbouw?
Daar verder gezocht en de radiator werd maar aan 1 kant warm, thermostaat open gezet en nog eens proberen, helaas geen resultaat.
Na nog wat zoekwerk de kachel binnen maar eens en (hij had gevraagd wordt deze warm, ja die werd wel warm de laatste keer dat ie aanstond maar dat is een paar dagen terug). Helaas die bleef nu half lauw/koud.
Kachelpijpen in het motorcompartiment werden echter wel bloedheet maar hij bleef maar overkomen. Uiteindelijk de auto met de sleepkabel naar de dichtsbijzijnde dealer gesleept en zo eens even bellen of ze hem kunnen fixen.
Nu mijn vraag, we verwachten dat het de waterpomp was die met het wisselen van de distributie mogelijk niet mee is genomen maar zijn er misschien nog andere dingen om uit te zoeken? En is het ook nodig om de oliepomp direct mee te vervangen na +-380.000km of gaan deze een leven lang mee?
ANWB gebeld en na 20 min achter de ANWB aan de snelweg afgereden naar een carpoolplaats (+-500m). Het reservoir lampje brandde heel even maar ging vanzelf weer uit, mogelijk een beetje drukopbouw?
Daar verder gezocht en de radiator werd maar aan 1 kant warm, thermostaat open gezet en nog eens proberen, helaas geen resultaat.
Na nog wat zoekwerk de kachel binnen maar eens en (hij had gevraagd wordt deze warm, ja die werd wel warm de laatste keer dat ie aanstond maar dat is een paar dagen terug). Helaas die bleef nu half lauw/koud.
Kachelpijpen in het motorcompartiment werden echter wel bloedheet maar hij bleef maar overkomen. Uiteindelijk de auto met de sleepkabel naar de dichtsbijzijnde dealer gesleept en zo eens even bellen of ze hem kunnen fixen.
Nu mijn vraag, we verwachten dat het de waterpomp was die met het wisselen van de distributie mogelijk niet mee is genomen maar zijn er misschien nog andere dingen om uit te zoeken? En is het ook nodig om de oliepomp direct mee te vervangen na +-380.000km of gaan deze een leven lang mee?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).