Nou, daar ben ik dan, vier maanden later.. vier maanden waarin ik van mijn volvo ben gaan houden. Ideaal voor de hond, onmisbaar voor de inmiddels geboren kleine meid. Waar ik mij vier maanden geleden hier voorstelde en het oude beestje geen problemen leek te hebben blijkt het nu wel anders.
Pech? Reguliere problemen? Of toch wat anders.. de tijd zal het leren.
Tot en met dit weekend heerlijk gereden met de Volvo. Eergisteren na een lange rit zonder problemen geparkeerd en niets aan de hand tot gister avond. Hond achter in om richting het bos te gaan maar daar kwam de storing; koelvloeistof op! Dikke paniek naar ervaringen met eerdere auto’s!
Vandaag in het licht maar even op onderzoek uit gegaan. Koelvloeistof was inderdaad op, ging een liter bij. Geen witte rook, olie zag er netjes uit en geen zichtbare lekkage zonder draaiende motor. Na bijvullen starten en er blijkt links onderin het motorblok toch best wat te druppelen. Mijn gelimiteerde kennis zegt dat onder de multiriem een kap met de distributieriem verstopt zit. Hieraan zit vast aan de onderkant de waterpomp vast, en dat is nou net de plek waar de koelvloeistof lekt…
Is mijn aanname aannemelijk en lijkt de waterpomp lek te zijn? Kan ik mij voorbereiden op een dure rekening, omdat ik bij vervanging net zo goed de distributieriem mee kan laten nemen? Of is er een andere voor de hand liggende oorzaak van de lekkage?
Ik hoor graag wat andere meningen
Pech? Reguliere problemen? Of toch wat anders.. de tijd zal het leren.
Tot en met dit weekend heerlijk gereden met de Volvo. Eergisteren na een lange rit zonder problemen geparkeerd en niets aan de hand tot gister avond. Hond achter in om richting het bos te gaan maar daar kwam de storing; koelvloeistof op! Dikke paniek naar ervaringen met eerdere auto’s!
Vandaag in het licht maar even op onderzoek uit gegaan. Koelvloeistof was inderdaad op, ging een liter bij. Geen witte rook, olie zag er netjes uit en geen zichtbare lekkage zonder draaiende motor. Na bijvullen starten en er blijkt links onderin het motorblok toch best wat te druppelen. Mijn gelimiteerde kennis zegt dat onder de multiriem een kap met de distributieriem verstopt zit. Hieraan zit vast aan de onderkant de waterpomp vast, en dat is nou net de plek waar de koelvloeistof lekt…
Is mijn aanname aannemelijk en lijkt de waterpomp lek te zijn? Kan ik mij voorbereiden op een dure rekening, omdat ik bij vervanging net zo goed de distributieriem mee kan laten nemen? Of is er een andere voor de hand liggende oorzaak van de lekkage?
Ik hoor graag wat andere meningen