Heb zelf meerder personen gesproken en bij collega gezien wat MEYLE waterpompen teweeg kunnen brengen, bij de v70 2,5 TDI lag de nokkenas er in drie stukken.
Goh... Ik ben ineens toch wel erg blij dat ik de dealer geloofde, die me vertelde dat hij nog nooit een lekkende waterpomp heeft gezien op mijn type blok bij de eerste distributiewissel. Bij mij zit dus nog gewoon de eerste pomp op 't blok. Niks preventief vervangen.
Gewoon origineel gebruiken, laatst heeft (25.000 km te vroeg) mijn waterpomp de geest gegeven. Geen lekkage of zo. Nee, alle schoepen waren weg, dus geen koeling in het blok meer. En zo wordt je 's nachts verrast door een bijna oververhit blok. V70 is netjes door ANWB naar garage gebracht.
We konden geen merk of iets dergelijks op de pomp vinden, waarschijnlijk was het een imitatie pomp.
Gewoon origineel gebruiken, lijkt mij de beste keus.
Dat is waar. Ik lees er graag en leer er veel van.
Om mee te lezen hoef je je niet te registreren. Alleen kun je dan de downloads niet zien.
Mocht iemand iest specifieks willen zien, stuur maar een pm'tje.
Er plaatsen weleens particulieren berichten, maar dat is echt minder. Zijn vooral universelen, dealer onafhankelijke bedrijven.
ik wilde bij mijn Volvo s60 2.4 140pk 2004 140000km graag het spul vervangen hebben.
Echter bij het ophalen van de orginele spullen bij de Volvo dealer werd mij gezegt dat de waterpomp niet vervangen hoeft te worden, ze deden dat niet bij 140000km(10jaar) dus de eerste keer vervangen van de distributie riem....................
Ik ben maar uitgegaan van hun kennis/ervaring, ik bedoel, ze hebben meer winst door mij wel z'n ding te verkopen
Als de pomp tussentijds kapot loopt hebben ze nog meer winst Peter. Dan moet het spul er allemaal weer af. Ik ga op safe en vervang altijd de pomp mee met de riem! Gewoon omdat voorkomen beter is dan genezen!