Quote door Jeroen
Even tussendoor:
Ik had met de vorige S60 nogal problemen met de koeling. Adriaan tikte toen een heel verhaal in mijn topic over demi water in het koelsysteem, met een flesje Mocool en een liter KVS van de Volvo dealer.
Dat heb ik toen niet meer gedaan, maar bij de huidige S60 heb ik dat er wel in gegooid. Deze auto rijdt op LPG, dus wordt al wat warmer.
Klinkt als een idee als blijkt dat bij mij alle mechanische onderdelen goed zijn en ik de vloeistof vervang.
Quote door Jeroen
Vorige week bij dat warme weer, airco aan, en een ritje met voor Nederland redelijk illegale snelheden, heb ik via de CFE de temperatuur bekeken en deze komt nooit boven 88-89 graden.
Vandaag door België en Nederland terug naar huis, snelheden variërend tussen 100 en 130, 30 tot 32 graden, airco aan en niet overdreven zwaar beladen met vakantie zooi, twee volwassenen en een baby.
Bij mij is de temperatuur eigenlijk vrij constant 100 graden en loopt vrij snel op naar 105 graden als ik een P op rijd. De fan slaat dan inderdaad aan (jeuj
). De temperatuur daalt dan ook weer vrij snel naar zo'n 96 graden.
Ik heb 10 km met dezelfde omstandigheden op benzine gereden, maar de temperatuur daalde niet.
Ben net thuis van vakantie, maar denk dat ik dit weekend of anders ergens deze week eens de temperatuur meet van het thermostaathuis, de onderkant en de bovenkant van de radiator, de slangen etc om te kijken hoe het temperatuur verloop rondom de motor is. Ik vind hem toch te warm, ook al mag ik mij geen zorgen maken van jullie
Zorgen maak ik me ook niet trouwens, net 2500 km probleemloos door de hitte gecruised, maar mijn gevoel zegt dat hij kouder hoort te zijn.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).