zie dat jij ze al vervangen hebt maar misschien heeft iemand anders er wat aan
Ik had denk ik precies hetzelfde dat geluid ook op lage snelheden drempels, hobbeltjes enz bij mij waren het toch stabilisator stangetjes die op waren, garage stond er versteld van dat na het vervangen al het geluid weg was, ze dachten idd zelf eerst de veerschotels en rubbers omdat die ook al aardig hoog stonden, maar nee die kleine rot dingen moesten het weer doen =)
Stuurkogels willen ook de boosdoener zijn: de constructie biedt de ruimte voor een soort hoogteslag op de kogels, die je niet voelt maar wel hoort (bij mij kon je wel heel makkelijk de buitenste stuurkogels bewegen, maar ik kon geen speling voelen)
OttoV; Hoe heb je dat geconstateerd dan? De stuurstang losgehaald bij het fuseestuk? Ik vermoed dat er bij mij ook weleens zoiets aan de hand zou kunnen zijn. Vorig jaar is het stuurhuis vervangen, heb geen idee wat voor kogels/stangen daar aan zaten. In ieder geval niet de mijne, die net nieuw waren, die zijn ingeruild samen met het oude stuurhuis.
Volvo V70 02-01-2001 2.4. 140 pk, lpg, 377.000 km. Bij mij zat er een hardnekkig langzaam verergerend klopgeluid links in de voortrein, vooral op klinkerwegen, op de snelweg niet hoorbaar. Alle rubbers aan de onderzijde waren al vervangen vervangen.
Uiteindelijk bleek het de bovenste veerschotel links te zijn. Uiteraard beide zijden vervangen samen met de veerschotellagers.
Het is weer stil in het vooronder.
Het vervangen beiderzijds kostte een monteur 2 uur.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Schotel schoongemaakt met water, was nog niet helemaal opgedroogd.
Aan de hele operatie is geen druppel WD40 te pas gekoen.
Na een maand opnieuw een rammel rechtsvoor dit keer.
De onderste bouten van de veerpoot zijn nagetrokken, geluid weer weg.