Afgelopen zaterdag thuis voor de deur KVS moeten bijvullen (circa 300ml) en hierna de auto gestart om eens te kijken waarom. Bleek de KVS links achterop het blok behoorlijk weg te lopen na starten. Direct gebeld met Poika, ik dacht waterpomp en hij ook, advies was niet meer mee rijden. Direct een afspraak met hem gemaakt inclusief vervoer van de V van Houten naar Nieuwveen (omdat de ANWB die afstand te groot vond) om de distributie aan te pakken inclusief waterpomp, VVT-poelies, VVT-keerringen etc. Dan gelijk alles maar in één keer goed.
Een ingreep die na eerder onderhoud in Nieuwveen sowieso al voor dit jaar was ingecalculeerd maar door de brakke waterpomp eerder kwam dan gepland...
Vervoer richting Nieuwveen op maandagmiddag:
Hier op het forum al vaker aangegeven: een waterpomp met metalen schoepen is eigenlijk de enige goede keuze. Hieronder het exemplaar met kunststof schoepenrad dat bij mij de geest heeft gegeven...
Blij dat ik niet zelf nog naar Nieuwveen ben gereden, "zo lek als een mandje" aldus Poika....
Degene die de vorige waterpomp had ingebouwd had qua pakking ook niet een fijne keuze gemaakt waardoor Poika veel tijd kwijt was om deze meuk te verwijderen:
Uiteindelijk in overleg ook de multiriem met spanner en de bovenste motorsteun ook mee vervangen onder het motto "als het gebeurt, dan maar in één keer goed".
En dan in de avond na het ophalen nog een appje gekregen of ik tevreden ben en verschil heb gemerkt in de motorloop. Nou dat heb ik! De motor is stiller, soepeler, houdt niet meer heel even in bij wat meer doortrappen net boven de 4000 toeren, dus ik ben erg tevreden! Het lijkt een andere auto. Poika gaf aandat er al gerotzooid was de distributie zodat hij niet meer op tijd liep. Hij moest eerst de riem lossen voor het gereedschap paste...
Met al het (recente) onderhoud hiervoor door Poika (o.a. carterventilatie vervangen en preventieve oliedrukherstel naast nog veel andere zaken) is de auto zo als hij hoort te zijn. De kwaliteit van het geleverde werk, het advies en het constante overleg via de app inclusief foto's maakt dat in ieder geval voor mij Autobedrijf Polter de enige is waar mijn Volvo nog gaat logeren voor onderhoud, reparatie en APK.
Hieronder nog wat plaatjes die ik verder nog kreeg in de loop van de dag:
Een ingreep die na eerder onderhoud in Nieuwveen sowieso al voor dit jaar was ingecalculeerd maar door de brakke waterpomp eerder kwam dan gepland...
Vervoer richting Nieuwveen op maandagmiddag:
Hier op het forum al vaker aangegeven: een waterpomp met metalen schoepen is eigenlijk de enige goede keuze. Hieronder het exemplaar met kunststof schoepenrad dat bij mij de geest heeft gegeven...
Blij dat ik niet zelf nog naar Nieuwveen ben gereden, "zo lek als een mandje" aldus Poika....
Degene die de vorige waterpomp had ingebouwd had qua pakking ook niet een fijne keuze gemaakt waardoor Poika veel tijd kwijt was om deze meuk te verwijderen:
Uiteindelijk in overleg ook de multiriem met spanner en de bovenste motorsteun ook mee vervangen onder het motto "als het gebeurt, dan maar in één keer goed".
En dan in de avond na het ophalen nog een appje gekregen of ik tevreden ben en verschil heb gemerkt in de motorloop. Nou dat heb ik! De motor is stiller, soepeler, houdt niet meer heel even in bij wat meer doortrappen net boven de 4000 toeren, dus ik ben erg tevreden! Het lijkt een andere auto. Poika gaf aandat er al gerotzooid was de distributie zodat hij niet meer op tijd liep. Hij moest eerst de riem lossen voor het gereedschap paste...
Met al het (recente) onderhoud hiervoor door Poika (o.a. carterventilatie vervangen en preventieve oliedrukherstel naast nog veel andere zaken) is de auto zo als hij hoort te zijn. De kwaliteit van het geleverde werk, het advies en het constante overleg via de app inclusief foto's maakt dat in ieder geval voor mij Autobedrijf Polter de enige is waar mijn Volvo nog gaat logeren voor onderhoud, reparatie en APK.
Hieronder nog wat plaatjes die ik verder nog kreeg in de loop van de dag: