Wedstrijdje T5

sjoerdd5
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

Re: Wedstrijdje T5

· 
Posted: 29.04.2015 - 13:38  ·  #16
Mooie verhalen hier.

Heb ik sinds kort ook met de chiptuning. Laatst van Schiphol weer terug naar Groningen gereden en vanaf Joure ging echt het gas er op. Zelfde werkwijze als hier boven knipperlichtjes aan om aan te geven dat hij er langs wou toen mijn voorganger naar rechts ging en ik daarna ook heb ik vol gas gegeven en hij kon mij niet bijhouden :lol: ik denk dat hij niet blij was met zijn Mercedes E-klasse 3 liter v6

En dit heb ik ook altijd in de stad met mijn (elektrische)scooter. Dan zie je die mensen op hun vespa al kijken naar mij dat ik een elektrische scooter heb en ik trek ze er altijd vol uit en dan zijn ze niet blij :D

Altijd mooi hoe mensen zich kunnen verkijken op dingen
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.04.2015 - 13:41  ·  #17
Ha ik doe altijd precies andersom , als er een ongedurig achter me rijdt ga ik gewoon steeds langzamer rijden
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 29.04.2015 - 14:00  ·  #18
Doe ik ook hoor Olaf, zeker met de bus op een provinciale weg of autoweg. Steeds één koplampje links van de bus om te kijken of er ruimte is, je kan een bus niet opdrukken. Steeds de CC een halve km/u lager zetten. Die gene in de auto achter me moet wel ontploffen haha...

En met de auto rijd ik vaak 100 op de snelweg. Wacht wel vaak even tot er ruimte is om in te halen maar dat lukt gewoon niet altijd. Leuk die lease auto's achterin de S60, maar ik laat me niet opjagen en ga echt niet aan de kant tenzij er blauwe lampen achter me zitten.
Leuk om iemand er even uit te trekken, maar ik vind het zonde van de brandstof om dat bij iedereen te moeten doen.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 29.04.2015 - 14:23  ·  #19
Daar moet je de lol toch even van uitleggen Jeroen.
Een bus / vrachtauto is vaak al een behoorlijk obstakel op de weg, dan ook nog eens bewust je mede weggebruikers het leven zuur maken, daar begrijp ik het nut of de lol echt niet van.

Ik kom op de autoweg vaak interliners tegen, die geregeld nog geen 80 km/u rijden ipv de toegestane (en mogelijke!) 100 km/u. Inhalen is er vaak niet bij voor de enorme rij groeiende auto's er achter (behalve natuurlijk met je T5 :-) ).
Ik snap dat het voor de bus passagiers niet zo fijn is om op de halte te wachten totdat het tijd is om te vertrekken, dat zal denk ik de reden zijn dat sommige bussen extra langzaam rijden?
Maar wat te denken van de groeiende rij auto's er achter? Dat is ook niet echt fijn lijkt me.
Diezelfde interliners kunnen dan op de snelweg vervolgens wel weer vrachtwagens inhalen, wederom een hele rij wachtende auto's er achter...

Het is niet rechtstreeks aan jou gericht Jeroen, vat het niet persoonlijk op! Maar je motivatie om bewust andere weggebruikers te ergeren begrijp ik alleen nog niet...

Het is toch niet heel ingewikkeld om een beetje sociaal met elkaar om te gaan?
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.04.2015 - 15:39  ·  #20
Quote door Mekstra

Daar moet je de lol toch even van uitleggen Jeroen.
Een bus / vrachtauto is vaak al een behoorlijk obstakel op de weg, dan ook nog eens bewust je mede weggebruikers het leven zuur maken, daar begrijp ik het nut of de lol echt niet van.

Ik kom op de autoweg vaak interliners tegen, die geregeld nog geen 80 km/u rijden ipv de toegestane (en mogelijke!) 100 km/u. Inhalen is er vaak niet bij voor de enorme rij groeiende auto's er achter (behalve natuurlijk met je T5 :-) ).
Ik snap dat het voor de bus passagiers niet zo fijn is om op de halte te wachten totdat het tijd is om te vertrekken, dat zal denk ik de reden zijn dat sommige bussen extra langzaam rijden?
Maar wat te denken van de groeiende rij auto's er achter? Dat is ook niet echt fijn lijkt me.
Diezelfde interliners kunnen dan op de snelweg vervolgens wel weer vrachtwagens inhalen, wederom een hele rij wachtende auto's er achter...

Het is niet rechtstreeks aan jou gericht Jeroen, vat het niet persoonlijk op! Maar je motivatie om bewust andere weggebruikers te ergeren begrijp ik alleen nog niet...

Het is toch niet heel ingewikkeld om een beetje sociaal met elkaar om te gaan?

Ik denk dat je het iets te zwaar op vat , want je heb gelijk als het met voorbedachte rade gebeurd , maar ik denk net zoals ik het bedoelde , je haalt gewoon in met een normale snelheid voor het geldend voertuig en of dat nu 80 of 120 is zie ik nooit een reden om knipperlichten te gebruiken of te bumper te kleven , gewoon even op een nette afstand wachten en als je beurt komt inhalen , wat veel scheelt het over het algemeen niet .
En zo ben ik dus ook wel is iets minder vlot gaan inhalen vanwege dat irritante geduw , helemaal als er ook nog een rij auto's voor je zit en je ook niet sneller kan .

Verder erger ik me ook aan auto's en vrachtauto's die met 1 km snelheidsverschil elkaar inhalen , maar zo zijn de regels nu eenmaal het mag en dus word het gedaan , we zullen er mee moeten leven .
Ik vind wel dat er verschil is echter , dat is vervelend bumperkleven etc is gevaarlijk en daarmee breng je ook anderen in gevaar en dat is niet goed te praten .
Overigens zou er een heleboel opgelost zijn als mensen is gewoon weer vlot zoveel mogelijk rechts houden , want dat is er niet meer bij tegenwoordig , midden in de nacht vind je ze nog links met een matig gangetje en dan 4 rijen dik de ruimte .

Sorry voor de topic vervuiling .
Volvo_V70
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 29.04.2015 - 15:44  ·  #21
Haha, mooie verhalen hier! :lol: :thumb: :yes:
Laatst hier in de stad op een kruispunt met stoplichten waar twee snelwegen beginnen danwel ophouden, een stoplicht sprintje gedaan. Met vier (!) man in de auto, kwam er zo'n gast met een Auris Hybrid station van de dealert naast staan, met een meter voorsprong overigens. Daarnaast, op de linker baan, kwam vervolgens nog een V60 Plugin-Hybrid staan!!
Je kunt wel raden wat de bedoeling was toen het licht eenmaal groen werd... :shame:
Bij groen zo hard mogelijk wegrijden zonder wielspin (want sneller), met een heerlijke grom uit het vooronder!
De meneer in de Auris kon dat gijntje echter niet zo waarderen, want zijn kakelverse hybride wagen moest het toch echt afleggen tegen die lompe Volvo station... Niet dat ie niet vooruit kwam ofzo, maar terwijl hij met een meter voorsprong startte, wonnen wij met een halve autolengte voorsprong!! Meneer was zogezegd not amused... :D
Maar wacht eens, er stond nog een auto toch?! Wat is daarmee gebeurd dan? Nou, die had een beetje een voorsprong met al z'n elektropower + toch al sterkere D5.... Mijn hemel wat was die wagen snel!! Bij groen schoot ie er vandoor en lag zeker 50 meter voor.... Beetje oneerlijk eigenlijk....
Oh en de knap gefrustreerde Auris meneer moest en zou er nog voorbij terwijl de snelheid toch echt ruim boven het toegestane lag en er ongeveer 150 meter verder toch ook een flitspaal aan dreigde te komen! Vond meneer niet zo erg, hij moest tenslotte 1ste worden hè... dat ie daarna flink moest remmen voor de grote geldkloppert spreekt voor zich!
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.04.2015 - 19:58  ·  #22
Als iemand een bus probeert op te drukken terwijl die al 85 rijdt en niet harder kan, en ik kan hem zien op de camera die maar een paar meter naar achteren kan zien (bumperkleven), en dan ook nog constant met de linker wielen op de streep rijdt... tjah wie maakt dan wie het leven zuur? Helemaal als het donker is en zo'n figuur heeft 2 van die blauwe vlekken als koplampen, dan is mijn geduld snel op.
En nee, dat soort geintjes flik ik heus niet tijdens de spits.
En ja, je bent altijd welkom om een ritje mee te rijden en mee te maken hoe het is voor ons.
OttoV
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 30.04.2015 - 10:01  ·  #23
Blijft leuk, 'wie heeft de langste'. Doe er graag aan mee.

Ik heb laatst proefondervindelijk vastgesteld dat dit filmpje niet klopt: een (gechipte) 2.5T blijft een Golf R voor. Al klinkt zo'n VR6 wel werelds... :shame:
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.04.2015 - 11:43  ·  #24
Maar hij raakt die S60 ook niet kwijt. Sta je dan met je stoere Golf VR6 tegen een S60 waar nog niet eens de dikste motor in ligt :D
FreddyNL
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 30.04.2015 - 13:50  ·  #25
Vooruit, vannacht nog een leuke mee gemaakt.

Ging de A2 bij Maarssen af vanaf Schiphol.
Als je linksaf slaat wordt het een stukje 3 baans met verkeerslichten en rechts reed een motor en links een Audi A4 S-line.
Beiden sloegen net als mij linksaf, de Audi bleef uiterst links rijden en de motor uiterst rechts met een al constant kijkende motorrijder die wel aan gaf zin te hebben in een sprintje.
Ik kwam er tussenin, voor mij de meest logische baan aangezien uiterst rechts ook direct weer een afrit is.
Afijn, rollen met z'n 3en rond de 50 km/h, verkeerslicht springt op groen en alle 3 plankgas er vandoor.
De Audi moest het duidelijk tegen de motor en mij afleggen en leek even de motor bij te kunnen houden.
Was volgens mij een naked bike van Ducatti.
Let trouwens op het woordje leek, snelheid lag al knap hoog en vervolgens werd ik eventjes zoek gereden :D
Denk dat de motorrijder bewust even in had gehouden, zat wel constant te kijken.
Hij gooide gelijk het gas eraf, ik ben er voorbij gegaan en nog even geknipperd.

Daarna zelf redelijk tempo gehouden na een veel te lange dag op het werk en ineens kwam de Audi nog even met een bloedgang voorbij zeilen.

Was toch wel even erg grappig.

Let wel, ik houd altijd van een beetje doorrijden als het kan, maar ga dit soort dingen niet bewust opzoeken en rijd normaal gesproken gewoon normaal weg.
Ben meer het type dat wat vlotter door een bocht gaat
kwandor
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 20.05.2015 - 23:36  ·  #26
Ik denk dat ik 1 van de eerste 850 t5r had via garage roos in zeist nu broekhuis toen ze net uitkwamen gewoon metallic groen (toen was ik nog getrouwd met een vrouw met een zeer goed karakter) ben alleen vergeten wanneer dat was maar was er nog 1 met een vierkante/rechthoekig uitlaatmond, toen niemand nog wist dat volvo razendsnelle auto's kon bouwen(familien porschekiller stond er in een duits vakblad) enige wat ik nog weet(ongeveer) is dat ik minstens 100 keer van die griepletjes in gti tjes enzo gewoon heerlijk naar huis heb gereden. Eerst rustig meerijden, dat ze zoiets hadden van verdikkie die bejaardebak houd me bij en dan in zn 3 doortrekken naar 160 (tot ziens) om vervolgens bij het volgende verkeers licht verbaasde goedkeurende blikken te krijgen, en ja zelfs buigingen enzo mja mijn goede jaren breken weer aan dus 1 of 2 of 3 jaar rond rijden in de auto van ldw70 en dan weer knallennnnnnnnnnnnn :bandit:

Selected quotes for multi-quoting:   0