Ik heb nog niet zoveel ervaring met mijn "nieuwe"motor echter wat opvalt is dat met name voorbij de 2200 toeren het vermogen er geleidelijk in wordt gegooid. Je kunt dus redelijk rustig rijden en optrekken met de nieuwe software en als je het gas intrapt blijft ie gewoon doortrekken tot in het rood. (nog maar heel effies gedaan ) Ook de test met het vanaf 1800 toeren vol gas geven levert geen noemenswaardige trillingen op. Een mede getunede met passat heeft e.e.a. weer later herstellen naar originele settings omdat hij wél last had van een trillend twee-massa vliegwiel.
Even terugkomende op de remmen, als dit niets uitmaakt, waarom hebben dan alle turbomodellen grotere 30cm schijven ?
Klopt die heb ik erop zitten!
Wanneer je veel "scheurt" en heel stevig in de ankers gaat zul je idd veel onderhoud aan je remmen krijgen maar dit neemt niet weg dat ze volstaan.
Turbo's trekken over het algemeen snel op en ziten sneller op een hogere snelheid waardoor het waarschijnlijker is dat ze aangesproken worden op een hogere snelheid.
Ergo, snelheid x gewicht zijn bepalend voor de toegepaste remmen.....
ik ondervind ook nergens problemen mee! en over de remmen,! je hebt alleen zwaardere remmen nodig als je vanaf topsnelheid moet remmen en meestal is dat toch niet het geval dus zijn de remmen die eronder zitten toch gewoon goed genoeg!
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
Volgens mij niet.
Ik kan me nog herinneren dat hij zich afvroeg of de auto inderdaad getuned was.
Die van zijn zwager was zgn. Standaard en sneller, vandaar.
Als ik het goed heb, dan zou hij zelfs nog teruggaan, maar hierover nadien niets meer vernomen.
veeseventy
Forumlid.
Geslacht: Locatie: Aan de rijn in Gelderland Leeftijd: 62 Berichten: 80 Geregistreerd: 08 / 2012
Wanneer ga jij het beest wakkerschudden?
Vanmiddag ver voorbij de 200 km gegaan (qua afstand hé ) en wat inhaalmanouvres gedaan.
Het is even wennen aan het iets optoeren laten komen maar boven de 2200 rpm kun je hem doordrukken tot fenomenale acceleraties!. Wat vooral opvalt is het enorme gemak waarmee je door kunt naar de volgende versnelling
Met normaal gebruik ben ik van 7 naar 6.8 liter per 100 km gegaan, valt wel een tikkie tegen aar ach, bijna 1 op 15......
Volgens mij niet.
Ik kan me nog herinneren dat hij zich afvroeg of de auto inderdaad getuned was.
Die van zijn zwager was zgn. Standaard en sneller, vandaar.
Als ik het goed heb, dan zou hij zelfs nog teruggaan, maar hierover nadien niets meer vernomen.
... idd, ik zou nu ook wel eens willen weten of "Das Boot" zich heeft laten belazeren
Nee ik heb mijn eigen niet laten belazeren hij is zeker wel getuned alleen is mijn zwager boven de 100 iets sneller!
Hij wist alleen niet dat zijn S60 getuned was dus zijn wij eigenlijk nog steeds benieuwd waar dat is gebeurd!
het is alleen nergens terug te vinden.