even wat olie op het vuurtje gooien... de api en acea specs zijn toch erg belangrijk? de volsyntheet die de action verkoopt (niet de shell helix ultra die nu in de aanbieding is) voldoet prima aan de eisen en kost maar 3,78.
Je te laten leiden door een 'topmerk' dat vreselijk veel geld steekt in ontwikkeling (of liever gezegd sponsoring van bijvoorbeeld peperdure f1 teams) en daarom zulke idioot hoge prijzen vraagt is aperte onzin.
Mensen komen altijd aan met 'ga eens bij dit olieboertje of dat groothandeltje kijken, want daar haal ik een vat voor weinig' maar dat is dus eigenlijk een bewijs dat de prijs niet zo hoog hoeft te zijn, mits er genoeg van gekocht word ergo de action kan megahoeveelheden inkopen en afzetten tegen een lage prijs (hoge omzetsnelheid met lage marges, in tegenstelling tot automaterialen- en oliebedrijven) en ik geloof er echt niet in dat action zijn olie zelf laat maken... sterker nog..ik geloof dat er heel weinig echte motorolieproducenten zijn en die hebben de hele markt in handen op elk prijsniveau, voor die producenten is het makkelijker om een ander flesje te drukken ipv de olie aan te passen,, de consumenten trappen er toch wel in (die hoge prijzen bedoel ik haha)..
Dus ik zou zeggen, laat je lekker leiden door mooie reclames met nog mooiere specs, de producenten danken u (en vergeet niet, autofabrikanten maken ook gewoon afspraken met olieproducenten hoor, ze zouden wel gek zijn als ze dit niet deden)
question everything!!