Persoonlijk zou ik meer voor een volsyntheet gaan, dus geen Castrol of Shell, maar een merk die de kluit NIET belazerd.
Ja, maar er staat vol synthetisch op... nou het is het gewoon niet.... het staat er op omdat het mag in NL.
De warenwet is een slap zooitje hier, en dat weten de fabrikanten ook.
Castrol en Shell maken daar dankbaar gebruik van en strooien zand in de ogen.
Je krijgt gewoon een Hydrocrack, en dat is in de basis een minerale olie, die versterkt is met wat synthetisch...
En dat mag gewoon in NL, als er meer dan 5% synthetisch in zit mag het al volsyntheet heten in NL.
NIET dat het slechte olie is hoor, maar je betaalt gewoon veel te veel voor een product dat niet is wat er op staat.
Dus voor mij geen Shell of Castrol.
Een volsyntheet presteert toch beter dan een H.C. ... maar is wel veel duurder om te produceren.
Bewijs? kan je zelf
en, ga naar Castrol.DE of Shell.DE en lees eens goed, het woord synthetisch word daar hoe dan ook vermeden in de teksten.
Gewoon om dat het in DE misleidend is volgens de wetten, en dus niet mag.
Voorbeeld? ja ik kraam geen onzin uit en maak waar wat ik schrijf:
http://www.shell.de/products-s…-5w40.html
Nogmaals synthesetechnologie is iets heel anders dan fully synthetic, en geloof me, het komt uit de zelfde tank, of denk je echt dat ze per land een andere olie maken?