Heren liefhebbers,
Ik heb nu een klein jaar zo rondgereden en met tevredenheid, dwz een roetfiltervervanger die alleen een aansluiting had aan de voorzijde van de pijp.
Op die aansluiting sluit je het drukverschilslangetje ( wat normaal aan de voorzijde zit van het roetfilter) aan.
De andere slang (achterste) laat je gewoon onaangesloten in de vrije natuur hangen. De auto loopt dan een stukkie zuiniger.
Resultaten zijn wisselend, hij reageerd goed en een enkele keer weigert hij op het gas (automaat)..
Die enkele keer dat hij weigert wordt uiteindelijk toch hinderlijk, stel hij weigert bij optrekken over de kruising. Gas los en weer erop en hij doet het gewoon, maar toch... Nee niet doen dus.....
Ik ben uiteindelijk gaan rondbellen en heb uiteindelijk bij Rica het roetfilter uit de software laten halen, dat is nu een maandje geleden..
Hij loopt lekker op zijn roetfiltervervanger (een pijp) zonder de software.
Verbruik rond de 1 op 14 resultaten prima..
Zo enthousiast als ik was over mogelijk een pakket leveren, dat was wat voorbarig, het wordt toch te kostbaar..
Mijn advies drie 22 mm gaten boren door je roetfilter inhoud (in de lengte dus haha..) en verder weer monteren met de slangen en temp sensor.
Vervolgens ergens die software update regelen.. roetfilter uitschrijven dus. Dit alles met zo'n dikke 25 cm lange Muursteenboor):
suc6