Wegligging verschil

 
 
 
 
 
Gijs
 
Avatar
 
Subject:

Wegligging verschil

 · 
Posted: 11.02.2012 - 23:37  ·  #1
Ik heb momenteel een V70 D5 185pk uit 2006, wil echter switchen van een handbak naar een geartronic. Ik wil bij deze switch eigenlijk ook kijken of er V70 modellen zijn met een iets stuggere vering, vind nu dat ie in bochten toch wel wat meer overhelt dan ik eigenlijk wil.

Hebben jullie ervaring met de vering van een nieuw model V70 (geloof vanaf midden 2007): is deze anders geveerd dan het model daarvoor? Of moet ik het zoeken in de sport edition van mijn huidige model (aannemende dat die wat lager ligt dan mijn edition II), kan geen sport edition van het nieuwe model vinden. Ik heb overigens wel niveaumat, wellicht scheelt dit ook?

Ik zoek uiteraard geen plankharde auto, daarvoor moet je denk ik andere merken hebben, maar hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, mijn Volvo bevalt me namelijk veel te goed!!

Groet
Gijs
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 55
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Wegligging verschil

 · 
Posted: 26.03.2012 - 01:15  ·  #2
Geen idee Gijs, best even een proefritje maken in een MY2008 wagen die je eventueel op het oog hebt dan weet je het verschil.
Anders auto laten verlagen, dat is wat de meeste doen. Kan overigens ook met auto's met nivomats.
Gerci
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 74
Berichten: 101
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Wegligging verschil

 · 
Posted: 26.03.2012 - 21:54  ·  #3
Gijs, Ik rij een 2008 v70 2.5t handgeschakeld voor m'n werk en een 2000 v70 2.4t geartronic privé. De nieuwe heeft inderdaad een heel andere wegligging, stuurt lichter, voelt in het algemeen lichter, maar wel stevig, aan en helt minder over in de bocht.Erg verschillend dus Ik denkt dat dit de invloed van de ontwerpers van Ford is geweest. Wegligging en stuurkaraker lijken wel op die van een Focus of Mondeo.
Het verschil tussen de huidige en vorige modellen met diesel 2.4D/D5 lijkt me minder. Misschien omdat ze zwaarder zijn. Heb onlangs een keer in een ex-klpd V70 (vorig model) gereden en die reed erg strak. Ik denk dat die een wat aangepast onderstel hebben.Misschien dat er iemand dit leest en weet wat de klpd aan zo'n v70 aan het onderstel aanpast (versterkte draagarmen? andere veren/schokbrekers?)
Heb overigens zojuist bij m'n 2000-er V70 draagarmbussen en stabstangen vervangen want hij stuurde niet lekker meer en rammelde over hobbels in de weg. De voortrein was niet zo'n sterk punt van deze generatie v70's.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 39
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Wegligging verschil

 · 
Posted: 26.03.2012 - 23:33  ·  #4
In de autoweek van vorige week staat een stukje over de klpd autos maar die zijn alleen gewoon door polestar-tuning opgevoerd en dat kan de gewone klant ook laten doen vogens mij is dat het enige wat ze aan de auto's doen en een paar zwaailampjes natuurlijk maar er staat verder niets over dat er wat aan de vering is gedaan dus ik neem aan dat die gewoon standaard is.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Wegligging verschil

 · 
Posted: 10.07.2012 - 22:05  ·  #5
Volgens Vida is er een speciale voorwielophanging voor Politie auto`s.
Tevens ook andere lagerbussen voor de achterwiel ophanging.

Andere Politie veren (voorkant) en een Politie wegliggingsset voor de achterkant.


Dit wist ik al langer , maar heb het net voor de zekerheid nog opgezocht.

Er worden dan andere rubbers toegepast. Poltie auto`s staan ook wat lager dan normaal.

Misschien nog wel meer, had geen zin meer om nog langer te zoeken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0