Al een hele tijd heb ik bij het parkeren op krappe plaatsen, waarbij ik enkele keren moet steken om de wagen recht in het vak te krijgen, last van dat de stuurbekrachtiging even weg valt.
De bekrachtiging werkt perfect, maar als ik het stuur dan snel van de ene uiterste kant naar de andere kant wil draaien merk ik dat er 1 à 2 seconden geen bekrachtiging is. Daarna werkt de bekrachtiging weer goed mee maar moet ik nogmaals draaien dan wederom het zelfde. Dit euvel is me steeds meer gaan opvallen en het lijkt erop dat dit nu vaker voor komt. Misschien lijkt dat wel zo omdat ik er nu op ben gaan letten.
Ik heb al in het tankje van de vloeistof gekeken of het pijpje is afgebroken maar dat is niet het geval. Ook de vloeistof staat boven het minimum, wel komt er een minimale hoeveelheid langs het dopje. Als ik dit wegpoets zie ik na een week of 2 dat er weer wat vloeistof op het tankje zit, maar dat is zo weinig dat dit niet nat is.
Nu heb ik e.e.a. gelezen over defecte stuurhuizen, maar wat ik hierover lees is dat je dit vooral merkt in (lange) bochten door een "tegensturend" gevoel. En van dit laatste heb ik nog niets gemerkt. Ik heb ook gelezen dat er 2 types bekrachtiging zijn, één met extra bekrachtiging bij parkeren en één zonder maar ik weet niet welk type er op mijn wagen zit.
Zijn er andere leden die dit herkennen en is het een eigenschap is van de V70N.
Zo niet, zijn er mensen die een idee hebben waar dit aan kan liggen.
De bekrachtiging werkt perfect, maar als ik het stuur dan snel van de ene uiterste kant naar de andere kant wil draaien merk ik dat er 1 à 2 seconden geen bekrachtiging is. Daarna werkt de bekrachtiging weer goed mee maar moet ik nogmaals draaien dan wederom het zelfde. Dit euvel is me steeds meer gaan opvallen en het lijkt erop dat dit nu vaker voor komt. Misschien lijkt dat wel zo omdat ik er nu op ben gaan letten.
Ik heb al in het tankje van de vloeistof gekeken of het pijpje is afgebroken maar dat is niet het geval. Ook de vloeistof staat boven het minimum, wel komt er een minimale hoeveelheid langs het dopje. Als ik dit wegpoets zie ik na een week of 2 dat er weer wat vloeistof op het tankje zit, maar dat is zo weinig dat dit niet nat is.
Nu heb ik e.e.a. gelezen over defecte stuurhuizen, maar wat ik hierover lees is dat je dit vooral merkt in (lange) bochten door een "tegensturend" gevoel. En van dit laatste heb ik nog niets gemerkt. Ik heb ook gelezen dat er 2 types bekrachtiging zijn, één met extra bekrachtiging bij parkeren en één zonder maar ik weet niet welk type er op mijn wagen zit.
Zijn er andere leden die dit herkennen en is het een eigenschap is van de V70N.
Zo niet, zijn er mensen die een idee hebben waar dit aan kan liggen.